Nėštukė: Valgyti norisi kas valandą - ar normalu?

Nėštukė: Valgyti norisi kas valandą - ar normalu?

26. Apr 13:17 Mamyčių klubas Mamyčių klubas

Gavome būsimos mamos Aistės laišką, kuriame ji atvirauja nuolat galvojanti apie maistą:  „Ar normalu, kad norisi valgyti kone kas valandą? Nenoriu per daug priaugti svorio, bet mane nuolat kankina alkis, ko anksčiau nebūdavo. Ačiū už patarimus".

Subalansuota mityba ypač svarbi nėščioms moterims, nes naudingąsias medžiagas, esančias maiste, įsisavina ne tik mama bet ir vaisius",  - sako akušerė Ieva Girdvainienė ir išvardina pagrindines nėščiosios mitybos taisykles.

Valgykite tik tada, kai išties norisi

Nėštukėms svarbu valgyti šviežią, įvairų, skanų ir sveiką maitą. Galima mėgautis viskuo - nebūtina savęs riboti, tačiau patartina valgyti tik tada, kai iš tikrųjų norisi. Šiuolaikinės būsimos mamos turbūt žino, kad nereikia valgyti už du. Iš tikrųjų nėščiųjų organizmui reikia vos 300 kalorijų per dieną daugiau nei įprastai, viso apie 2500-3000 kilokalorijų. Nėštumo metu patartina maitintis reguliariai, nedidelėmis porcijomis, 5-6 kartus per dieną. Kasdien reikėtų suvartoti 1,5-2 litrus skysčių.

Jokio alkoholio!

Besilaukiančioms kūdikio reikėtų atsisakyti alkoholio, kadangi nėra nustatyta saugios dozės, kurią galima vartoti nėštumo metu. Alkoholio vartojimas gali pakenkti kūdikio emocinei raidai ir psichikai, sutrikdo jo vystymąsi. Taip pat reikėtų riboti kofeino vartojimą (iki 300 mg per dieną). Neštumo metu venkite greito maisto, mat jis tik užmuša alkį, tačiau neaprūpina organizmo būtinomis medžiagomis bei vitaminais.

Venkite neapdorotos mėsos ir žuvies

Nėštumo metu reikėtų vengti neapdorotos mėsos, žuvies, o juos laikykite šaldytuve atskirai nuo visų produktų. Ne iki galo išvirta ar iškepta mėsa gali pakenkti kūdikiui dėl toksoplazmozės. Žalia žuvis ir mėsa pavojinga dėl listerijos ir kitų bakterijų. Pabaigus gaminti, kruopščiai išplaukite indus, nuvalykite stalo paviršių, kurie turėjo sąlytį su žalia mėsa, žuvimi bei rankas.

Venkite šaldytų ar rūkytų jūros gėrybių, vėžiagyvių, austrių, moliuskų, midijų, dešros gaminių.

Nuplaukite net kiaušnius

Vartojant daržoves ir kiaušinius juos kruopščiai nuplaukite. Nuplovus kiaušinius gerai iškepkite. Nėštukėms nepatartina vartoti produktų, į kurių sudėtį įeina žali kiaušiniai: naminių ledų, majonezo, padažų, grietinėlės, kitų konditerinių gaminių.

Netinkamai laikytą maistą prieš vartojant termiškai apdorokite, pavyzdžiui, jei ant uogienės atsirado pelėsio, vien jo nugriebti neužtenka, patartina ją pavirti ar užplikyti verdančiu vandeniu. Palaikius maistą ne šaldytuve, jį pavirkite ar pašildykite.

Atidžiai rinkitės žuvį

Reikia atidžiau rinktis žuvį, kad pastarojoje nebūtų didelės gyvsidabrio koncentracijos. Didesnė gyvsidabrio koncentracija suaugusio žmogaus organizmui nekelia didelių pavojų, tačiau, anot vokiečių mokslininkų, ji gali sukelti vaisiaus vystymosi sutrikimus ir smegenų pažeidimus. Iš mitybos raciono reikėtų išbraukti ryklio mėsą, karališkąją skumbrę kardžuvę, tuną (konservuotame gyvsidabrio mažiau, tačiau jo vartojimą taip pat reikia riboti).  Suši mėgėjoms nėštumo laikotarpiu reikėtų atisakyti šio maisto.

Pienas ir paštetas

Nėštumo laikotarpiu reikėtų atsisakyti naminio pašteto bei pieno iš turgaus.