VASAROS GIDAS. Kelionė po Biržų kraštą

30. Jul 2019, 01:38 jaldija jaldija

Biržai  tai miestas Latvijos pasienyje, Šiaurės Lietuvoje.
Šiame mieste ir jo apylinkėse tikrai yra nemažai vietų, kurias galima aplankyti. Ar jos vertos dėmesio, ar verta jose apsilankyti, , kiekvienas sprendžia pagal save.
Mes, jei tik turime laiko, norim tiesiog “iššniukštinėti” lankomą  teritoriją.
O laiko šįkart turėjome, kadangi keliavome su nakvyne.
Nakvynei rinkomės miesto pakraštyje esantį viešbutį “Tyla”, nepaprastai  atitinkančiu pavadinimu. Na gal tik mes pataikėm tokiu tyliu ir ramiu metu jame apsistoti. Prabangos neieškojom, nes tiek to laiko viešbutyje ir tepraleidom, bet skanius ir sočius pusryčius gavom,malonų ir paslaugų aptarnavimą taip pat.

Kas mus sudomino pačiame mieste.
Biržų pilis, kuri kartu yra bastioninio tipo tvirtovė.Joje įrengtas Biržų krašto muziejus. Mes viduje nesilankėm, pasivaikščiojom tik po teritoriją.
Įdomus atstatytas pakeliamasis tiltas. Štai taip atrodo saugomi griuvėsiai.
Gynybinių statinių liekanos.

Pilis stovi ant Širvėnos ežero kranto, kuris buvo suformuotas kaip apsauga piliai.
Per šį ežerą nutiestas ilgiausias, 525 metrų ilgio,  medinis pėsčiųjų tiltas Lietuvoje. Deja pasivaikščioti juo negalėjom, nes šiuo metu uždarytas remontui.

Tilto galai jungia miesto centrą  ir Astravo dvarą.
Prie įėjimo į dvarą kadaise stovėjo du iš metalo lieti  liūtai, parvežti iš Sankt Peterburgo.1938 šie liūtai buvo padovanoti ir šiuo metu jie yra Kauno Vytauto Didžiojo karo muziejaus sodelyje. O dvarą puošia cementinės liūtų kopijos.
Viename iš dvarui priklausančių pastatų įsikūręs lininių audinių fabrikas “Siūlas”.

Sudomino štai tokie statiniai.Paminklas žuvusiems už Lietuvos nepriklausomybę, ir štai taip saugomos orginaliojo varianto liekanos.

Negalėjome praeiti pro arbatinukų galeriją.
Iš tiesų tai arbatos parduotuvėlė, bet šie eksponatai, kurių jau yra per 500, mus sužavėjo. Jų yra visur: vitrinose, lentynose, kabo palubėje. Fantastiškas vaizdas, norisi čia užsibūti ilgam.
Mokesčio nėra, nebent susigundytum nusipirkti arbatos, prieskonių, ar kitokių gėrybių, kurių čia gausu.

Stabtelėjome ir prie paminklinio siaurojo geležinkelio ruožo - siauruko.

Be abejo vakare pasigrožėjome Agluonos upėje įrengtais fontanais.

Tiek pamatėme pačiame mieste, toliau leidomės į Biržų miesto apylinkes. Kur taip pat radome nemažai įdomių objektų.
Apie kai kuriuos norisi papasakot plačiau, todėl bus tesinys.