AKVILĖS blogas. Draugai!

AKVILĖS blogas. Draugai!

10. Sep 2012, 08:00 motinysteveza motinysteveza

Štai ir prabėgo savaitėlė. Septynmyliais batais rudenėja. Jau net kai kurie medžiai smarkiai pageltę ir daug aplinkui prikritusių lapų. Gražu. Pastebėjote?...Tuoj tuoj prasidės auksinis ruduo, net kvapą užgniaužia, kaip nuostabu! 

 

Dukrytei Deimantei (5 m.) - pirmoji savaitė darželyje po ilgų vasaros atsotogų. Prasideda ketvirtieji lankymo metai, lyg viskas ir pažįstama, bet jaudulio pakankamai. Žinoma, didžiausias darželio privalumas - susitikti su senais draugais ir susidraugauti su naujais!  

Dukrytei Deimantei (5 m.) - pirmoji savaitė darželyje po ilgų vasaros atsotogų. Prasideda ketvirtieji lankymo metai, lyg viskas ir pažįstama, bet jaudulio pakankamai. Žinoma, didžiausias darželio privalumas - susitikti su senais draugais ir susidraugauti su naujais!  

 

DISKUSIJA IR DARBELIS

 

Taigi, kalbėjomės apie draugus (ir dar kalbėsime šia tema, nes tai taip svarbu!). Bendraujant Deimantė karpė, klijavo, piešė save ir savo draugę. Kad vyktų pokalbis, pradėjau klausinėti:

 

KĄ REIKIA DARYTI, KAD TAPTUMĖTE GERAIS DRAUGAIS?

KĄ TAU REIKĖTŲ PADARYTI, KAD TU BŪTUM GERA DRAUGĖ?

KOKS TURI BŪTI DRAUGAS?

KAS YRA TAVO DRAUGAI?

·    

Pradžioje aš tylėjau ir tik užsirašinėjau, paskui jau analizavome, diskutavome, kas, kaip, kodėl...

 

ILGALAIKIAI  PROJEKTAI

 

Tai projektai, netrunkantys ilgiau nei metus, tačiau, kai su mažaisiais kažką nuosekliai darome ilgiau nei savaitę, manau, kad tai jau ilgalaikis projektas, ugdantis  kantrybę, nuoseklumą.

 

Prasidėjus rudeniui mes užsimojome turėti net tris tokius projektus...

 

DRAUGŲ KNYGA ir INFORMACINĖS TECHNOLOGIJOS

 

Seniai mąsčiau, kad reikia pagaminti draugų knygą, tik vis svarsčiau, kokia ji turėtų būti. Jų gali būti įvairiausių, net ir pirkti tokių yra. Pamaniau, kodėl gi nepasidarius paprasčiausiai su „word“ programa? Pratinant tikslingai net ir ikimokyklinuką prie kompiuterio, įžvelgiu tik privalumus. 

 

Esu skaičiusi apie mokslinį tyrimą, kad vaikai, kurie prieš mokyklą (pabrėžiu - ne lėkšti filmukai ar žaidimai) naudojosi kompiuteriu, turėjo aukštesnį intelekto koeficientą.

 

Pažintis su „word“ programa sekėsi geriau nei tikėjausi - dukra su entuziazmu įterpinėjo, didino, mažino paveiksliukus, dalį žodžių pati rinko klaviatūroje, pritaikė šriftą, spalvas, dydį. Ach, tie XXI a. vaikai...

 

Šiuos du lapus padaryti užtrukome apie 20 min. Tikriausiai vienu lapu draugų knygą papildysime ne dažniau kaip kartą per savaitę. Pirmoji draugė, kurią įrašėme, žinoma, sesė :).

 

 

MONTESSORI UŽDUOTĖLĖ

 

Nesu šalininkė vaikus ugdyti namie pagal specialią programą ar metodą (brrr, net nupurto, kaip būtų nepatogu gyventi...), bet panaudoti kai kuriuos patikusius elementus tai iš vieno, tai iš kito metodo, kodėl gi ne?

 

O Montessori sistema man daugeliu aspektų patinka. Vienas jų - tai vaikų savarankiškumo skatinimas, skiriant jiems įvairių praktiškų užduotėlių. Štai vienas toks – įsegėlių susegimas. Penkiametei tai jau pakankamai paprasta užduotis, bet trimečiui ar keturmečiui, esu tikra, bus ką veikti. Pabandykite! Padirbės pirštukai ir ir pareikalaus susikaupimo, kad teisingai susisegtų.

 

Tokia įsegėle susegėme ir draugų knygą.

 

 

Literatūra – Jutta Blasius „Aš jau moku pats!“.

 

1.    KALENDORIUS

 

Deimantė savaitės dienose lengvai orientuojasi, bet kas yra „metai“, "mėnesiai“ - sunkiai, nors apie juos pradėjau užsiminti jau nuo praėjusio gruodžio. Jai vis primenu, kai prasideda/baigiasi mėnuo, kiek turi tas mėnuo dienelių, kiek reikės išmiegoti naktelių...

 

O rugsėjo kalendorių (su rugsėjui būdingomis nuotraukomis iš „google“ vaizdų) pasikabinome ant magnetinės lentos, brauksime praėjusias dienas, žymėsime svarbiausius įvykius. Jei vaikas moka skaityti – pakanka užrašyti, jei ne – galima klijuoti/piešti paveikslėlius. Bus nesunku supažindinti su užvakar/poryt sąvokomis.

 

1.   KOLEKCIONUOJAME 

 

Didindami vartojimą nuolat prekybos centrai siūlo rinkti įvairias korteles, žetonus, rutuliukus... Kai kuriems ir mes neatsispyrėm. Bet mes dar kolekcionuosime... rudenį žydančias gėles. Nebūsim populiarūs... Vasara baigėsi, bet dar ne visos gėlės nuvyto!

 

Argumentų nepateiksiu, bet man atrodo, kad vaikui yra svarbu pažinti gyvūnus, augalus -  apskritai gamtą. Taigi reikės:

 

 

·         Knygos R. Jankevičienė, Ž. Lazdauskaitė „Rudenį žydintys augalai“ (manau, bus smagu ieškoti knygoje gėlės pavadinimo);

·         Kartono kortelių;

·         Gėlių džiovyklos (tarkim, „pres“ kartono lentelių);

·         Kartono kortelių, klijų, rašiklio (išdžiovintai gėlei priklijuoti, užrašyti pavadinimą);

 

 

Kol Kol kas tai mano planuojamas projektas, kaip sekėsi, parašysiu kitą savaitę.

 

ĮDOMUSIS DARBELIS - JŪROS GYVENTOJAI

 

Žadėtasis vasaros – rudens darbelis. Liejome formas – jūros gyventojus iš gipso! Absoliučiai nieko nenutuokdama apie gipsą, net neįsivaizdavau, kokį rezultatą turėsime. Net ant  pakuotės nebuvo instrukcijos, kokiu santykiu pilti vandenį ir gipsą. Nežinojau, ar tiks smėlio formelės (bet jos puikiai tiko!). Tokioms "žalioms”, kaip aš, patarimas – darykite skystesnę masę (kaip blynų), iš pradžių mes darėme klampią, tirštą, bet akimirksniu stingo!!!

 

Deimantė, čiupinėjusi, išbandžiusi gipsą, liko sužavėta. Klausimų jai netrūko. Beliejant formas, papasakojau, kur dar naudojamas gipsas:

 

Statybų pramonėje – tinkui, gipso plokštėms, kitoms medžiagoms gaminti. Medicinoje – gipso tvarsčiams. Mene – skulptūroms, meninio metalo liejimo formoms, interjero puošiniams (vazos, lipdiniai) gaminti žemės ūkyje – dirvožemiui gerinti (tręšimas).

 

Šaltinis: http://lt.wikipedia.org/wiki/Gipsas 

 

Be abejo, kuo mažesnis vaikas, tuo reikia kalbėti paprasčiau, stebėti, ar ką nors suvokia ir parinkti tokius žodžius, kad suprastų.

 

Taigi darbeliui reikės:

 Gipso;

 Vandens,

 Smėlio žaislų formelių;

 Šaukšto, indo masei maišyti.

Po formelių liejimo, Deimantė štai kaip žaidė:

 

 

 

Na tiesiog esu įkvėpta blog‘o:

 

http://progressiveearlychildhoodeducation.blogspot.com/ 

Kuriame pasižvalgius, regis, kuo daugiau terlionės, tuo smagiau. Vaikai tą patvirtina.

 

Na kitą dieną Deimantė formeles spalvino. Ji nutarė, kad jūros arkliukas ir žvaigždė turi būti oranžiniai, delfinas – žydras, jūros vėžlys – rausvas. Bet turime tik šešias guašo spalvas.

 

Tad teko prisiminti, kokias spalvas reikia sumaišyti, kad gautume norimas! Štai taip neplanuotai turėjome ir spalvų pamoką.

 

Rezultatas nėra idealus, bet argi tai svarbu? Procesas – štai kas yra svarbiausia ikimokyklinukui!!!

 

VASAROS ALBUMAS

 

Pagaminau Deimantės ir jos sesės vasaros įspūdžių albumą. Būtent Deimantei, na, jei netyčia įplyštų ar suglamžytų, nebūtų gaila. Jei tik panorės, galės neštis į darželį. Puiki pokalbio tema su draugais! Ir kalba, įsivaizduoju, turėtų "lietis pro kraštus”.

 

 

SKAITOME 

    

Kalbant apie draugus, manau, yra svarbiausia skaityti. Knygos – lengviausias būdas skiepyti vaikui vertybes. Taigi apie draugystę/draugus:

1.  J. Wieslander "Mamulė Mū laipioja po medžius”, ypač skyrius – ,,Ar tu mano draugė? 

Bet apie šią nuostabią karvę visos knygos patinka mums, beskaitant Deimantė neretai juokiasi net už pilvo susiėmusi, kokia žavinga ta varnos ir karvės draugystė… Tik bibliotekose sunku gauti šias knygas, nes labai populiarios;

2.  K. Marukas "Nauji draugai”, apsakymo ieškoti rinkiniuose. Mes turime "Karosiukas”;

3.  V. Žilinskaitė "Melagių pilis”;

4.  Č. Jančarskis "Nauji meškiuko Nulėpausio draugai“; 

5.  Č. Jančarskis „Meškiukas Nulėpausis darželyje“; 

 

Dar truputį vasaros - apie gintarėlį, jūrą ir Lietuvą…:

6.  R. Kašauskas "Gintarėlis”, apsakymėlį rasite rinkinyje "Jums maži ir dideli”.

 

Akvilė