Cukrus mažylio mityboje

Cukrus mažylio mityboje

Turbūt daugelis šiuolaikinių mamų žino, jog pridėtinio cukraus tiek savo, tiek vaikų mityboje derėtų vengti. Tam, kad maitintumėmės sveikai ir subalansuotai, patartina kuo didesnė maisto produktų įvairovė. Košes taip pat reiktų rinktis kuo įvairesnes. Parduotuvių lentynose košių pasirinkimas yra labai platus. 

Įvairių grūdų maistinė vertė yra skirtinga. Vienuose grūduose vieno mikroelemento daugiau, o kito mažiau. Norime atkreipti dėmesį, jog mažiems vaikams skirtos košės yra gaminamos pagal aukščiausius kokybės standartus, o gamintojai privalo laikytis griežtesnių maisto produktų nekenksmingumo kriterijų.

Košės sudėties sąraše cukraus kiekis neturėtų būti per didelis. Nereikia išsigąsti, jei maistinių medžiagų lentelėje prie angliavandenių rašoma „iš jų cukrų“. Jei cukrus nėra nurodytas gaminio sudėtyje, tai reiškia, kad nurodomi natūralūs produkte esantys cukrūs.

Tokiais atvejais ant pakuotės gali būti užrašas „be pridėtinio cukraus“. Šiuos angliavandenius galima vadinti „geraisiais“, suteikiančiais kūdikiui kasdieninio žvalumo ir energijos.

„Gerųjų“ angliavandenių yra:                    

  • fruktozės vaisiuose ir uogose 
  • laktozės piene
  • daržovėse
  • kruopose

Nors cukrūs būna įvairiausi, atminkite, kad Pasaulinė sveikatos organizacija rekomenduoja iš cukrų (gliukozės, fruktozės, stalo cukraus, medaus, sirupų, vaisų sulčių ir sulčių koncentratų) gauti ne daugiau nei 10 proc. visos dienos energijos, o sveikatai pagerinti rekomenduojama sumažinti cukrų kiekį iki 5 proc. visos per dieną gaunamos energijos.

Šiais laikais daugelyje produktų yra daug pridėtinio cukraus, todėl reikėtų stebėti šiuos rodiklius. 

Sudėtiniai angliavandeniai yra būtini augančiam organizmui, o paprastųjų angliavandenių (cukrų) mažylis užtektinai gaus iš vaisių, mamos pieno ir kitų produktų, kur jo yra natūraliai.

SVARBU! Iki dvejų metų papildomai saldinti vaikų maistą ar vartoti maisto produktus, kuriuose gausu cukraus – nerekomenduojama.