Pasiūlymai

Nėštumo kalendorius

18.
Savaitė

Savaitės posakis

„Visos moterys tampa panašios į savo motinas. Čia glūdi moterų tragedija. Vyrai niekada nebūna panašūs į savo motinas. Čia jų tragedija“

Oskaras Vaildas

Būsima mama

Paslėpti pilvuką aštuonioliktą nėštumo savaitę praktiškai neįmanoma, mat jis pastebimai išaugo. Keičiasi moters svorio centras, pečiai palinksta į priekį. Atsiranda beveik visoms nėštutėms būdinga eisena. Padidėja krūvis stuburui, tad norint išvengti nugaros skausmų, reikėtų gerai pagalvoti apie tinkamus drabužius. Patartina įsigyti specialias kelnaites ar šortus, palaikančius pilvuką.

Jokių rimtų pakitimų organizme nevyksta, išskyrus tai, jog sparčiai didėja gimda ir pakyla dar aukščiau. Jūs jau imate jausti diskomfortą miego metu, tad stenkitės išsirinkti patogią pozą. Nusipirkite minkštą didesnę pagalvę, prieš miegą galite šiek tiek atsigulti ant nugaros, atsipaiduokite.

Mityba

Ar galima valgyti sūrį nėštumo metu?

Sūris yra svarbus baltymų ir kalcio šaltinis. Tačiau kai kurių sūrio rūšių derėtų atsisakyti, nes juose gali būti bakterijų, keliančių pavojų vaisiui.

Nėščiosioms nerekomenduojama valgyti šių sūrių:

1.minkštų pelėsinių, kaip bri ir kamambero sūriai

2.sūrių su mėlynuoju pelėsiu kaip rokforo ar „D'Or blue".

Šie sūriai savo sudėtyje turi daugiau vandens nei rūgšties, palyginus su kitais sūriais, o tai puikia terpė veistis bakterijoms. Terminis apdorojimas sunaikina bakterijas, sukeliančias listeriozę, todėl patiekalus, paruoštus su aukščiau paminėtais sūriais, nėščiosioms valgyti galima. Tiesiog įsitikinkite, kad patiekalas buvo tinkamai paruoštas ir turi būti patiektas karštas. Sveikiems žmonėms listeriozė praeina lengva susirgimo forma. Tačiau nėščiųjų imuninė sistema yra susilpnėjusi, todėl ši liga joms gali pasireikšti žymiai sunkiau.

Būsimas mažylis

Laisvai judėti mamos pilvuke mažyliui kol kas niekas netrukdo, tad jis gali laisvai judinti rankutes kojas ir vartytis, kaip tik nori. Manoma, kad tokie judesiai mažyliui tik į naudą, daro teigiamą įtaką jo smegenų bei visos raumenų sistemos vystymuisi. Jis gali sukryžiuoti kojytes, net padaryti salto.

Kūdikis jus girdi, nes klausos kauliukai, per kuriuos garsas sklinda į vidurinę ausį, jau sutvirtėjo. Smegenų sritis, atsakinga už klausą, puikiai dirba. Vaikutis nebijo nei kraujotakos keliamo triukšmo per virkštelę, nei jūsų širdies dūžių. Tačiau stiprūs garsai gali jį išgąsdinti. Ir toliau švelniai kalbėkitės su mažyliu, dainuokote dainas - jis įdėmiai klausosi.

Jo ūgis nuo viršugalvio iki pasturgalio - 12,5-14 cm, svoris - 150 gramų.

Tyrimai

Ultragarsas (echoskopija)

Ultragarso tyrimas jau gali parodyti jūsų kūdikio lytį. Tačiau šis tyrimas pirmiausia atliekamas tam, kad gydytojas sužinotų, ar nėra jokių vaisiaus vystymosi pakitimų: Dauno sindromo įtarimo, širdies ydų ar įgimtų širdies-kraujagyslių sistemos vystymosi defektų. Taip pat labai svarbu ištirti placentos įsitvirtinimo vietą, kad būtų įvertintos visos rizikos ir nukrypimai nuo normos. Ultragarso pagalba ištiriama visa pilvuko ertmė, taip pat apžiūrima, kokia yra vaisiaus galva, apskaičiuojamas kaktos–pakaušio matmuo (matuojamas ir tarpmomeninis matmuo bei galvos apimtis, taip pat pilvuko apimtis) ir kaulų ilgis: pečių linija, blauzdikaulis, matuojamas šlaunikaulio ilgis.

© Visos teisės saugomos Mamyciuklubas.lt 2013

Nėštumo kalendorių redagavo Maxmeda gydytoja ginekologė Kristina Stanslovaitytė

Patarimai

Nugaros skausmai

Nėštumo metu skausmą nugaros srityje jaučia beveik pusė moterų. Dažniausiai skausmas yra susijęs su padidėjusia stuburo apkrova ir susilpnėjusiais pilvo raumenimis dėl jų įsitempimo. Padėti sau esant nugaros skausmui galite ir mitybos, praturtinos kalciu, pagalba – vartokite daugiau pieno produktų, riešutų, žuvies, mėsos, žalumynų.

Nėščiosios taip pat turėtų vengti judesių, kurie didina krūvį nugarai. Keliant ką nors nuo grindų, patartina pritūpti, visą svorį pernešant ant pečių ir kojų, bet ne nugarai. Sėdint atsiremkite į kėdės atlošą, nekryžiuokite kojų ir nedėkite kojų viena ant kitos. Geriau sėdėkite ant kėdės su kieta atrama, nesikūprinkite, ties nugaros linkiu galite pasidėti pagalvėlę, kuri suteiks didesnę atramą jūsų stuburui. Kai sėdite, naudokite atramą po kojomis, kad jūsų keliai būtų šiek tiek aukščiau klubų.

Miegokite ant ortopedinio čiužinio, kuris yra pusiau kietas ir elastingas. Pagalvė turėtų būti vidutinio dydžio, geriausia – kūno formos pagal jūsų kaklo ir stuburo linkį. Stenkitės miegoti ant kairiojo šono, tarp kelių pasidėdamos pagalvę. Tokia padėtis pagerins kraujo tekėjimą į gimdą ir sumažins krūvį sėdimajam nervui.

Bet kokie pratimai, padedantys nugarai išsitiesti, padeda išvengti nugaros skausmų. Jei dienos eigoje pavargo nugara, atsistokite keturiomis, išrieskite nugarą kaip katė, tada atsipalaiduokite. Kartais specialus nėščiosios diržas padeda tolygiai paskirstyti papildomą svorį visam kūnui! Jį dėvėti nuolat vaikštant rekomenduojama!

Turėtumėte avėti  patogią avalynę su žema ir stabilia pakulne. Ir, žinoma, nepamirškite fizinių pratimų, stiprinančių pilvo srities, nugaros, klubų ir sėdmenų raumenis: aerobika, vandens aerobika, plaukimas, joga nėščiosioms!