Vertingiausių saldumynų TOP 10

Vertingiausių saldumynų TOP 10

Patikėkite, net ir saldumynai gali būti naudingi ir liekninti figūrą. Tik reikia žinoti, kokius rinktis.

1. Juodasis šokoladas. Teks pamiršti apie pienišką šokoladą ir pamėgti juodąjį. Jame nedaug kalorijų, tačiau daug naudingų medžiagų kaip antioksidantai, flavonidai (rūpinasi kapiliarais ir turi raminamąjį poveikį), kalcis, baltymai, geležis, magnis ir vitaminai.

2. Zefyras. Jame žymiai mažiau kalorijų nei kituose saldėsiuose. Turi daug geležies ir fosforo, o taip pat baltymų, kurie sustiprina raumenų audinius.

3.Vaisių saldainiai. Saikingais kiekiais galima valgyti vaisių saldainius, nebijant netekti figūros formų. Jie kaip ir marmeladas pašalina iš organizmo sunkiųjų metalų druskas. 

4. Маrmeladas. Naudingas pirmiausia savo naudingu komponentu - pektinu, kuris suteikia jam žele formą. Pektinas mažina cholesterino kiekį, pašalina toksinus ir normalizuoja žarnyno trakto veiklą. Be to, jame nėra tiek daug kalorijų.

5.Medus. Turi tiek pat kalorijų, kiek ir cukrus. Tačiau jis gerokai saldesnis, todėl jo reikia mažiau, pvz. jeigu esate įpratusios į arbatą dėti du šaukštelius cukraus, medaus pakaktų ir vieno šaukštelio. Be to, meduje yra naudingų vitaminų, mineralų ir aminorūgščių. 100 gramų medaus yra magnio, marganco ir geležies paros norma.

6.Chalva. Ji ne tik labai skani, bet ir pasižymi jauninančiu poveikiu organizmui. Chalvoje esantys vitaminai A, E ir B teigiamai veikia odą bei sustiprina širdies-kraujagyslių sistemą. Ne paslaptis, kad chalva naudojama ir kosmetikoje.

7.Cukatai. Natūralus produktas, kurio sudėtyje yra gausybė naudingų vitaminų ir antioksidantų: beta-karotinas, tokoferolas ir askorbo rūgštis. Cukatai gerina atmintį, padeda susikaupti, mažina nuovargį, padeda kontroliuoti nervinę būseną. Beje, jie mažai kaloringi.

8.Uogienės. Vitaminų ir mineralų šaltinis. Tačiau norint išsaugoti naudingas medžiagas, nereikia uogienių virti "pagal močiučių receptus". Patariama ruošti uogienę pakaitinant vos penkias minutes arba gaminti šaltą džemą. Pačiomis naudingiausiomis laikomos: aviečių, svarainių, vyšnių ir graikinių riešutų uogienės.

9.Cukranendrių cukrus. Jau prieš 20 metų Vakarų dietologai pareiškė, jog rudas cukranendrių cukrus gerokai naudingesnis nei išvalytas baltas cukrus. Minimaliai pramonėje apdirbtas cukranendrių cukrus naudingas dėl jame esančių naudingų mikroelementų - kalcio, magnio, geležies, fosforo, kalio.

10.Vaisiai ir uogos. Juose yra daug vitaminų, mikroelementų, mineralinių druskų ir antioksidantų, reikalingi mūsų sveikatai ir ilgaamžiškumui. Vaisiai ir uogos labai maistingi, nes juose daug organinių rūgščių, eterinių aliejų, baltymų, angliavandenių, taninų, pektinų, celiuliozės. Senovėje jie buvo vertinami dėl savo gydomųjų savybių. Norinčioms sulieknėti - sauja uogų ar vaisių - geriausias pagalbininkas.

Ką iš šitų saldumynų labiausiai mėgstate? :)

Mamatest Mamatest 02. May 12:33

Chalva labai man asmeniškai neskani. Visa kita super. Tik o kas yra vaisių saldainiai? 😯

Egle_Mamyciuklubas.lt Egle_Mamyciuklubas.lt 02. May 10:57

Aš turbūt visus galėčiau saldumynus valgyt, jei tik sau leisčiau 😀 Mano mėgstamiausi j.šokoladas, šviesų, koringą medų su arbata galiu mėgautis žiemą vasarą 😀 Na ir, aišku, kaip gi be uogų ir vaisių! 😀

Profesionali Mama Profesionali Mama 02. May 10:50

Chalvą, bet ja retai pasilepinam. Dažniausiai valgome vaisius, uogas, juodą šokoladą, uogienes, medų 😀