Prisiminkime dar vasarą: Merkinės piliakalnis

06. Dec 2010, 08:00

Šįkart siūlome Jums nuvykti į Merkinę. Mūsų šeimyna sugalvojo aplankyti būtent Merkinės piliakalnį, nes dalyvavome naujajame konkurse, kelionių maratone Žalgirio mūšio 600-oms metinėms paminėti.

Žinote, pakeliui į Merkinę mes stebėjome kas vyko Lietuvoje po didžiulės audros. Ant kelio buvo užkritę medžiai, tad viena važiuojamojo kelio dalis buvo visiškai nepravažiuojama. Aš dar tuomet pagalvojau, kaip turėtų būti baisu tiems, kas pateko į tą audrą.

Bet grįžkime prie Merkinės. Ar Jūs žinojote, kad 1938 m. Merkinėje pirmą kartą buvo švenčiama taip vadinamoji "Senovės diena", kurioje dalyvavo tuometinis Lietuvos prezidentas A.Smetona. Būtent ši šventė davė pradžią "Amatų dienoms" įvairiuose Lietuvos kampeliuose.

Jei atvažiuosite prie Merkinės piliakalnio ir pamatysite, kad nebeliko parkavimosi vietos (tiesą pasakius, automobilių aikštelė yra gana maža), nenusiminkite, nes grįžus šiek tiek atgal ir nuvažiavus žemyn po tiltu yra daugybė laisvų vietų, kur Jūs galite palikti lengvąjį automobilį arba net visą keleivinį autobusą.

Kelias į Merkinės piliakalnį yra padarytas iš medinių laiptelių. Kylant į viršų jautėsi visai saugiai, bet kai reikia leistis žemyn, iškart įsijungia baimės jausmas:)

Pakeliui į Merkinės piliakalnį stovi medinis tiltukas, ant kurio gali atsistoti ir pasigrožėti tekančiu vandeniu. Žinote, kai grįžinėjome, tai pamatėme, kaip porą moteriškių ėjo prieš srovę, o paskiau pasakė, kad reikia žengti 7 žingsnius prieš srovę tame vandenyje, kad...o štai kam to reikia aš, deja, taip ir nenugirdau.

Galbūt, kas nors iš Jūsų žino? Pasidalinkite, juk žmogiškasis smalsumas begalinis:)

Žinoma, kad anksčiau Merkinės piliakalnyje stovėjo medinė pilis, kurią iš trijų pusių saugojo Nemuno, Merkio bei Stangės upių vandenys ir platūs slėniai. Deja, ji neišliko iki mūsų laikų, tačiau mes turime puikią galimybę pamatyti Merkinės piliakalnį, kurio pylimas buvo piltas net tris kartus.

Iš pradžių medinė gynybinė siena buvo tvirtinama moliu bei akmenimis. Jai sudegus, buvo užpiltas 2m storio molio sluoksnis, o trečią kartą pylimas buvo paaukštintas užpylus 20cm storio žvyro sluoksnį.

Žodžiu, išties smagu, kai gali pasidomėti savo istorija, o paskui nuvykti ir išvysti tai savo akimis. Kai užlipome į viršų, tai pastebėjome ir kitas kylančias grupes bei baidarininkus, plaukiančius upe.

Žinote, jausmas ten viršuje buvo išties nepakartojamas. Mes stovėjome ten ir apžiūrinėjome viską iš įvairių pusių, o kartu aš (asmeniškai) bandžiau įsivaizduoti, kaip atrodė ta mano minima medinė pilis.

Žinokite, gamta iš Merkinės piliakalnio viršaus tiesiog fantastiška, negaliu aprašyti visko, ką jaučiau ten stovėdama. Mažylei irgi patiko, nes sukinėjo galvytę į įvairiausias puses ir purkštavo iš nuostabos.

Išvydę išsvajotąjį Merkinės piliakalnį ir pasigrožėję neapsakomais gamtos vaizdiniais, mes patraukėme upės link. Ten pamatėme kavinę "Drakoną", kurį buvo padaryta tiesiog iš statinės.

Svarbiausia, kad ten įsikūrusi ne tik kavinė, bet dar ir pirtis. Žodžiu, du viename:) Taigi, šiek tiek pailsėjome prie upės ir traukėme namučio. Tai buvo išties nepakartojama kelionė, jeigu Jūs dar nebuvote Merkinėje, būtinai ten užsukite.

07. Dec 2010, 14:23

ačiū, tikrai prisiminiau vasarą 😉

06. Dec 2010, 09:51

sitose vietose lankausi daznai,nes cia buna musu baidariu marsruto pabaiga😉labai grazios vietoves😀