Kaali krateriai - Saremos vizitinė kortelė

10. Sep 2019, 13:10 Gintarep Gintarep

Kaali krateriai nuo Saremos salos sostinės Kuresarės miesto nutolę apie 18 km. Norint juos pasiekti reikia važiuoti nuo Kuresarės Estijos žemyninės dalies link.

Kaali meteorito krateriai – tarptautiniu mastu žinomas objektas, esantis didžiausioje iš Estijai priklausančių salų, Saremos saloje. Jį pamėgo įvairių šalių turistai. Girdėjome kalbant net ispaniškai. Buvo malonu sutikti ne vieną šeimą iš Lietuvos. Perskaitėme, kad  krateriai buvo suformuoti prieš 2400-7500 metų.

Kaali ežeras yra didžiausias iš devynių kraterių. Kaali ežero diametras siekia 110 metrų, be to, ežeras pasižymi žalios spalvos vandeniu ir yra 22 m gylio. Spėjama, jog kadaise krentantis meteoritas sprogo maždaug 5-10 km aukštyje ir jo nukritusios dalys suformavo devynis kraterius.

Sužinome, kad Kaali krateris yra aštuntas pagal dydį meteorito suformuotas krateris pasaulyje.

Mums jis pasirodė labai  vaizdingu.

Galėjome palyginti su kitu, kurio taip ir neapžiūrėjome,

nes bijojome su kedukais eiti per bruzgynus, kad kur neįkritus, ant kokio roplio neužlipus.

Manoma, jog šie krateriai buvo paminėti jau Antikos tyrinėtojų. Pavyzdžiui, Antikos keliautojas ir istorikas Tacitas yra aprašęs savo kelionių metu aplankytą saulės dievo Helioso sudužimo vietą, kuri remiantis šiais šaltiniais gali būti Saremos sala.

Anot estų mitologijos, Kaali ežeras turi stebuklingų galių ir buvo ritualinių apeigų vieta. Perskaitome, kad Geležies amžiuje šį ežerą juosė akmeninė 2 m aukščio siena.

Greta Kaali kraterio įsikūręs nedidelis muziejus, supažindinantis su kraterio atsiradimo istorija ir meteoritais, jis mokamas, tai mes nesilankėme.