Mintinas kalimas, sako, nėra naudingas vaikui, bet kaip kitaip išmokti tą „daugybės“ lentelę? Na, žinoma, išaiškinti principą. Deja, užtrunka, kol suskaičiuoji tokiu būdu kiek bus 7 kart 9.. o ką daryti kai skaičiuoti tenka vis greičiau, nes na, augant vaikui, natūralu, kad sunkėja ir užduotys. Taigi, kartais mintinai kažką išmokti būtinai reikia. Bet ką daryti, kai mintinai per dieną lengvai išmokstame eilėraštį, o štai daugybos lentelės – niekaip. Su ašarom sėdim ir sakom – ne.
Kadangi pernai ir vis dar šįmet kovoju su šiuo „ne“, tai noriu pasidalinti savo atradimais, kaip palengvinti šią užduotį. Įdomu, kad mokytojai duoda užduotį išmokti, bet nepasiūlo jokių būdų, kaip tai padaryti lengvai ir be kančių. Tai tenka mamos tokį tyrimą daryti pačioms.
Svarbiausias patarimas – mokytis reikia geros nuotaikos. Geriausia, šokinėjant ant lovos. Atsakymus labai tinka išrėkti, išdainuoti ar išgauti kutenant. Tai reikalinga dėl tinkamų asociacijų susikūrimo, mat jei vaikas atsakymus mums sakys apsiašarojusiomis akimis, tikėtina, kad labiau jam užsifiksuos jo nelaiminga būsena negu ta daugybos lentelė. Aš dar kartais panaudoju kamuolį. Šis metodas labiau tinka berniukams arba aktyvesniems vaikams. Metam kamuolį su klausimu, vaikas sugauna ir siunčia atgal su atsakymu.
Vienas patarimų, kurį radau internete, naudoti ne tradicinę mums įprastą lentelę, o štai tokią. Anot patarimo davėjo, vaikui joje lengviau atsekti dėsningumus ir pasikartojimus, jis neapkraunamas papildoma informacija, be to, joje lengviau orientuotis. Išbandžiau. Nors tas užrašas viršuje yra kažkokios dainos pavadinimas, manau jis atspindi mūsų abiejų nuomonę apie šį metodą :D
Kitas, man ypač patikęs patarimas, buvo išmokti tik atsakymus. Išmokti eilutę skaičių, pvz.: 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, tol, kol galėsime juos ištarti labai greitai. Labai labai greitai. Šviesos greičiu. Tada teliks truputi pasipraktikuoti su veiksmais. Rekomenduojama pirmiausia išmokti veiksmus iš eilės ir tik labai gerai mokant iš eilės pradėti klausinėti randomizuotu būdu. Pasidalinta pastebėjimu, kad vaikai kažkodėl labai lengvai išmoksta lentelę iš 2, 3 ir 4, o iš 5 nesunkiai suskaičiuoja. Tada reiktų pereiti prie lentelės iš 9 ir skaičiaus daugybos iš savęs. Įveikus šias kliūtis, kurios laikomos sąlyginai lengvomis, belieka išmokti šešis atsakymus: 42, 48, 54, 56, 63 ir 72 (tikiuosi, man nereikia rašyti, kokių veiksmų čia atsakymai?). Štai šitie šeši skaičiai ir yra sunkiausia visos daugybos lentelės mokymosi dalis.
Aš manau, kad daugybos lentelės mokymąsi dar gali palengvinti ir užsienių kalbų mokyme taikoma taktika, kai ant įvairių daiktų prikabiname lipnius lapelius su tų daiktų pavadinimais besimokoma kalba, pvz ant kėdės užrašytas ar priklijuotas žodis „chair“ padės lengviau įsiminti ne tik kaip angliškai vadinama kėdė, bet ir kaip rašosi. Tad nupirkau vaikui tokį puodelį su geriausiai linkėjimais (nepasakyčiau, kad pasiteisino, bet niekada juk negali žinoti, vaikai skirtingi, tad ir mokymosi būdai skirtingi). Turim ir pieštuką.
Žaidimai. Neabejotinai, žaidimai yra pats geriausias būdas. Jei dar nebandėte, tai mano aprašytas „Kingdomino“ tikrai tinka daugybos lentelės įtvirtinimui, o dar labai gerai yra kompiuteriniai žaidimai. Į paieškos sistemą suvedus užklausą, jų pasiūloma visai nemažai. Linksmas ir labai smagus būdas, susilaukęs daug palaikymo iš mano vaiko.
Kadangi vis dar esu daugybos lentelės mokymo procese, nes tai susilaukia itin daug pasipriešinimo iš mano vaiko, laukiu ir daugiau patarimų, jei tokių būtų. O gal kam nors pravers šie :D