Aš dažnai susimąstau kur mes gyvename. Myliu mūsų šalį, bet pokyčiai, kurie čia vyksta: vaikų maitinimas, švietimo sistema, gyvenimas be smurto, ir kiti įgyvendinami projektai mane varo į neviltį.
Pačios visų idėjų mintys puikios, bet tai, kaip jas įgyvendina, tai vienas didelis riebus nesusipratimas. Kas per mada pirmiausia priimti įstatymą, o tada pradėti gilintis, kaip jį tinkamai įgyvendinti?
Maistas ugdymo įstaigose. Pati skaudžiausia tema, kuri nuolatos gvildenama, ir dėl kurios daugiausiai barnių vyksta. Mūsų patirtis skaudi. Ne todėl, kad vaikai nevalgo sveiko maisto. Ne todėl, kad maitiname vien čipsais, kolomis ir saldumynais. Gink Dieve. Vyriausias sūnus, gazuotų gėrimų išvis nepripažįsta. Čipsai jam šlamštas, kurių retais atvejais paragauja, bet tikrai neužsikabina tiek, kad negalėtum jo nuvaryti nuo stalo. Gabrielė. Ooo, čia išvis gurmanių gurmanė, kuri atsirennka ne vien skonius, bet ir vertina bendrą vaizdą. Ji estetė. Tas džiugina, bet ir vargina, nes tikrai darželyje niekas neskuba įmantriai patiekti košės ar troškinio. Nesiskundžiu, ji puikiai valgo darželyje, nors pasitaiko dienų, kad lieka alkana. Natūralu, juk ir mūsų skonio receptoriai priima ne visą maistą, ne visus derinius. Na, asmeniškai man, bulviniai blynai su cinamonu nesusipratimas.
Bet problema ne tame. Mūsų vaikinas gauna užsakytą maitinimą, kurį kasdien pristato į mokyklą. Kaina ne tokia jau ir maža- 2 eur/dienai. Aš ne prieš ir 2 ir 4 mokėti, kad tik būtų už ką. Kai nepaklausiu-maistas vėsus. Porcijos..tragedija. Viena blauzdelė ir bulvės. Guliašas, kuriame mėsos paieškoti reikia. Ir tai pilnavertė subalansuota mityba? Abejoju. Tai dar vienas projektas, kaip greitai ir "legaliai" išplauti pinigus. Ir užsidėti pliusą, wow, kaip mes puikiai čia dirbame vardan vaikų.
Švietimo sistema. Pykit nepykit gerbiami politikai, bet ji atgyvenusi. Karta kartą keičia, o sovietizmas lieka. Ar tikrai šios kartos vaikui įdomu tai, kaip dėstoma? Ar tikrai tarybinių laikų mokytojas, kuris nenori priimti besikeičiančių vaikų, švietimo, tinkamiausias vedlys į ateitį? Į skaidrią, gražią ir prasmingą ateitį? Ar knygos apie kiaušinius dedančius automobilius kažko vertos ir kažko prasmingo mokančios? O kur dingo tikroji klasika, kuri mokė vaikus atsakomybės jausmo, empatijos, pagalbos, nebūti egoistais, priimti kitą ir pan? O kam? Juk geriau leisti skaityti tai, kas keliauja n metų ir nesukti sau galvos, kaip paįvairinti tą besikeičiantį pasaulį....
Nuoširdžiai nusivyliau viskuo, kas susiję su ugdymu, ugdymo įstaigomis. Vienetai pedagogų, vienetai įstaigų, kurios tikrai stengiasi vardan vaikų, kurie gilinasi, kurie dirba ateities labui. O kai vaikas ateina ir pasako, kad mokytojas dar ir rėkia, bara ir grąsina...Tai mažų mažiausiai ką norisi padaryt, tai rėkti visa gerkle, tai kur tas "gyvenimas be smurto?". Juk smurtauja ne vien tėvai..Bet čia jau niekam neįdomu, nes pedagogas stovi aukštesniu laipteliu, nei vaikas, ir jo nuomone labiau tikima, nei kažkokiu "snarglium"....Gėda.
Man labai gėda, kad mūsų vaikai auga matydami tokią tvarką, ir tokius dvigubus standartus.
Gintarerei, būtent apie tai ir rašiau 🌷
Kurioje vietoje aš parašiau, kad nepalaikau pokyčių? Aš parašiau, kad jos varo į neviltį, nes pirmiausia pakeičia, o tada sprendžia, kaip tuos pakeitimus tinkamai įgyvendinti. Tai du skirtingi dalykai.
Šaltas maistas-mūsų mokyklos problema, smurtaujančių mokytojų, ačiū D, kol kas nesutikau savo vaiko ugdymo įstaigoje, bet jie yra MŪSŲ artimoje aplinkoje, kaip ir sausai dėstomi dalykai, nes mokytojos seno sukirpimo ir be menkiausio noro pasidomėti, kaip galima būtų viską pateikti žaismingai, įdomiai ir originaliai, o ne sausai skaitant iš knygos.
Atleiskit, bet man atrodo čia yra ne valstybės, o jūsų mokyklos problemos. Šaltas maistas, smurtaujantys mokytojai ir seno kirpimo dėstymas nėra tendencija, tokia yra jūsų, bet ne visos Lietuvos mokyklos. Ir na man rodos jūs kažkiek ir sau prieštaraujat. Sakot, kad vaikams neįdomu kaip dėstoma, bet ir pokyčių nepalaikot? (Beje, daugelyje mokyklų sauso dėstymo jau nebėra). Bet vaikams svarbu ir turinys ir jūsų išgirta klasika tikrai nebūtinai bus įdomi šiuolaikiniams vaikams. Juk negalim ignoruoti naujausios literatūros ir užkonservuoti senų laikų programas. Viskas juda, viskas keičiasi ir tikrai į gerą.
Sutinku su ta pozicija, kad daugeliu klausimų, mūsų valdžia, pradžioje priima įstatymą/ uždraudžia ką nors, o tik vėliau gilinasi kaip naują įstatymą vykdyti. Pastebiu ir aš ne nuo to galo vykdomą valstybės politiką, o bet tačiau...mes tą valdžią išsirenkame, todėl turime priimti ką jie nusprendžia. Visai kita tema, kaip mes prisidedame prie to kad tie nauji įstaymai būtų vykdomi teisingai, kad pokyčiai būtų geri, kiek aktyviai prieštaraujame valdžiai, kaip aktyviai parodome savo poziciją, kaip aktyviai keičiame patys savo aplinką. Juk iš esmės valstybė esame mes - piliečiai. Yra daug kelių: rinkti adekvačia valdžią, patiems eiti į valdžią, galų gale, jei šių kelių nesinori, visada galima keisti savo aplinką, kurią Jūs ir aprašėte. Kalbėtis, diskutuoti, sakyti, piktintis aktyviai, siūlyti sprendimus. Man irgi gėda dėl kai kurių mūsų valdžios atstovų ar jų sprendimų, kartais toookia svetima gėda aplanko, taigi einu ir kalbu, su draugais, šeimos nariais, pažįstmais. Keliu diskusijas. Man labiausiai norisi, kad tie gerieji pokyčiai ateitų greitai, tačiau blaivia suvokiu, kad taip nebus ir bus padaryta dar daug klaidų, kol bus taip, kaip norim ir tikėtina, kad mūsų vaikai bus ta pereinama karta, kurį turės sugerti visas tų klaidų pasekmes. 🤓|
Žinios apie autorių - yra faktas, o ne nuomonė. to nežinant, parodomas išprusimas. atsiprašau, kad buvau tiesmukiška, ir pasakiau, tiesiai šviesiai, kad nusišnekėjot. tas pats būtų, jei būtų pasakyta, kad Mašioto, Paltanavičiaus, Žilinskaitės ar kt. vaikų autorių kūryba nieko verta.
Kiekvienas iš mūsų turi teisę išsakyti savo nuomonę. Bet aš Jūsų neįžeidinėjau. Bet, jei Jums lengviau ginti savo autorių žeminant kitus, bandant įgelti apie amžių ar išssilavinimą, apmaudu. Prieštaraujate pati sau. Jei jau reikia turėti anot Jūsų reikiamą išsilavinimą, tai ką geba suvokti pradinukas, neturintis JOKIO išsilavinimo?
Bet diskusija visiškai tuščia. Visada malonu diskutuoti su žmonėmis, kurie argumentuoja savo nuomonę, išsako poziciją taktiškoje formoje. Gaila, bet šį kartą nevykęs atvejis.
Gi turėjau apginti mylimą autorių, kai taip nepagarbiai apie jį kalbama 😀 ir matyt,metų nepakanka,kad būtų suprantama jo vertė, reikia ir išsilavinimo atitinkamo 😀
O dėl viso kito, tikrai galėjau ir patylėti. visas internetas plaukia nuo dejonių ir skundų, kaip viskas blogai 😀
Ir tebūnie, posto esmės nesupratau 🌷🌷🌷
Man pakankamai metų,kad aš galėčiau nuspręsti, kas man atrodytų tinkamo ar netinkamo. Ir tai, kas Jums atrodo nusišnekėjimu, gali likti Jūsų asmenine nuomone.
Jeigu nemokate susilaikyti nuo interpretacijų, siūlyčiau apeiti šonu 😀 Nes esmės posto taip ir nesupratot.
Gražaus vakaro.
Jūs labiau pasidomėkite autoriumi ir jo kūryba. Tiesiog. nes nusišnekėti, kad už Kasparavičių yra 100k vertingesnių knygų taip tiesiog negalima. Jo kūryba ir turi išliekamąją vertę. Ir ne Jums (ir ne man) spręsti, ką reikia įtraukti į privalomą programą. Beje, tos programos nėra privalomos. Sąrašai yra rekomenduojami. Pvz., mano penktokė yra fantastikos gerbėja, ir ji mokytojai atsiskaitinėja už perskaitytas knygas, kurios tikrai ne pagal sąrašą. Pažymys nemažinamas.
O atsakant, kas mane papiktino (jei Jums taip pasirodė, o paprasčiausiai -nustebino), tai kad viskuo esate nepatenkinta. Aš tiesiog bandžiau paprieštarauti, kadangi visuomenėje vykstantys pokyčiai yra teigiami.
Nelabai suprantu Jūsų pasipiktinimo prasmės? Kiek žmonių, tiek nuomonių.
Jūs šokiruota, kaip nevertinti galima, o aš šokiruota, kaip galima tokias knygas brukti į privalomų sąrašą, kai yra 100k turiningesnės, turtingesnės ir turinčios išliekančią vertę. Man jos prilygsta tom pačiom istorijom apie mėlynus nagus. Visiškas absurdas, kuris neskatina vaikų mokytis apie šiurpes, o veikia gąsdinančiai ir bauginančiai. Ir visų taip rėkiama "jie kieme išmoksta baisesnių dalykų"- pats kvailiausias argumentas, kokį galima sugalvoti.
Jei skaitėte mano postą, tai turėjote pastebėti, kad nepeikiu maisto, o kalbu apie mūsų patirtį, kuri yra MŪSŲ mokykloje, nemanau, kad šaltas, mažų porcijų maistas pats tinkamiausias sveiko ir pilnavertiško mitybos raciono pavyzdys.
Nesu iš tų tėvšų, kurie leidžia, kad būtų skriaudžiamas jų vaikas. Nereikia visko priimti asmeniškai ir pažodžiui 😉
Bet kokiu atveju, ačiū už Jūsų komentarą, visada įdomu išgirsti įvairių nuomonių🌷
Jūs čia Kasparavičiaus istorijas turėjot omeny (apie automobilius dedančius kiaušinius)? Jo knygos nuostabios! iš jų daug ko galima pasimokyti! tokia gražia lietuvių kalba parašyta! Šokiruota, kaip galima nevertinti jo knygų....
O jei mano vaikų pedagogai smurtautų, tikrai netylėčiau... eičiau pas vadovybę aiškintis, kas ir kodėl kaip... tikrai nebe tie laikai, kad mokytojai galėtų sau leisti su liniuotėmis vaikams daužyti per nagus.. čia perkeltine prasme, aišku. elementariai mokytojas privalo gerbti mokinį ir atvirkščiai!!!! jei taip nėra situaciją, privaloma koreguoti.
o dėl maisto, asmeniškai ypatingai džiaugiuosi pokyčiais. aš visada stebėjausi, kaip ugdymo įstaigos, turinčios sveiko maisto temas, bet elgiasi priešingai: tiekia visokias dešreles, neaiškius padažus, gėrimai su cukrumi ir pan.... Juk ugdymo įstaiga turi būti pavyzdys. nesvarbu, ką tėvai duoda savo vaikams... Atvirai, aš tik po mėnesio auklėtojos paklausiau, ar mano vaikas valgo iš naujo meniu. atsakymas buvo, kad valgo 😀 bet jei nepavalgys, tai liks alkanas, kitą kartą žinos, kad reikia pavalgyt...