Košės - ne tik mažylio pusryčiams

Košės - ne tik mažylio pusryčiams

Esame įpratę manyti, kad košės tinka tik pusryčiams. Jos iš tiesų labai tinka pirmoje dienos pusėje, nes tai sudėtiniais angliavandeniais turtingas produktas, teikiantis energijos ilgai ir palaipsniui. Būtent tokios energijos mažyliui reikia dienos pradžiai, taigi, pusryčiai – labai tinkamas metas.

Tyrimų metu nustatyta, kad pusryčių metu negavus svarbių maistinių medžiagų – skaidulų, tam tikrų vitaminų ir mineralinių medžiagų – mažylio galimybės šių medžiagų gauti kitų dienos valgymų metu žymiai sumažėja.

Taip pat tyrimuose teigiama, kad košę pusryčiams valgančių žmonių organizme maistingųjų medžiagų kiekis vidutiniškai yra didesnis, o tiems, kas pusryčiams košės nesirenka, maisto medžiagų reikėtų gauti iš kitos rūšies produktų.  

Tačiau košės tinkamos ne tik ryte, bet ir vakare, nes suteiks ilgalaikį sotumo jausmą. Jeigu mažyliai dažnai pabunda naktį, galbūt jie jaučiasi alkani? Košės vakarienei galėtų padėti mažyliui išmiegoti visą naktį, o nakties metu nereikės duoti pieno ar kito gėrimo iš buteliuko, kas galėtų pakenkti mažylio dantims. 

Košė gali būti geras pasirinkimas ir prieš kokią nors sportinę veiklą, pavyzdžiui, prieš masažą, fizioterapiją, plaukiojimą, ilgesnius pasivaikščiojimus. Mažyliui pakaks energijos ilgesniam laikui, o tėvams nereikės jaudintis, kad alkanas vaikas taps irzlus. 

"Košę galima būtų duoti 1-2 kartus per dieną. Duodant dažniau atsiranda rizika, jog nebus užtikrinta kitų maisto grupių įvairovė. Atsižvelgiant į mažylio priaugamą svorį ir apetitą, košę galima pagaminti maistingesnę. Gardinti ją aliejumi, sviestu, mamos pienu ar mišinuku", - pasakojo gydytoja dietologė Lina Barauskienė.

Tačiau svarbu atminti, kad mažylis turi priprasti prie košės skonio, o ne pagardinimo. Todėl gardinti reikėtų su saiku.