Imunitetas: natūralūs būdai jį stiprinti

Imunitetas: natūralūs būdai jį stiprinti

11. Nov 10:32 Mamyčių klubas Mamyčių klubas

Imunitetas – tai visuma sistemų ir mechanizmų, padedančių organizmui išsaugoti savo genetinį vientisumą, o tuo pačiu ir unikalumą. Imuniteto negalima pakeisti per kelias dienas, kažko daugiau pavalgius ar išgėrus. 

„Daugelis net neįsivaizduoja, kaip apibūdinti imunitetą. Tai organizmo apsaugos būdas apsiginti nuo visko, kas genetiškai svetima. Pagrindinė imuniteto funkcija – sunaikinti neteisingai išsivysčiusias ląsteles“, – teigė vaikų ligų gydytoja, pulmonologė dr. Sigita Petraitiene.

IMUNITETAS, išvertus iš lotynų kalbos „immunis“, reiškia laisvas nuo ko nors. Kiekvieno žmogaus imuninė sistema atpažįsta savą nuo svetimo ir pašalina potencialiai kenksmingas svetimas ląsteles iš organizmo. Imuninė sistema turi galimybę atpažinti ir sunaikinti pakitusias savo organizmo ląsteles.

Imunitetas būna:

  • Įgimtas (arba rūšinis)

Įgimtas imunitetas būdingas tik tam tikrai biologinei rūšiai. Jis paveldimas, todėl kartais vadinamas genetiniu. Tokio imuniteto pavyzdys gali būti žmogaus neimlumas gyvūnų ar augalų ligų sukėlėjams (pvz., šunų arba galvijų marui), kaip ir daugelis gyvūnų neimlūs žmogaus infekcinių ligų sukėlėjams.

  • Įgytas

Įgytas imunitetas turi būdingą specifiškumą, t.y. kitų infekcinių ligų sukėlėjams jis yra jautrus. Imunitetas įgyjamas dviem būdais, t.y. persirgus tam tikra infekcine liga arba skiepijant nuo tos ligos. Kitaip tariant, įgytas imunitetas būna natūralus ir dirbtinis. Pasyvų natūralų imunitetą turi naujagimiai. Jis įgyjamas iš motinos embrioniniu periodu. Be to, jis gali būti perduotas naujagimiui per motinos pieną. 

Imunitetą silpnina:

  • nesveikas gyvenimo būdas;
  • netaisyklinga mityba;
  • stresas;
  • dideli fizinio ir protinio darbo krūviai;
  • aplinkos užterštumas;
  • dažnos bakterinės ir virusinės infekcijos, kurios silpnina organizmą ir sekina imuninę sistemą.

Imuniteto susilpnėjimo požymiai:

  • dažnos peršalimo ligos (dažniau nei 4-6 kartus per metus), herpes virusai;
  • dažni chroniškų ligų recidyvai;
  • padidėjęs nuovargis, silpnumas, vangumas;
  • alerginės ligos.

Kaip stiprinti imunitetą?

Norint padėti savo imunitetui, patartina:

  • vengti streso,
  • nepasiduoti depresijai,
  • išmokti atsipalaiduoti,
  • saikingai sportuoti,
  • įvairiapusiškai maitintis,
  • nerūkyti irnepiktnaudžiauti alkoholiu,
  • reguliariai grūdintis.

Viena iš efektyviausių ligų prevencijos priemonių yra vakcinacija. Ypatingas dėmesys atkreipiamas į suaugusiųjų skiepijimus nuo infekcinių susirgimų. Imunitetą stiprinti galima ne tik medicininėmis, bet ir liaudiškomis priemonėmis, tokiomis kaip:

Česnakas. Stipri antibakterinė, antivirusinė ir antimikrobinė priemonė. Valgant jo kasdien  rizika susirgti peršalimo ligomis sumažės dviem trečdaliais.

Ežiuolė. Ypač veiksmingi yra preparatai, padaryti iš kelių rūšių ežiuolių. Ji skatina imuninių ląstelių veikimą, tiesiogiai kovodama su bakterijomis ir  virusais.

Medus. Padeda reguliuoti hormonų veiklą, stiprina imunitetą, skatina ląstelių atsinaujinimą, gerina kraujo sudėtį, mažina kraujospūdį, gydo nemigą ir nervų ligas, padeda virškinimui.

Liepų medus – gydo nuo visų peršalimo ligų.

Grikių medus – labai tinka sergantiems mažakraujyste, efektyviai reguliuoja hormonų pusiausvyrą.

Pienių medus – turi organizmą valančių savybių – gerina kepenų bei inkstų darbą.

Bičių duonelėje yra visko, ko reikia medžiagų apykaitai normalizuoti ir organizmo augimui.