Renkame vaikui dviratį: vertingi specalistų patarimai

Renkame vaikui dviratį: vertingi specalistų patarimai

18. Apr 2017, 11:00 Egle_Mamyciuklubas.lt Egle_Mamyciuklubas.lt

Pavasarį be dviračio išsiversti beveik neįmanoma. Bent vaikams tai tikrai, nes kas gali būti smagiau, nei skrieti per kiemą su vėjeliu. Tačiau kaip išsirinkti tinkamą dviratį šiek tiek vyresniam (4-6 m.) vaikui? Į ką verta atkreipti dėmesį? Pakalbinome kelis dviračių parduotuvių vadovus.

Svarbus dviračio svoris 

Pasak dviračių tinklo parduotuvės „Dviratis Tau“ padalinio vadovo Arūno Gliaudelio, svarbiausia atkreipti dėmesį į dviračio svorį ir ratlankių patvarumą bei padangų atsparumą smūgiams.

Vaikiško dviračio ratlankiai turėtų būti apie 20-24 colių. „Renkantis dviratį labai svarbu atkreipti dėmesį ir vaiko ūgį. Atsisėdus ant sėdynės vertikalioje padėtyje vaiko pėda kulnu turi siekti pedalą“, - paaiškino specialistas.

Vaikiškų prekių parduotuvės www.tavovaikams.lt direkorė Ilona Jūrelienė išvardino šiuos kriterijus, renkant vaikui dviratį:

1.Gamintojas, gamybos kokybės kontrolė.

Atkreipkite dėmesį, kas yra gamintojas – rimtesnės firmos saugo savo reputaciją ir siūlo atsargines dalis bei servisą. Dviračio patikimumas stipriai padidėja, jei jo kokybę kontroliuoja nepriklausomos agentūros – pvz. TUV Thueringen, GLS.  Nuspirkę patikimos firmos dviratį, jį lengviau galėsite parduoti, kai vaikas išaugs.

2.Rėmo konstrukcija turi atitikti vaiko ūgį ir sudėjimą.

Pastaraisiais metais dviračių dizainui didelę įtaką darė kalnų dviračių kostrukcijos ypatumai – sportiniai ratai, trumpi rėmai, pažemintos sėdynės ir pan. Ši mada diktuoja kriterijus ir renkantis vaikiškus dviračius.

„Deja, šios dizaino mados ne visada atitinka vaiko anatomiją ir kūno proporciją. Sumažintas suaugusiojo dviračio modelio variantas ne visada patogus vaikui. Vaikų kūno svorio centras, kitaip suaugusiųjų, yra viršutinėje kūno dalyje. Todėl dviratuko  geometrija turi būti parinkta taip, kad būtų užtikrintas stabilumas važiuojant dviračiu“, - paaiškino I.Jūrelienė.

Renkantis vaikui tinkamą rėmą, svarbu įvertinti šiuos parametrus:

-Pedalo ašies pozicija.

-Optimalus atstumas tarp vairo ir sėdynės.

„Vaikai, lyginant su suaugusiais, turi siauresnį regėjimo lauką – todėl atsiranda papildomos rizikos. Todėl vaikas ant dviračio turi sėdėti kuo statesnėje padėtyje. Tik patogi ir kuo vertikalesnė vaiko sėdėjimo padėtis leis vaikui pilnai matyti aplinką ir užtikrins saugų važiavimą dviratuku“, - pasakojo vaikiškų prekių parduotuvės www.tavovaikams.lt vadovė.

Vaikai, lyginant su suaugusiaisiais, turi santykinai mažiau raumenų, todėl patariama neperkrauti vaikų per dideliais dviračiais.

Dviratis turi atitikti vaiko ūgį

Suaugusiems ir didesniems vaikams rekomenduojamas sėdynės aukštis turi būti 4-5 centimetrai aukščiau tarpukojo, kai stovima ant  grindų abejomis kojomis pilna pėda. Kalnų dviračiams šis skirtumas gali būti iki 10 cm.

Vaikui, ypač pradedančiam važiuoti, šis aukštis yra gerokai žemesnis. Renkantis dviratukus vaikams, pasak specialistės, svarbu, kad vaikas tvirtai stovėtų ant pilnos pėdos ir tarpukojis siektų žemiausiai nuleistos sėdynės aukštį – taip vaikas jausis saugus ir jo padėtis ant dviratuko bus ergonomiška.

Sėdynę aukščiau kelti galima tik, kai vaikas išmoksta gerai važiuoti. Rekomenduojama rinktis tokius ratų skersmenis pagal vaiko ūgį (skirtingiems gamintojams šios rekomendacijos šiek tiek skirsis):

-  12 colių ratlankiai nuo 95 cm ūgio

-  16 colių ratlankiai nuo 100 cm ūgio

-  18 colių ratlankiai nuo 105 cm ūgio

-  20 colių ratlankiai nuo 120 cm ūgio

-  24 colių ratlankiai nuo 135 cm ūgio

Anot ponios Ilonos, svarbu suprasti, kad vieni žmonės turi ilgesnes kojas, kiti trumpesnes – todėl pagrindinis kriterijus renkantis dviratuko dydį yra sėdynės padėtis, kai ji yra nuleista. Renkantis dviratuką vaikams reikia, kad sėdėdamas ant sėdynės vaikas galėtų abejomis kojomis pilna pėda remtis į žemę.

Ar pirkti dviratį su pavaromis?

Vyresni nei 5 metų vaikai yra stipresni ir jų kūno judesiai yra labiau koordinuoti. Tyrimais nustatyta, kad tokie vaikai jau gali valdyti 3 pavaras “lėta-vidutinė-greita”.

„Dviratukas su daugiau pavarų jums gali pasirodyti patrauklesnis, tačiau Jūsų vaikui tai sukels tik papildomą sumaištį ir gali netgi kuriam laikui jį atgrasyti nuo naudojimosi pavaromis“, - Mamyčių klubui teigė I.Jūrelienė.

Vyresni nei 7 metų vaikai jau gali naudotis ir 7 pavarų svirtis.

Stabdžiai – rankiniai ar pedalais?

Pasak I.Jūrelienės, geriau, kai vaikas gali naudotis keliomis stabdymo galimybėmis ir taip tobulinti savo įgūdžius. Dažnai vaikiški dviratukai turi 2 nepriklausomas stabdymo sistemas – rankinius stabdžius ant priekinio rato ir stabdymą pedalais. 

„Tačiau vaikiškų dviratukų priekiniai stabdžiai specialiai gaminami silpnesni, palyginus su suaugusiųjų dviračiais – vaikas priekiniaisi stabdžiais gali pristabdyti dviratį, tačiau stabdymas nebus staigus.

Taip daroma dėl to, kad vaikas staigiai stabdydamas, priekiniais stabdžiais neapsiverstų. Ant vaikiškų dviračių priekiniai stabdžiai atlieka daugiau apmokomąjį vaidmenį – vaikas gali mokintis stabdyti keliais būdais“, - pasakojo vaikiškų dviračių parduotuvės direktorė.

Ar verta pirkti dviratį vaikui su apsauginiais ratukais, ar iškart be jų?

Pasak parduotuvės „Dviratis Tau“ padalinio vadovo A.Gliaudelio, apsauginiai ratukai nėra rėmo kontrukcijos dalis, tai detalė, kuri yra prisukama ir kurią bet kada galima nuimti.

„Apsauginiai ratukai reikalingi vaikui, nemokančiam važiuoti dviem ratais. Ir tai saugu, jeigu ir kokybiškas dviratis, ir kokybiški apsauginiai ratukai, kurie nesulinks, važiuojant per nelygų kelią“, - aiškino pašnekovas ir pridūrė, jog dviračiu be apsauginių ratukų vaikai jau gali mokytis nuo 4-5 metų amžiaus.

„Žinoma, tai priklauso ir nuo kiekvieno vaiko subrendimo bei pusiausvyros pajutimo. Tačiau jeigu tėvai nenuims apsauginių ratukų, vaikas su jais ir toliau važinės. Reikia paskatinti ir padrąsinti vaikus važinėti dviračiu“, - pasakojo parduotuvių tinklo „Dviratis Tau“ padalinio vadovas.

Parduotuvės I.Jūrelienės patarimu, apsauginius ratukus reikia naudoti kuo trumpiau arba jeigu įmanoma – iš viso jų nenaudoti.

Mat kai vaikas pripranta važiuoti su apsauginiais ratukais, atsiranda tokios problemos: netaisyklinga sėdėsena ant dviratuko (vaikas važiuoja pakrypęs pagal ratukų padėtį) bei psichologinė baimė važiuoti be ratukų.

Kad išvengtume tokių problemų, patariama pradėti mokintis važiuoti ant balansinių dviratukų – paspirtukų be pedalų. „Iš pradžių vaikas 1-2 savaites „pavaikščios“ apžergęs dviratuką, tačiau vėliau pamatysite, kaip jis smagiai ir greitai skrenda ant dviratuko pasispirdamas kojytėmis“, - pasakojo pašnekovė.

Kokia būtų optimali gero vaikiško dviračio kaina?

Kaip tikino „Dviratis Tau“ padalinio vadovas A.Gliaudelis, kokybiško dviračio neįsigysite už 50 Eur, geras vaikiškas dviratis kainuoja maždaug nuo 200 Eur.

„Dviratukai pas mus kainuoja 160-250 Eur. Kinijoje gamintą dviratuką galima nuspirkti ir dvigubai pigiau. Vaikas auga greitai – po kelių metų jam reikės jau kito modelio, todėl patariame atsižvelgti į perpardavimo vertę – žinomų firmų dviratukus galėsite parduoti už 30-40 procentų pradinės vertės.

Taigi, nors pradinės kainos skirtumas ir didelis, tačiau reali dviratuko naudojimo kaina ne taip jau ir skiriasi. O kiek kainuoja jo nervai ir vaiko komfortas - turi apsispręsti pats pirkėjas“, - paaiškino mūsų pašnekovė I.Jūrelienė.

Ar verta pirkti padėvėtą dviratį? Pliusas – pigumas, tačiau kokie minusai? 

„Jei dviratis buvo pirktas iš firminės parduotuvės, vadinasi jis yra kokybiškas, todėl vaikas nesugebės jo „nudėvėti“ taip, kad jį reikėtų po to išmesti. Jis ir liks kokybiškas, priešingai nei dviratis, įsigytas prekybos centre ar turguje, - sakė pašnekovas A.Gliaudelis.

Panašiai mąsto ir I.Jūrelienė: „Gerų firmų dėvėtus dviratukus pirkti verta. Be abejo, reikia apžiūrėti, kad nebūtų deformuota rėmo geometrija, patikrinti pagrindines detales ir mechanizmus“.

saisai saisai 18. Apr 2017, 14:25

OMG! Kiek nesąmonių iš specialistų lūpų!
4-6 m. vaikui "20-24 colių ratlankiai", ir stebėkimės po to, ko tas vaikas nenori dviračiu važiuot. Ogi per didelį jam ratai, jis per aukštai ir jaučiasi nesaugus, sunku pradėti važiuoti.
"vaikas ant dviračio turi sėdėti kuo statesnėje padėtyje", ir gydykime praskeltas kaktas, nosis, nubalnotas alkūnes. Mat rankos jo per silpnos, ir jei jis nespaudžia vairo savo svoriu, tai nesuvaldo dviratuko, ir trankosi visur, kur tik kliūna.
"geriau, kai vaikas gali naudotis keliomis stabdymo galimybėmis ir taip tobulinti savo įgūdžius", bet "Jūsų vaikui tai [trys pavaros] sukels tik papildomą sumaištį" – tai apsispręskit, ar vaikas sugeba pasirinkti iš 3 variantų, ar ne. Jei ne, tai kai reikės stabdyti, jis irgi nesugebės pasirinkti: kojiniu, rankiniu ar kojiniu ir rankiniu stabdžiais vienu metu reikia naudotis. Kojinis stabdis reikalingas, jei vaiko labai silpnos rankos. Kitu atveju – nepainiokim jo. Vis tiek beveik visi suaugusiųjų dviračiai bus su rankiniais.
"Apsauginiai ratukai reikalingi vaikui, nemokančiam važiuoti dviem ratais" - ir jis neišmoks važiuoti dviem ratais. Puikus pasirinkimas!
"Jei dviratis buvo pirktas iš firminės parduotuvės, vadinasi jis yra kokybiškas" – kur gi ne! Žiūrėjom tose parduotuvėse, tas pats šlamštas, kaip ir prekybos centruose. Patikrinam svorius, ir iškart aišku.
Geras dviratis vaikui turi būti nedidelis, lengvas, be priedų (bagažinių, krepšių, papuošimų, ratukų, dėkliukų, etc.), su patikimais rankiniais stabdžiais, patogios geometrijos (ne, vaikas neturi sėdėti stačiai), neslystančiomis rankenomis, patogia neplačia sėdyne.