Ką valgyti nėštumo metu ir ko geriau atsisakyti?

Ką valgyti nėštumo metu ir ko geriau atsisakyti?

02. Feb 07:00 Mamyčių klubas Mamyčių klubas

Gauname jūsų laiškų, kuriuose klausiate, ką valgyti ir ko negalima valgyti nėštumo metu?

Pasak gydytojų, būsima mamytė gali valgyti viską, tačiau jokiu būdu ne vieną ir tą patį produktą ar tas pačias produktų grupes. Sakoma, kad nėštumo metu negalima valgyti kepenų. Iš tiesų, jas valgyti galima, tačiau kepenyse kaupiasi toksinai, tad mėsos pakeisti kepenimis nepatartina.

Tas pats ir su žuvimi. Nereikėtų jos ar jos produktų valgyti tris kartus per dieną, tačiau kartą per savaitę žuvį įtraukti į mitybos racioną reikia.

Atminkite – nėščiosios racionas turi būti įvairus ir sveikas! Jūsų mitybos racione turėtų būti ir mėsos, ir žuvies, ir daržovių, ir vaisių. Koks yra nesveikas būsimos mamytės valgis? Tai vien sumuštiniai, saldumynai, kuriuose daug kalorijų ir mažai naudingų medžiagų.

Klinikos "Motina ir vaikas" gydytoja ginekologė-akušerė Raimonda Sinkevičienė atsako į kelis nėštukių klausimus:

Ar galima nėščiajai gerti stiprios kavos, žalios arbatos? Jei taip – kiek dažnai?

Gerti kavą nėštumo metu galima, tačiau tai daryti reikia saikingai, nepadauginti. Per dieną turėtų pakakti kelių puodelių stiprios kavos, kartu išgeriant atitinkamą kiekį vandens, nes kava veikia diuretiškai, skatina gausiau išsiskirti šlapimą. Tas pats su žalia ir juoda stipria arbata.

Ar galima valgyti žuvies, kokios nepatartina? Kodėl?

Žuvį valgyti yra kaip tik rekomenduojama, tik reikėtų kiek atsargiau naudoti jūrines žuvis dėl papildomai sukauptų tam tikrų cheminių elementų (radioaktyvių). 

Ar ribojamas sūrus, rūgštus, aštrus maistas...?

Maistą rinktis geriau mažiau sūrų, aštrų. Taip pat rinkitės daugiau virtą, nei keptą, mažiau riebų, kaloringą maistą, vengti lengvai pasisavinamų angliavandenių. 

Ar veikia nėštukės sveikatą, jei ji užsinori, pvz. saldumynų, o po to iškart silkės ar kito sūrymo?

Valgyti nėštumo metu galima kaip norima, tai neįtakoja jos sveikatos, tačiau tai daryti reikėtų kiek reguliariau ir dažniau, nedideliais kiekiais, neapkraunant skrandžio.