Visos simpatijos, šlovė ir garbė -  žirniams!!!

Visos simpatijos, šlovė ir garbė - žirniams!!!

18. Jul 22:49 floryte floryte

  Jei darže reikėtų nominoti "karalių", mūsų šeimoje tai neabejotinai būtų žirnis! Niekada nepamirštu pasėti žirnių. Ir jiems karaliauti atiduodu didelę lysvę. Gero turi būti daug. Nes mėgstu pati, apie vaikų simpatijas žirniams nė klausti nereikia - visi keliai - į daržą, žirniauti. Saldučiai, skanučiai tokie...Augustė net klausia: "o galima, aš ir ankštis suvalgysiu, nes jų skonis toks pat kaip žirnių".

   Paprastai ankštys žirnių nevalgomos, tačiau šiais metais pasėjau ir šparaginių žirnių, kitaip tariant tokių, kurių valgomos - ankštys. Ankšteles nuskinu, užšaldau, o paskui išsitraukiu, pvz., troškiniams, padažams gaminti, į sriubytę įmesti. Tiesą sakant, sugebu ir pačių žirnių užsišaldyti, kai jau nebesuvalgom. Tikrai, kur kas skaniau naudoti savo žirnelius sriubai, nei pirktinius.

Sakysite, kad žirniai - gal nuobodus reikalas, nenustebins naujomis veislėmis ir pan.?..Klystate! Pavyzdžiui, šiais metais va tokios spalvos žirnių pasisėjau. Augustė kaip mat įvertino: skonis jų - nelabai...

   Norint užsiauginti žirnių, neužtenka juos tik pasėti. Jiems reikia suteikti atramas, mat jie mėgsta ant kažko vyniotis ūsų pagalba. Kasmet vis eksperimentuodavau, ką gudresnio sugalvoti, kad ir žirniams būtų gerai vyniotis, ir mums patogu juos nuskinti. Jau pora metų naudoju vielos tinklą (tą tvirtąjį). Žirniams sudygus, įbedu į žemę pora tam reikalui pirktos vielinės tvoros gabalų, ir - jokio galvos skausmo. Tiesa, šiais metais tie šparaginiai žirniai pasirodė jau tokie aukštaūgiai (ko gero, net mano ūgio), kad gerokai praaugo mano vielos tvorą. Teks kitais metais galvot iš naujo, ir apie pačius aukščiausius.

Augustė mėgsta žirnių ankšteles dėlioti į visokius indelius, dėžutes ir visiems, kas užsuka į svečius, dovanoti :-).

   Pasidomėjau, kokiu gėriu mes papildome savo organizmą, valgydami žirnius. O pasirodo, žirniai išties verti karaliaus vardo, nes:                                                              1. Juose gausu geležies.                                                                                                     2. 150 g žirnių yra net 44 procentai rekomenduojamos vitamino K normos, kuris padeda kaulams geriau įsisavinti kalcį.                                                                                             3. Gausu B grupės vitaminų, kurie padeda išvengti ankstyvos osteoporozės.                   4.  Gausu skaidulų ir baltymų, kurie padeda sulėtinti cukraus įsisavinimą. Žirnių miltuose yra gausu gliutamino rūgšties, kuri padeda sergant cukriniu diabetu. Be to, ši medžiaga normalizuoja metabolizmo procesus ir gali padėti esant galvos skausmams.    5. Žirniuose esantys antioksidantai ir priešuždegiminiai junginiai padeda stiprinti kraujagyslių sieneles. Kraujagyslių sienelių nuosėdos ima formuotis tada, kai patiriamas didelis oksidacinis stresas, todėl reguliarus žirnių vartojimas gali padėti to išvengti.           6. Žirniuose gausu B grupės vitaminų, vitaminų C ir E, cinko, Omega-3 riebalų rūgščių ir kitų veikliųjų medžiagų, kurios sukuria stiprią organizmo apsaugą. Vitamino B6 trūkumas gali sukelti įvairias ligas, o šio vitamino vartojimas papildų pavidalu kartais sukelia alergiją, todėl pravartu į savo mitybos racioną žirnius įtraukti kiek dažniau.            7. Reguliarus žirnių valgymas stabdo organizmo senėjimo procesus, stiprina imuninę sistemą ir suteikia energijos. Šiame maisto produkte gausu antioksidantų, karotenoidų bei fenolio rūgščių. Žirniai apsaugo odą nuo raukšlių, todėl tai puiki alternatyva brangiai kainuojantiems kremams.                                                                                                     8. Žirniuose yra didelis kiekis sveikatai naudingo polifenolio kumestrolio. Meksikos mokslininkai nustatė, kad pakanka vos 2 mg šios medžiagos kasdien ir rizika susirgti skrandžio vėžiu taps gerokai mažesnė.                                                                               9. Jei kenčiate nuo vidurių užkietėjimo, žirniai tikrai galės pagelbėti. Šiame maisto produkte gausu dietinių skaidulų, kurios gerina žarnyno peristaltiką ir padeda išvengti tuštinimosi sutrikimų. Šios problemos sprendimui tinka ir švieži, ir konservuoti ar išbrinkyti džiovinti žirniai.                                                                                                      10. Žirniai taip pat padeda mažinti „blogojo“ cholesterolio kiekį. Šiame maisto produkte yra vandenyje tirpaus B grupės vitamino niacino, kuris padeda mažinti trigliceridų ir labai mažo tankio lipoproteinų susidarymą. Būtent tai lemia, kad kraujyje esančio „blogojo“ cholesterolio kiekis tampa mažesnis, o „gerojo“ – didesnis.

Tai, ką išvardinau, tikrai dar ne pabaiga...Ar dar kyla abejonių dėl karaliaus "nominacijos"?...

jaldija jaldija 23. Jul 12:27

Ooo,kiek informacijos pateikėt, super 👍
Žirnius ir mes mėgstame 🙂