VIDEO: Kūdikio augimo šuoliai - kada jų laukti ir kaip lengviau išgyventi?

Svečiuojamės pas Ameliją, kuriai dar tik trys mėnesiai. Mama Dovilė nerimauja, kad naktimis mažylė prastai miega - nepailsi pati ir neleidžia pailsėti tėveliams.

Pasak akušerės, Gandro Lizdas įkūrėjos Ievos Girdvainienės, vaiko augimo šuoliai arba kitaip vadinamos "pieno krizės" būdingos nuo pirmos kūdikio gyvenimo savaitės pabaigos iki trečio mėnesio. Dar gali pasikartoti šeštą ir devintą mėnesį. Sutrinka miego režimas, vaikelis pasidaro neramus, atsiranda padidėjęs apetitas. Tačiau pirmiesiems metams suėjus, augimo šuoliai išsisprendžia.

Augimo šuolius išgyvena visi kūdikiai. Netrukus pastebėsite, kad greitai drabužėlius tenka keisti į didesius, padidėja vaiko svoris, ūgis, galvelės apimtis. 

Akušerės patarimas - šią augimo krizę reikia taip ir išgyventi – visų pirma, įkvėpti ir iškvėpti, nebjoti ir suprasti, kad tai yra normalu. 

Greičiausia pagalba, išgyvenant augimo šuolį, anot akušerės – dažnas žindymas.

"Kūdikis turi būti kuo arčiau jūsų, kartu leiskite laiką, miegokite, nesusiplanuokite krūvos darbų ir gyvenkite tarsi "palatos režimu".  Svarbiausia - dažnai žindyti ir nebijoti kūdikio ašarų. Keiskite krūtis - jei iš vienos pažindus mažylė nepatenkinta, keiskite kita krūtimi. Taip pat svarbu keisti ir žindymo padėtis bei erdves. Trys mėnesiai yra socialinis lūžis, kai vaikas ima dairytis ir domėti aplinka, kai mamos krūtis ar kitas maitinimo šaltinis nebėra visas pasaulis", - pasakojo I.Girdvainienė.

Jeigu 7 paros augimo šuolį mama paprastai išgyvena ramiai, dėdama kūdikį prie krūties ir taip jį nuramindama, sulaukus trečio mėnesio, išgyvenimų yra žymiai daugiau, nes mama tampa labiau pavargusi.

Leiskite sau pailsėti

Visos žinome, kad mūsų nuotaika ir savijauta greitai persiduoda kūdikiui. Tarsi užburtas ratas. Todėl skirkite laiko save raminti:

  • gerkite atpalaiduojančios arbatos,
  • ilsėkitės tada, kada galite, pvz. kada miega mažylė, miegate ir jūs
  • nebijokite priimti kitų pagalbos
  • mėgaukitės vandens procedūromis ir pabūkite pati sau bent 20 minučių, jei tik yra galimybė.

Daugiau pataraimų - video siužete.