Pasiūlymai

Nėštumo kalendorius

8.
Savaitė

Savaitės posakis

„Motinos akims tu – atspindys seniai prabėgusių balandžio dienų. Ir tu rasi senatvėje paguodą tokiuose pat jaunystės languose“

Viljamas Šekspyras

Būsima mama

Toksikozė – ne vienintelis nėščiosios „palydovas“. Tikru išbandymu 8-ąją nėštumo savaitę tampa nuolatinis mieguistumas, silpnumas, emocinis nestabilumas ir per didelis dirglumas. Be to, tam tikrą diksomfortą gali kelti padidėjusi ir jautri krūtinė. Su tuo reikia susitaikyti, nes prieš akis dar ilgas nėštumo ir laktacijos laikotarpis.

Būsimos mamytės kūno svoris 8 savaitę beveik nesikeičia, nes mažylis dar visai mažytis. Daugelis moterų, kurios susidūrė su toksikoze, pastebi net sumažėjusį svorį.

Sėdimojo nervo dirginimas dėl didėjančios gimdos gali sukelti dubens ir klubų skausmą. Norint šiuo atveju sau padėti, reikia sumažinti spaudimą gimdos nervams, todėl patartina atsigulti ant priešingo šono. Dėl tam tikro virškinamojo trakto sutrikimų, gali atsirasti rėmuo, o tai nėra malonu.

Mityba

Jeigu toksikozė tęsiasi, gerkite arbatą su imbieru, rytais valgykite riešutus.

Būsimas mažylis

Mažytė uodegytė išnyko. Paskutiniu metu tiek daug pokyčių, mažylis jau embrionas, o turi visą teisę vadintis vaisiumi. Jo ilgis apie 8 mm, o svoris - 0,8 g. Jūsų mažylis nuolat juda, bet to tu dar negali pajusti. Rankytės paaugo, jos sulenktos. Kojytės taip pat pailgėjo, matyti jau mažyčiai kulniukai. Kol kas dar neįmanoma nustatyti lyties, kad ir kaip labai norėtųsi.

Tyrimai

Jeigu dar nesikreipėte į gydytoją – pats metas tai padaryti dabar. Šiame etape ginekologas sudarys individualų jūsų nėštumo stebėjimo planą. Turėtų būti atlikti tokie tyrimai:

-šlapimo tyrimas nustatyti baltymui, leukocitams,

-matuojamas arterinis kraujospūdis,

-svėrimas (pažymimas pradinis kūno svoris),

-dubens matavimas, (dubuo nebematuojamas)

- kraujo tyrimas dėl ŽIV ir RPR, Rh faktorius ir kt;

-šeimos ir akušerinė anemnezė.

Kiek bus tavo vizitų pas gydytoją, priklausys nuo nėštumo eigos.

© Visos teisės saugomos Mamyciuklubas.lt 2013

Nėštumo kalendorių redagavo Maxmeda gydytoja ginekologė Kristina Stanslovaitytė

Patarimai

Kaip kovoti su toksikoze?

Nėštumas – jaudinantis laikotarpis kiekvienai iš mūsų, deja, kartais neišvengiamai tenka patirti ir nemalonius pojūčius kaip toksikozė – pykinimas ir vėmimas! Nežiūrint to, toksikozė liudija apie tai, kad viskas vyksta pagal planą, juk ji saugo kūdikį. Moters kūnas griebiasi mažų gudrybių. Nėštumo metu moterį pykina nuo tų produktų, kurie pakenktų kūdikiui.

Sąraše – kava, alkoholis, nikotinas. Daugelis atsisako net mėsos, kiaušinių, paukštienos, žuvies. Šiuose produktuose gali būti bakterijų, prieš kurias imuninė organizmo sistema nepajėgi kovoti.

Toksikozės priepuoliai dažniausiai pasireiškia rytais, kai būna sumažėjęs gliukozės lygis kraujyje.

Prieš atsikeldamos pasistenkite atsikąsti ben gabalėlį duonos, šiek tiek krekerių ar sausučių. Išgerkite šiek tiek arbatos su nedideliu kiekiu cukraus. Visa tai padės šiek tiek pakelti gliukozės lygį kraujyje. Gerkite tai, kas jums tinka: vandenį, gaivinančus gėrimus, arbatą, daržovių sultinį. Alternatyva gėrimams – vaisiai, turintys daug vandens, pavzydžiui, melionai ar vynuogės. Kartais galima suvalgyti ir ledų.

Venkite aštrių ir riebių patiekalų. Žali ar termiškai apdoroti vaisiai, daržovės, pieno produktai mažiau apkrauna skrandį ir labiau naudingi sveikatai. Užkandžiaukite dažniau dienos eigoje: valgykite džiūvėsius, nedidelį bananą, kad skrandis niekada nebūtų tuščias. Geriausias būdas kovoti su toksikoze nėštumo metu – neleisti pykinimui ir vėmimui tapti įprastu veiksniu jūsų organizmui.

Nesigulkite iškart po valgio. Palaukite porą valandų prieš atsiguldamos poilsiui. Stenkitės kuo dažniau būti gryname ore ir daugiau vaikščioti. Nuolat vėdinkite virtuvę, kad kuo mažiau kvapų jus erzintų.

Šiuolaikinis mokslas įrodė, kad vitaminas B6 gali pastebimai sumažinti toksikozės poveikį, todėl į savo racioną būtina įtraukti produktus, turinčius šio vitamino. Tai žuvis, kiaušiniai, troškinta vištiena be odelės. Puikiai tiks riešutai ir ankštinės daržovės – pupelės, žirniai, lęšiai. Didelį vitamino B6 kiekį turi ir avokadai.

Niekada nenusimink ir visada tikėk pačiu geriausiu. Netrukus šis nėštumo periodas kaip ir visi kiti baigsis!