Ar mano vaikas pakankamai savarankiškas? Ar jam savarankiškumo trūksta? Galbūt per daug padarau už jį? Kaip savarankiškai priima sprendimus? Tokius ir panašūs klausimukai, kaip kirminukai mane graužia...
Leidžiu vaikui daug ką daryti pačiam. pvz. į darželį vaiką aprengiu taip, kad vaikas sugebėtų PATS apsirengti ir nusirengti. Deja, po darželio mes skubame į mokyklėlę, tai vaiką rengiu aš pati. Žinau,kad tai nėra gerai, bet iš pamokėlių paimant vaikas rengiasi PATS. Tai gal nėra labai blogai?
Jei kažkur mes skubame pvz. pavakarius darželyje vaikas suvalgo greičiau, nes pasiūlau „jei susiruoši greitai, mes spėsime dar prieš pamokėlės pažaisti žaidykloje“
Vaiką aš visuomet stengiuosi įjungti į veiklą, patikėdama atlikti įvairias užduotis: aš pvz. nunešu ėsti šuniukui, o jis per tą laiką katinėliui, aš raviu burokėlius, o jis palaisto savo braškytę.
Pvz. leidžiu pasigaminti bananų-kefyro desertą, užsitepti duonytę, nuskynusi iš daržo agurką – pasiūlau nusiplauti. Vaikas turi savo grėbliuką, savo kastuvėlį, savo kibirėlį , žodžiu visą jaunojo daržininko imuniciją.
Kambarius tvarkomės drauge: ji susitvarko savo žaislus ir aš savo „žaislus”. Maniškė noriai išsiplauna savo kambario grindis aš pagiriu ir perplaunu jau tik tada, kai ji miega, ar jos nėra
LEIDŽIU VAIKUI PAČIAM PASIRINKTI:
Vakare pasiūlau 3 sukneles, iš kurių ji gali rinktis kuria rytoj eis į darželį. Būna ir taip, kad ji pati prieš mano pasiūlymus paklausia ar galės rinktis iš ne iš mano varijantų, tuomet, proto ribose , leidžiu ir būna jau mano „menas”, kad galutinis JOS pasirinkimas ir mano – sutaptų.
GERBKITE VAIKO PASTANGAS
Opus varijantas, kažkaip nesusimąsčiau iki projekto, dabar bandome, tik sunkiai man sekasi.
PER DAUG NEKLAUSINĖTI
Visada stengiuosi neklausinėjant visko išsiklausinėti. Pvz. aš bandau papasakoti,kad darbe man taip ir taip sekėsi, žinoma „iš vaikiškos varpinės pusės” ir tuomet pats vaikas kaip „užsuktas” pradeda pasakoti, net nelieka laiko man įsiterpti.
NESKUBU ATSAKINĖTI Į KLAUSIMUS
Pvz. kai manęs kažko paklausia aš ir neskubu atsakyti, nes labai būna įdomu klausyti, ką mūsų mažieji genijai išmąsto. Pvz. kartą vežu vaiką į pamokėles, įjungta radiją, groja muzika, vaikas susidomi kokia tai daina ? (mes turime pasaką su šia daina) aš pasiūlau jai įsiminti žodžius ir vakare einame į savo bibliotekėlę ir ieškome....kiek buvo laimės laimužės suradus!
SKATINTI VAIKUS SEMTIS PATIRTIES
Labai patiko šis patarimas. Pradedam jį naudoti. Kai vaikas paklausė ar katytės valgo saldainius, aš pasiūliau parvažiavus katytę pavaišinti mėgiamu šokoladu, tai vaikas PATS sužinojo,kad katytės nieko saldaus nevalgo. Pvz. net kepeninę dešrą apibarsčius cukrumi, ji liko nepaliesta, o neapibarstytą, net nuo stalo pavogė katinėlis.
NEATIMTI VILTIES
Stengiamės ir čia išlikti pozityvūs, bet .....Nesuradau tinkamo atsakymo kai vaikas atsakė,kad jis jau DABAR didelis ir galėtų jau DABAR vairuoti mano mašiną, nes jai žaislines PUIKIAI sekasi vairuoti... Aš tik akyliau pradėjau saugoti savo mašinos raktelius ir ši dalis liko atvira...
man taip keista, kai dukrytę vadinat "vaiku", labai krito į akį šis išsireiškimas..
jaučiu,kad griežta mama esat 😀