Ar maistas turi įtakos mažylio vystymuisi pilvelyje?

Ar maistas turi įtakos mažylio vystymuisi pilvelyje?

Tai, ką būsima mamytė kasdien valgo, kokius vartoja vitaminus ar mineralus, įtakoja mažylio vystymąsi pilvelyje. Tad kokių vitaminų būtina kasdien gauti?

KALCIS. Jo yra daug pieno produktuose: kefyre, piene, grietinėje, varškėje, sūryje, žuvyje, lapinėse ir žaliose daržovėse. Būsimai mamytei kasdien reikėtų gauti 1000-1200 mg kalcio (pvz. išgerti per dieną porą puodelių pieno, kerfyro ar suvalgyti porą indelių jogurto).

GELEŽIS. Mažakraujystė (geležies trūkumas) – ypač dažna nėštukių bėda. Geležies gausu mėsoje, kepenėlėse, kiaušiniuose, grikių kruopose. 2-3 trumestre mamytei reikėtų apie 30 mg geležies.

CINKAS ir MAGNIS. Magnio daugiausia kakavoje, riešutuose, žirniuose, lapinėse daržovėse, moliūguose. Pakankamas jo kiekis apsaugo nuo galimų nėštumo komplikacijų (dienos norma – apie 350 mg). Cinko gausu jūros produktuose, kiaušiniuose, mėsoje (jo reikėtų apie 15 g per dieną).

VITAMINAS E – yra augaliniame aliejuje, sėklose, grūduose, kviečių gemaluose.. Stiprina imunitetą, skatina audinių atsinaujinimą.

VITAMINAS A – gausiausia jo kepenėlėse, morkose, pomidoruose, špinatuose. Jis svarbus odai, placentos formavimuisi.

VITAMINAS D – jo reikia fomuojantis skeletui, tačiau jo perteklius sutrikdo mineralų apykaitą.

VITAMINAS C – daugiausia jo citrusiniuose vaisiuose, braškėse, špinatuose, kopūstuose. Stiprina imunitetą, slopina uždegimines reakcijas.

B GRUPĖS VITAMINAI:

 -B1 – jo yra grūduose, sėklose, kiaulienoje

 -B2 – kalakutienoje, žuvyje, piene, brokoliuose

 -B6 – mėsoje, kiaušiniuose, riešutuose.

 -B12 – gyvulinės kilmės produktuose.

B9 – FOLIO RŪGŠTIS – jos gausu kepenėlėse, grybuose, žaliose lapinėse daržovėse, apelsinuose, greipfrutuose, pupose. Ji svarbi būsimo kūdikio nervų sistemos vystymuisi.

 Ar Tavo kasdieniame racione gausu šių vitaminų?