Turkija – apsileidusi, bet draugiška vaikams

13. May 2010, 09:00

Prisipažinsiu, į Turkiją su beveik penkiamete dukra lėktuvu keliavau pirmą kartą, tačiau be reikalo baiminausi - jai patiko!

Kodėl būtent šią šalį pasirinkau praleisti savaitės atostogas? Nes norėjau dažnai sirguliuojančią dukrą išvežti kur nors, kur šilta, kur būtų kokybiškas maistas, aptarnavimas, nesiaustų infekcinės ligos ir nebūtų per daug varginanti kelionė.

Ramiam poilsiui tiktų kad ir mūsų Nida, jei jūra būtų įšilusi bent iki 20 laipsnių ir kainos taip nesikandžiotų. Nors ne! Mūsiškių kurortų nėra nė ką lyginti su Turkija, kur bent maisto kokybės ir kainų santykis bei pramogų vaikams lygis „gana padorus“.

Na štai…trys valandos skrydžio lėktuvu (leidžiantis Saulei šiek tiek užgulė ausis, tačiau noras greičiau pamatyti visai kitą, anot jos, ne Lietuvos jūrą, nugalėjo visą skausmą) ir mes jau - išsvajotoje Turkijoje.

Antalijos oro uostas pasitiko, švelniai tariant, tvankuma, žmonių gausa pribloškė, nežiūrint, kad bagažo laukėme valandą, jei ne ilgiau. Bet tai tik smulkmenos. Tiesa, nustebino, kad Antalija mus pasitiko nelabai šilta – lėktuvo pilotas pranešė apie 18 laipsnių oro temperatūrą. Tačiau drėgnas, jūra kvepiantis vėjelis mūs nuteikė kuo puikiausiai.

Greitai susiradome savo kelionės organizatoriaus gidus ir autobusu patraukėme į Alaniją – jaukų miestą, įsikūrusį prie Viduržemio jūros, nuo Antalijos nutolusį 130 km. Iki viešbučio daugiau nei valandą keliavome pakrante, tad laikas neprailgo.

Panorėję atsigaivinti keleiviai pirko iš vairuotojo vandenį už pusę euro ar coca-colos už du eurus. Tačiau, kaip vėliau mus patikino gidė, geriau Turkijoje atsiskaitinėti doleriais arba jų valiuta – naująja Turkijos lira. Taip, mes apie tai žinojom (draugė „apšvietė“). Pavyzdžiui, turkas turguje gali pasakyti, kad bananai kainuoja du dolerius arba du eurus, žiūrint, kokią valiutą turi. Jiems tas pats!

Viena, kas įstrigo, nežiūrint puikios šios šalies gamtos ir vietinių begalinio draugiškumo vaikams, - tai jų atsainumas tvarkai ir atsipūtimas į viską. Super, kai pagalvoji, kai jiems taip lengviau gyventi, per daug nekvaršinant sau galvos, ar šiukšlina 5 žvaigždučių viešbučio kambaryje, dulkėmis nusėtas vonios kambarys arba, pavyzdžiui, nėra duše jokio vandens.

Taip, šiek tiek daugiau tikėjausi iš aukščiausio lygio viešbučio, bet juk čia Turkija, o ne Vokietija (tik po adaptacijos tai suvokiau). Geriau jie tau šypsodamiesi pusdienį tvarkys dušą nei pasiūlys kitą kambarį. Paglostys tavo vaiko galvą ir pakvies pasivaišinti kebabais.

Žodžiu, negali ant jų pykti. Ir mes tai supratome. „Mes“ – turiu galvoje ir kitus brolius lietuvius, atvykusius į viešbutį „Aventura park“ (tačiau kitą kartą rinksiuosi kitą viešbutį…dėl viso pikto). Be to, nevykite į šį viešbutį, jei norite kažko europietiškesnio ir nenorite sutikti vien rusų (jų čia buvo didžioji dauguma).

Na, o jei per daug neišsiplečiant, visa kita buvo puiku. Maistas – tris kartus per dieną su užkandžiais (kaip ir visuose viešbučiuose, kur „viskas įskaičiuota“). Tik gal kiek šviežių vaisių pasigedome, tad pirkome turgelyje braškes ir bananus (tokie mažyčiai, labai saldūs, neapsakomo skanumo). O apelsinai…mmm…žiauriai saldūs (šiaip aš jų niekada nevalgau Lieuvoje, o čia – dangiško skonio).

Viešbutyje nemažai katinukų lakstė, tiesiog nuo medžių šokinėjo :)

Prisivalgėme turkų nacionalinių valgių, kebabų, labai skanus turkiškas alus ir arbata. Nors dukrai nelabai patiko jų visokie troškinai ir mišrainės, tačiau kai pradėjo lauke kepti ant žarijų vakarais žuvį, įvairias daržoves ir kepsniukus bei vietines spurgytes, tuomet ir jai pakilo apetitas.

Oro temperatūra – apie 26, jūra – apie 20 laipsnių. Turkams – ledinė, mums pats tas, tad Saulė joje mirkdavo visą dieną. Atsigavo vargšiukė po visų savo ligų, ir astmos dusuliai sumažėjo, o po to ir visai pranyko. Mat druskingas ir drėgnas oras – jai į naudą.

Vakarais oras kiek atvėsdavo, tad belaukiant vakarinės diskotekos, tekdavo užsimesti ir lengvą striukytę.

Kur keliavome? Jei atvirai – daugiau tinginiavome, nei aktyviai vaikštinėjome, nes nenorėjau su autobusais ilgai keliauti kur nors su vaiku. Aš skaitinėjau knygas, o Saulė turkšdavosi jūroje arba baseine, popietėje – su vaikais užsiimdavo viešbučio animatorės, kurios prigalvodavo įvairių žaidimų, o vakarais jiems vesdavo smagią diskoteką. Taigi, vaikams ten – tikras rojus.

Tiesa, leidomės į vieną įdomią istorinę ir pramoginę ekskursiją jachta po Alanijos piratų, fosforinę ir įsimylėjėlių uolas, iškyšulius, šokome iš jachtos tiesiai į jūrą ir maudėmės, aplankėme istorinę pilį.

Čia taip vadinama įsimylėjėlių uola, kurioje anksčiau slėpdavosi jaunos poros. Matote, vaikinuką ant uolos, jis pademonstravo mums, kaip vienoje olos pusėje įlindo, o kol mes apiplaukėme laivu, jis spėjo išlįsti pro kitą olos angą. Taip, anot legendos, įsimylėjėliai susitikdavo.

Piratiška Alanijos praeitis, kaip tikino vietiniai, paliko pėdsakų daugybėje grotų, išsimėčiusių išilgai pakrantės. Pasiekti šias grotas galima tik jūra. Manoma, kad vienoje jų piratai slėpdavo pagrobtas moteris.

Garsioji Damlatašo grota, į kurią taip pat įlindome, iki šiol tuo populiari. Stalaktitai, stalagmitai ir kalkių nuosėdos, susipynusios į keistas suakmenėjusias formas, daro ghotą fantastiškai gražią.

Šioje grotoje temperatūra siekia apie 23 laipsnius, o drėgmė net 90-98 proc. Sakoma, kad labai gerai ten pabūti astma, bronchitu ir kt.ligomis sergantiems, o nėščiosioms, priešingai, visai nepatariama ten eiti.

Na, o išlipę iš jachtos toliau traukėme apžiūrėti istorinės Alanijos pilies-tvirtovės griuvėsių, milžiniškos Seldžiukų valdovo gynybinės sienos, nuo kurios atsiveria įstabus vaizdas.

Tokio didumo kaktusai sužavėjo ne vieną (atleiskit už nuotraukos kokybę - "pagavau" pro autobuso langą)

Prieš išvykdamos į Lietuvą spėjome dar susipinti turkiškas kasytes. Tiesa, primenu, būnant Turkijoje visur ir visada laimi derybos - kartais jie nuleidžia net pusę kainos :)

Ech, dar ilgai atmintyje mirguliuos smaragdo spalvos Viduržemio jūra ir akinama turkų šypsena su kiek įkyriu draugiškumu…

Tiesa, Saulė susidraugavo su vienmete Olia iš Baltarusijos...juk vaikams bet kokia užsienio kalba suprantama ;)

Pailsėjusi Jūsų MK redaktorė Eglė su dukryte Saule

08. Jan 2011, 15:58

😉

08. Jan 2011, 12:03

kaip miela....😉

liuks liuks 08. Jan 2011, 01:14

ot vepla per anksti nuspaudziau ikelti😀

30. Jun 2010, 11:12

sveiki rugpjūčio10d. su vaikais vienas 10 metų, o kitas bus7,5 menesiu keliausime į turkiją į Alanija, gal galėtumėt patarti ar mums "temptis " pampersus , košeles ir t.t., kokia apsaugos priemonę naudojote dukrytei......jei galite parašykit į smascinskiene@gmail.com

19. Jun 2010, 12:08

Turkija tikrai labai idomi salis 😀 teko pabuvoti 3 kartus, 2 is ju per vienerius metus 😀ir visi kartai tame paciame turkijos mieste Kemere, ir tikrai patarciau rinktis tik 5 ZVAIGZDUCIU VIEZBUTI vien todel kad maisto ivairove kita nei 3 zvaigzdziu viezbutyje,plius pramogos tikrai vaikams didesnes, tiek atrakcionai, vandens ciuozyklos milziniskos(kai kur). o del tu kaciu tai nera ko pergyventi kaip kad kazkuri mamyte minejo, paprasciausiai viezbuciai turi mansardas didziules, didziulius langus iki zemes kurie visada buna atviri turbut ir nakti, tai katinai ir sliukinai po stalais bet tikrai nera kazkokie plesrunai ar trinasi apie kojas.tada ner ko slykstetis.
p.s., 4 kartas buvo kelione y egipta Sharm El Sheikh ir daugiau niekad nepirktume keliones butent y si miesta ar bent y pati egipta, vien todel kad lygis ne tas ir issivystymas pagal turizma zemas palyginus su turkija, ir niekas cia nesiulo vaikams pramogu, nera taip kad prieitu vaika pakalbintu.esu nusivylus, turbut net uz dyka nevykciau, ir prie tu paciu piramidziu nedrysciau bevaziuoti antra karta 😀 nes kelione truko apie 6 valandas visa nakti, tai atvykom visi apsimiegoja, isbalusiais veidais 😃 o taip norejosi prisifotografuoti graziu foto ir gerai juose atrodyti...
Beje piramides jau nyksta byra tiesiog virsunes, tad sako kad po kazkiek metu is ju nieko nebeliks, as spejau pasikisti po skvernu nuskilusi akmeni butent nuo tu paciu akmenu is kuriu ji pastatyta. Keistas jausmas namie tureti kazka senovinio ir mistisko 😀

14. May 2010, 09:29

įdomus pasakojimas,gražios foto,mes nors trumpam persikėlėme į Turkiją😀

13. May 2010, 20:06

ŠAUNUS PASAKOJIMAS,ŠAUNU KAD SAULUTĖ VISIŠKAI PASVEIKO,LABAI TINKA TURKIŠKOS KASYTĖS,TIKRA GRAŽUOLYTĖ

rainiukas rainiukas 13. May 2010, 18:37

labai šauniai papasakota ir nuotraukos įdomios, kadangi nesu ten buvusi, tai labai nustebino, kad gali vandens nebūti, nešvara (ten buvę pazįstami to nesake) , todel reiks renkantis viešbutį nesuklysti, nors labai europietiškos aplinkos nesinori, norėtusi pamatyti ir tikrą vietinių gyvenseną.

13. May 2010, 15:49

Smagus komentaras, baltai pavydziu sitokiu atostogu. Kasytes kokios grazios, susipynusi isryskejo, kad jus su dukra laai panasios.

13. May 2010, 15:34

įsivaizduoju kokia fantastiška kelionė 😉 smagu, kad pailsėjot, kad saulutei sveikatėlė pagerėjo 😀

13. May 2010, 14:03

Nuostabios Saulutės kasytės! 🌷 Labai įdomu buvo paskaityti...Gražios, tokios šiltos nuotraukos. 😀 Aš irgi noriu į Turkiją!! 😃 😛 Džiugu, kad pagaliau ir pas mus atšilo orai, šiandien iš vis pasakiška 😀

13. May 2010, 13:44

Taip ir norisi susukti ir pasisveikinti Rondo zodziais-SVEIKA,,egle mano sese",kiek silumos ir grozio dusiai gavome bevartant nuotraukytes.As apskritai galeciau kiekviena diena sklaidyti albumus ir vel sugrizti i prisiminimus.(GAL SENSTU?)Labai dekinga rubrika.Jei kas keliaujate daugiau nei viena karta per men ir mokate perteikti vietoves charakteri-super.Atsigavau ir persikeliau i Turkija.Ir zaliaake idomiai paporina.Sekmes jai.O griztant i turkija-tai nustebino 5 zvaigzduciu viesbutis.Cia pats idomumas-prasideda netiketumai.Ir dar tos kates tai ka as zinau-man net siurpuliukai nubego kunu.Kas jas ten ileidzia?Fui.Nemyliu.Nepykite,kas jas dievina.Man visiskai nesiderina 5 zvaigzduciu viesbutis ir besislaistancios medziais kates.
Matome,kad pasisemete is smaragdines juros ne viena rieskute energijos ir parvezete mums ne viena silta tukiskos saules spinduleli.Puikiai atrodote.Dziaugiuos uz jus

13. May 2010, 13:41

kaip saunu keliauti 😀 smagu skaityti,kad patiko. Noreciau ir as palankyti sia sali 😀 o Saulutes kasytes tai 👍 atrodo 😀

13. May 2010, 13:39

Tikrai faina😀Ir aš kada norėčiau į Turkiją...

13. May 2010, 13:36

Puikus pasakojimas 😀 net pamiršau, kad kotletukus kepti pastačiau. Vargšas vyras...Bet niekis
Ačiū, Eglute. Smagu, kad dukrytei ten patiko.

13. May 2010, 13:31

tai jau taip vaikai su bet kuo susisneka😀

13. May 2010, 12:35

Šaunus pasakojimas, viskas taip tikroviškai perteikta 😀 Džiugu, kad mažylė atsigavo ir jai tai į naudą, sveikata pasitaisė. Labai įdomu buvo paskaityti, ačiū už reportažą 😉