Kaip išvengti kojų mėšlungio nėštumo metu?

Kaip išvengti kojų mėšlungio nėštumo metu?

Nėštumas kartais atneša ne tik džiaugsmą, bet ir skausmą. Laimei, dauguma šių negalavimų išnyksta iškart po gimdymo, be to, neišlieka jokių neigiamų pasekmių nei motinos, nei kūdikio sveikatai.

Vieni iš dažniausiai nėštumo metu varginančių negalavimų – mėšlungio skausmai.

Kodėl atsiranda mėšlungis?

Dažnai mėšlungis nėščiosioms atsiranda dėl to, jog organizme ima trūkti kai kurių mikroelementų.

Pirmame nėštumo trimestre mėšlungis gali atsirasti kaip pasekmė toksikozės, kuriai dažnai būdingas vėmimas ir sumažėjęs apetitas, o antrame ir trečiame trimestruose tai susiję su išaugusiais vaisiaus poreikiais, kai jam ima reikėti vis daugiau įvairių maitinimosi medžiagų ir mikroelementų.

Atsiradus mėšlungiui būtina sekti kalcio, kalio, magnio, natrio ir fosfatų lygį kraujyje. Mat mėšlungis paprastai prasideda, kai kraujyje sumažėja šių mikroelementų. Vitamino B trūkumas nėščiosios mityboje taip pat gali išprovokuoti mėšlungį.

Neretai mėšlungis gali būti susijęs ir su sumažėjusiu gliukozės (cukraus) kiekiu kraujyje. Nėštumo metu tai labai aktualu, nes gliukozė yra pagrindinis energetinis šaltinis ir aktyviai naudojamas ne tik būsimos mamos poreikiams, bet ir vaisiaus gyvybinėms funkcijoms palaikyti.

Varikozė (išsiplėtusios kojų venos) taip pat gali įtakoti spazmų kojose arba mėšlungio atsiradimą. Neigiamą tam įtaką daro ir rūkymas bei gausus skysčių, turinčių kofeino, vartojimas (stipri arbata taip pat turi daug kofeino).

Pirmoji pagalba

Atsiradus blauzdos mėšlungiui patariama lengvai blauzdos raumenis patempti. Tokiu atveju pasistenkite atsipalaiduoti ir giliai kvėpuoti.

Dažnai kartojantis blauzdos raumenų mėšlungiui reikia kojų pirštus patempti į save, po to atpalaiduoti įtempimą ir dar kartą stipriau patempti. Kartokite šį pratimą tiek kartų, kol raumuo visiškai atsipalaiduos, tačiau neskubėkite visko greitai atlikti.

Paskui atsargiai, kad neišprovokuotumėte kito mėšlungio, pamasažuokite raumenis nuo periferijos iki centro, tokius būdu sušildydami juos. Taip galima pagerinti kraujo apytaką.

Po visų šių procedūrų patariama pagulėti, kojas laikant aukščiau, norint išvengti dar vieno mėšlungio.

 

Kaip padėti sau ir sumažinti pasikartojančius mėšlungius nėštumo metu?

  • Būtinai pranešti apie mėšlungius savo ginekologui.
  • Kasdien patariam pasivaikščioti, jei, žinoma, gydytojas nepaskyrė lovos režimo.
  • Nepatariama ilgai sėdėti ar stovėti vienoje padėtyje.
  • Nesėdėkite sukryžiavusios kojas.
  • Po ilgo sėdėjimo darykite pertrauką.
  • Rekomenduojama avėti patogią avalynę (kulnas neturėtų būti aukštesnis nei 4-5 cm).
  • Gerti daug vandens.
  • Pabandykite gulėti ant kairiojo šono, kad palengvintumėte kraujo apytaką kojose.
  • Jei yra galimybė, tegu partneris pamasažuoja pėdas prieš miegą.
  • Iš šiltos vonios keltis reikėtų labai atsargiai. Jei keliatės iš gulėjimo padėties, pirmiausia reikėtų pasisukti ant šono, o tik po to stotis.
  • Norint aktyvinti kraujo apykaitą ir geresnį raumenų maitinimą medžiagomis, naudingos kambario temperatūros vonelės su jūros druska: 2-3 šaukštai druskos/ 4-5 litrai vandens. Jas patariama daryti vakare prieš miegą.
  • Blauzdos raumenų mėšlungio profilaktikai patariama atlikti tokį pratimą: atsigulti ant grindų, pakelti sulenktas per kelius kojas ir stipriai kojų pirštais remtis į sienelę. Laikydami tokioje padėtyje kojas skaičiuokite iki 10. Kartoti 6-8 kartus. Šį pratimą galima atlikti kelis kartus per dieną ir prieš miegą.

Kenkia ir stresas!

Norint išvengti mėšlungio nėštumo metu, reikia stengtis kiek įmanoma vengti, pavyzdžiui, streso. Daugiau ilsėkitės ir subalansuokite savo mitybą.

Kalbant apie vaistus, mėšlungio atveju gydytojai greičiausiai patars vartoti magnio kalcio, folinę rūgštį. Šie preparatai padės sumažinti skausmą, nors savarankišku gydymu užsiimti nepatartina. Jei mėšlungis kartojasi, pasikonsultuokite su gydytoju. 

Ar Tau nėštumo metu kojas traukė mėšlungis? Kaip su tuo kovojai?