Mažylio mityba vasarą: peržengiame įprasto maitinimo ribas

Mažylio mityba vasarą: peržengiame įprasto maitinimo ribas

Vasarą viskas šiek tiek kitaip. Keičiasi garderobas, dienotvarkė, daugiau pasivaikščiojimų ir išvykų...Tai taip pat ir galimybė šiek tiek pakeisti mažylio mitybos įpročius, išplėsti vartojamų produktų asortimentą. Beje, gamtoje ir apetitas atsiranda net didžiausiems nevalgiukams :)

  • Vasara - tai galimybė gaminti šviežius limonadus, šerbetus, sultis. Pats paprasčiausias limondas - iš mėtų, citrinos ir kelių šviežių uogų. 
  • Teikite pirmenybę šviežiems vaisiams ir daržovėms: stenkitės vaikui duoti minimaliai termiškai apdorotų produktų, kad išliktų kuo daugiau vitaminų; 
  • Venkite kepto, sūdyto, marinuoto, konservuoto maisto.
  • Užkandžiams galite pasigaminti viso grūdo duonos sumuštinių su sezoninėmis daržovėmis: agurkais, pomidorais, avokadais, paprikomis, ridikėlių griežinėliais. Galite pagardinti mocarelos sūriu.
  • Pasiūlykite vaikui daržovių lėkštę (įdomiai supjaustytus agurkus, pomidorus, ridikėlius, morkas, salierus, paprikas) - vaikai noriau daržoves valgo, kai jos patiektos atskirai, nei salotose.
  • Šviežias daržoves galite sudėti ir į dubenį su grietinėlės ar natūralaus jogurto padažu (mat kai kurie vitaminai geriau pasisavinami esant riebalams), humusu.
  • Naminiai ledai! Imame bet kokias uogas ir vaisius, įpilame pieno (karvės ar kokoso) arba grietinės/grietinėlės/varškės ar net turimų šviežių sulčių, gerai išplakame su uogomis, supilame į formeles ir užšaldome. Jei nenorite, kad būtų ledo gabalėlių, galite paruoštą ledų masę šiek tiek pašaldyti, tada išėmus permaišyti ir tik tada sudėti į formeles.
  • Ledų likučius galite sudėti į kokteilius. Pasigaminkite tirštus, sveikus smučius. Juose yra daugiau skaidulų nei sultyse, o tai padidina maistinę vertę ir sulėtina cukraus pasisavinimą iš vaisių.
  • Pasiūlykite sezoninių vaisių, uogų. Jei norite, kad vaikas labiau susidomėtų, galite juos verti ant iešmelių, pagardinti košę, pagaminti vaisių salotų. Pabandykite pasiūlyti įdomiai patiektus šparagus, špinatus, šviežias cukinijas, brokolius, egzotiškus vaisius - o kas, jei tai pasiteisins? Vaikai yra patys didžiausi konservatoriai, tačiau vasarą galima eksperimentuoti su maistu!
  • Aktyviose išvykose apetitas kyla, o susitikimai su bendraamžiais tik paskatina išplėsti įprastą maisto racioną!
  • Vis dėlto, jei mažylis protestuoja prieš naują maisto produktą - neverskite jo ragauti. Kartais, ypač karštą vasaros dieną, norisi tik gerti, o ne valgyti. Nereikalaukite, kad vaikas viską suvalgytų, jei matote, kad ji to nenori.
  • Dažniau plaukite rankas, o jei šalia nėra vandens, dažniau rankas valykite drėgnomis servetėlėmis.
  • Išnaikinkite visas muses virtuvėje ir uždenkite maisto produktus arba laikykite šaldytuve. Dažniau išneškite šiukšles, tai sumažins musių ir kitų vabzdžių veisimąsi.

Įvesdami naujus produktus į vaiko mitybą, atkreipkite dėmesį į amžiaus rekomendacijas. 

  • nuo 6 mėnesių galima siūlyti kriaušių, bananų, obuolių, avokadų;
  • nuo 8 - 10 mėnesių - persikus, slyvas, abrikosus, nektarinus, agurkus, paprikas;
  • artėjant 1 metukams - pomidorus, pupeles, salotas, morkas, vynuoges, melionus, kukurūzus, sezonines uogas;
  • 1 - 2 metų amžiaus vaikui - šviežius žirniaus, citrusinius vaisius, arbūzą;
  • artėjant 2,5 metams - svogūnus, kopūstus, salierus.

Žinoma, šie skaičiai yra apytiksliai. Svarbiausia atsižvelgti į tai, ką vaikas mėgsta, ar nėra kam nors alergiškas, koks yra įprastas šeimos racionas, kokia jo savijauta, suvalgius vieną ar kitą produktą.

Mamyčių klubas linki jums nepamirštamų vasaros atostogų, o Huggies® drėgnos servetėlės ​​padės išspręsti bet kokias problemas - su jomis rankos visuomet bus švarios!

20180723210308-34560.jpg