8 patarimai, kuriuos užsirašiau sau kitai kelionei su vaikais

30. May 2017, 13:14 Indre Kavaliauskaite Indre Kavaliauskaite

Niekam ne paslaptis, kad mūsų šeima yra kiek priklausoma nuo kelionių. Savo pomėgių nepakeitėme net ir gimus dukrytei. Žinoma, dėl mažosios tenka koreguoti savo kelionių maršrutus ir tempus, nes nuo šiol atostogos turi būti skirtos visiems. Kai keliaujame trise, stengiamės tai daryti neskausmingai: renkamės nesunkius skrydžius ir gerą orą. Planuoti keliones su vaiku tikrai nėra paprasta, todėl, remdamasi atostogų su dukra patirtimi, noriu su jumis pasidalinti savo įspūdžiais bei patarimais.

Mums labai pagelbėjo kelionių atostogomis šeimoms besirūpinantis organizatorius „Kidy Tour“. Tiek renkantis tinkamiausią Turkijos kurortą, tiek patį viešbutį, iš jų išgirdome daug naudingų patarimų bei pasiūlymų. Vienas iš linksmesnių patarimų renkantis viešbutį: jei kataloge viešbučio nuotraukos sudėtos vien naktį, reikėtų manyti, kad kažkas su juo yra ne taip.

1. Ta pati laiko juosta – didžiulis ir riebus pliusas.

Planuojant atostogas su mažu vaiku, Turkija buvo tikrai labai geras pasirinkimas. Ši šalis yra toje pačioje laiko juostoje kaip ir Lietuva, o mažiems vaikams tai ypač aktualu. Jie nepameta paros ritmo ir nesupainioja dienos su naktimi. Skrendant į šią šalį ir pats skrydis nėra ilgas. Vos trys valandos, ir jau gali pradėti vasarą, kai Lietuvoje dar net pavasariu nekvepia.

2. Į skrydį su vežimėliu.

Pirmuosius kartus skridome su dviejų dalių vežimėliu ir jį atidavėme į bagažo skyrių. Šį kartą nusprendėme persėsti į taip vadinamą „skėtuką”, su kuriuo galėjome važiuoti iki pat lėktuvo trapo. Jei išskrendant iš Lietuvos galbūt ir nesunku apsieiti be vežimėlio oro uoste, tai Turkijoje eilėse prie patikros ir ją praėjus vežimėlis buvo tikras išsigelbėjimas.

3. Iš skrydžio įdomybių skyrelio – apie švarą.

Nors nesu išprotėjusi dėl šimtaprocentinio sterilumo, visgi mintis, jog lėktuvas yra viena didžiausių mikrobų koncentracijų turinti vieta pasaulyje, atkreipia ir mano dėmesį. Skrendu apsiginkalvusi šlapiomis servetėlėmis, kaip visuomet „Huggies Natural Care”. Nešvariausios vietos lėktuve: atlenkiamo stalelio, esančio priešais keleivius atidarymo rankenėlė, porankyje esantis mygtukas, skirtas atlenkti sėdynę bei oro ventiliatoriaus atsukimo/užsukimo rankelėlė. Ir keisčiausia tai, kad tai yra būtent tos vietos, kurios labiausiai sudomina vaikus. Tad įlipus į lėktuvą šlapiomis servetėlėmis jas nuvalau. Gal ne viena palaikys mane išprotėjusia, bet atsarga gėdos nedaro.

4. Ištvėrus net ir nesunkų bei trumpą skrydį atostogas norisi pradėti nedelsiant.

Atostogoms pasirinkome Antalijos regione esantį Beleko kurortą, kuris yra visai netoli Antalijos oro uosto. Kelionė iki viešbučio truko tik pusvalandį, tad po skrydžio gana greitai galėjome pailsėti savo viešbučio kambaryje. Belekas, kurį mums keliaujant su šeima rekomendavo „Kidy Tour“, pasižymi vienais gražiausių smėlio paplūdimių visoje Turkijoje. Todėl nebuvo baisu, kad vos pradėjusi vaikščioti dukra užsigaus pargriuvusi ant akmenuoto kranto.

5. Maistas! Maistas! Maistas!

Viešbutį atostogoms rinkomės pagal rekomendacijas, jų teikiamas paslaugas ir į tai, ar maitinimas tinkamas vaikams. Pasirinktame „Kaya Palazzo Golf Resort“ viešbutyje radome „Hipp“ tyrelių, maisto smulkintuvą, garuose virtų daržovių ir mėsos, todėl buvo visai nesunku paruošti vakarienę savo mažajai. Tai tikrai palengvino mūsų kasdienybę, nes juk patys šių dalykų tikrai negalėjome atsivežti. Tikiu, kad didžioji dalis viešbučių Turkijoje gali tai pasiūlyti, o kiekviena mama supras, kad nesirūpinti maistu, jau iš dalies yra atostogos!

6. „Mama, ką veikt?”

Keliavome su draugais, kurie turėjo ir didesnių vaikų ir ech koks dažnas vaikų klausimas „mama, tai ką veikti?”.  Viešbutyje buvo ir nemažai veiklų, skirtų vaikams. Tiesa, pramogos, bent kolkas, mūsų mažąją nelabai domina. Tačiau aš džiaugiausi, kad turėjome pakankamai vietos pasivaikščioti su vežimėliu ir radome šiek tiek ramybės net neišeidami iš viešbučio teritorijos.

7. „Mums netrukdo vaikai”

Kad ir kur keliautumėte, svarbu, kad toje aplinkoje vaikai galėtų būti vaikais ir niekas į jus nelaidytų kreivų žvilgsnių. Na Turkija tam tobula. Aš net neįsivaizduoju, kas gali į visai šeimai skirtus viešbučius sugalvoti važiuoti be vaikų.

Viešbučio personalo dėmesingumas vaikams jaučiamas kiekviename žingsnyje. Mus pasitiko su dovanomis vaikams, viešbučio parduotuvėje buvo visų reikiamų kūdikių reikmenų,

8. Prašau tylos!!!

Viešbutyje turi būti viskas pritaikyta patogiam judėjimui su vežimėliais, o lauke nutiesti takeliai pasivaikščiojimams. Turkijoje viešbučiai tikrai dideli gigantai. Man svarbu, kad norėdama, visada turėčiau, kur pabėgti nuo šurmulio, o mano mažoji galėtų puikiai miegoti pokaičio kur nors pavėsyje ir tyloje.

Ar dar keliaučiau į Turkiją? Žinoma taip! Ir Jums rekomenduočiau tai daryti. Ypač jeigu keliaujate su vaiku. Jei tik gerai viską suplanuosite, kelionės metu nepatirsite jokio galvos skausmo, o atostogos iš tiesų bus atostogos.