Joga būsimai mamai: kodėl ji naudinga nėštumo metu?

Pastaraisiais metais joga vis labiau populiarėja. Įrodyta, kad jogos užsiėmimai padeda sumažinti arterinį spaudimą, pagerina miegą, virškinimo organų veiklą, sutvirtina raumenis. O kokią įtaką joga turi nėščiosioms?

Žodis „joga“ reiškia suderinamumą ir ryšį – atrask harmoniją tarp kūno, proto ir dvasios, su savimi ir savo mažyliu!

Jogos užsiėmimų metu per prakaitą, iškvepiamą orą, kepenis ir inkstus pasišalina kenksmingos ir nenaudingos organizmui medžiagos. Reguliariai jogą praktikuojantys žmonės tikina, jog lengviau išgyvena stresines situacijas.

Jogos privalumai nėštumo metu:

  • Joga moko taisyklingai kvėpuoti – iškvepiant ir giliai įkvepiant organizmas gauna didelį kiekį deguonies, kurio ypač reikia nėštumo metu.
  • Joga mažina rizika susirgti pogimdymine depresija.
  • Jogos užsiėmimai sustiprina nugaros ir dubens raumenis.
  • Joga moko išlaisvinti savo mintis ir atpalaiduoti kūną, kas ypač svarbu nėštumo periodu.
  • Jogos metu mažėja įvairūs patinimai.
  • Joga daro teigiamą įtaką vaisiui įsčiose, stiprina pilvo raumenis, stimuliuoja skrandžio veiklą bei normalizuoja apetitą.
  • Padeda susikoncentruoti gimdymo metu.
  • Pagerina nuotaiką ir savijautą, sumažina pykinimo dažnumą.
  • Sumažina gimdymo kaklelio įsitempimą.

Kuo jogos užsiėmimai naudingi po gimdymo?

*Joga padeda griečiau susitraukti gimdai.

*Sumažina spaudimą viršutinėje nugaros dalyje.

*Sumažina diskomfortą maitinant krūtimi.

Kvėpavimas arba Pranayama

Taisyklingas kvėpavimas nėštumo metu – toks pat svarbus kaip ir subalansuota mityba. Taisyklingai atlikti kvėpavimo pratimai gali duoti gydomąjį efektą:

  • palengvina priešmenstruacinį sindromą.
  • sumažina skausmą menstruacijų metu.
  • sureguliuoja menstruacinį ciklą.
  • sustiprina dubens raumenis po gimdymo.
  • padeda ištiesinti neteisingą stuburo linkį.
  • padeda išvengti vidurių užkietėjimo.
  • sumažina bet kokio pobūdžio psichologinę ir emocinę įtampą.

Meditacija

Meditacija gali padėti geriau suprasti savo vidinį pasaulį ir išvengti streso nėštumo metu bei pogimdyminiu periodu.

Meditacijos metu gali užmegzti ypatingą ryšį su savo kūdikiu. Medituodama tu greičiau suprasi savo jausmus ir norus. Meditacija padeda greičiau susidoroti su savo baimėmis ir vidiniais konfliktais.

Gilus atsipalaidavimas arba relaksacija

Viena valanda relaksacijos prilygsta keturių valandų geram miegui – smegenys snaudžia, kūnas ilsisi. Tai ypač svarbu nėštumo metu ir paskutinėmis dienomis prieš gimdymą, kai kūnui reikia gerai pailsėti. Tai svarbu ir pogimdyminiu periodu, kai neišvengiama papildoma fizinė ir psichologinė našta.

Tiesa, reikia prisiminti, jog kai kurios jogos pozos nėščiajai nerekomenduojamos, pavyzdžiui:

  • gulėti ant nugaros (po pirmo trimestro) arba ant pilvo,
  • geriau vengti pratimų, kurių metu stipriai įtempiami pilvo raumenys.
  • lenkiantis į priekį reikia lenktis visu dubeniu, o ne lenkti nugarą. Nebesilankstykite, jei juntate, jog sunku kvėpuoti.
  • atlikite sukimo pratimus lėtai, kad svoris būtų ne pilvo srityje, o pečių linijoje ir nugaroje.
  • įsiklausykite į savo kūną – jei pajusite diskomfortą, nebesimankštinkite.

Išmokite klausyti savęs ir savo kūno! Harmoningo jums Laukimosi laikotarpio!