Mes pabuvojome romantiškajame Ventspilyje

06. Sep 2010, 08:30

Pačią pirmą dieną mes su šeima mėgavomes gražiomis skulptūromis, padarytomis tiesiog iš krūmų, žiūrinėjome į pastatus ir ėjome link centro.

O Ventspilio centre yra amatų namai, kurie atgaivino miesto senųjų amatų tradicijas. Ten vyksta vakaronės lyg senovėje, be to, galima apsižvalgyti keramikos, audimo bei pynimo dirbtuvėse. O svarbiausia, Jūs galite sužinoti įvairias amato paslaptis tiesiog iš tautodailininkės lūpų.

Bet žinoma, Ventspilio širdis - tai senamiestis ir Turgaus aikštė. Tenai galima išvysti Rotušės aikštę, kurią supa evangelikų liuteronų Šv.Nikolajaus bažnyčia, moderni rekonstruota miesto biblioteka bei Skaitmeninis centras.

Jeigu nutarsite nuvykti į Ventspilio tarptautinius rašytojų ir vertėjų rūmus, tai jie yra visai šalia, juos galima atpažinti pagal savotišką dizainą, rašalinę su plunksna.

Rekonstruotoje Turgaus aikštėje yra iškastas miesto herbais papuoštas Turgaus šulinys, kuris saulėtomis dienomis veikia kaip saulės laikrodis. Be to, Turgaus centre pastatytas varpų ir laikrodžių bokštas.

Trijų laikrodžių ciferblatai rodo Latvijos laiką, mėnulio fazę ir atitinkamą savaitės dieną. Ir tai mes jau sužinojome po išvykimo iš Ventspilio, kad kas valandą laikrodukas groja melodiją, o 12:33 ir 00:33 paskelbia ypatingąjį Ventspilio astronomijos laiką.

Žinoma, vakare mes nuvykome į Ventspilio uostą pasigrožėti romantiškais vaizdais.

Kitą dieną mes nuskubėjome į Ventspilio tarptautinį radioastronomijos centrą, Irbenės radiolokatorių.

Tai buvęs Rusijos armijos centras - du pasukami paraboliniai antenų reflektoriai. Mes apsilankėme jame, nes kartu su vyru dalyvaujame žygyje po Baltijos šalis.

Žinote, kai važiavome tenais, tai aš pvz. pasijutau kaip kokiame siaubo filme. Ten stovėjo namai, tačiau jie buvo visiškai tušti ir apleisti. Tas vaizdas buvo kraupus, po mano kūną prabėgo tikrų tikriausi šiurpuliukai. Brrrr, net dabar apima šiokia tokia panika tai prisiminus.

Reikia pasakyti, kad tas radiolokatorius užmiestyje, tad ilgokai neužtrukę mes jau grįžome į patį Ventspilį ir patraukėme į vandens parką. Ventspilio vandens parkas yra po atviru dangumi, štai kodėl mes jį pasirinkome.

Jeigu atvyksta tik suagusiųjų kompanija, tuomet tenai yra 3 baseinai, įvairūs nusileidimo kalneliai, na, o mažieji mėgaujasi aštunkoju, varle, laivu ir grybu.

Šalia vandens parko yra nerealiai puošnios gėlių, akmens ir medžio skulptūros.

Kadangi oras buvo puikus, pradžiai mes nutarėme apsilankyti inkarų take Jūrmalos parke, kur išgirdome garvedžiuką.

Pasirodo, tenai yra įkurta geležinkelio trasa ir miesto svečiai bei Ventspilio gyventojai gali pasimėgauti įspūdinga kelione garvedžiuku, kuris vadinasi Siaurukas.

Beje, inkarų takas yra vienas didžiausių Pabaltijyje inkarų kolekcijoje. Didžiausias inkaras sveria 23 tonas, o jo aukštis siekia 6 metrus.

Jūrmalos parke yra nerealiai smagi pikniko vietelė prie vandens, lelijomis pasipuošęs tvenkinukas.

Ten pat yra įrengtas džiunglių takas - tai 240 m ilgio takelis, kuriame eksponuojami įvairūs egzotiniai žvėrys. Jame galima pamatyti stručių, krokodilų ir kitų įdomybių.

Takas yra padengtas įvairiausiomis dangomis, nuo dolomitinės plokštės, medinių grindžių, žievės, kankorėžių ir baigiant skiedrai. Žinokite, jeigu keliaujate be vėžimėlio, tuomet būtinai tenai apsilankykite.

Tiesą pasakius, mes pasigrožėjome tik pirminiais jo vaizdais. Trumpai pasibuvę parke, mes nuvykome iki mėlynosios vėliavos paplūdimio, kurio ilgis 1,2 km. Paplūdimys traukia žmones savo švariu, baltu smėliu ir kopomis, kurių aukštis vietomis siekia net 9 m!

Pasimėgavę jūra, mes nutarėme surasti pietinį molą, kurio pabaigoje yra švyturys. Be to, tenai galima apžvelgti miesto apylinkes iš 19 m aukščio Apžvalgos bokšto ir nusifotografuoti prie 4 m karvės-jūreivės.

Pakeliui dar gavome nuostabią progą pasižvalgyti į gražią Ventspilio prieplauką. Ten buvo taip ramu ir romantiška, kad jeigu ne begalinis karštis, tai galėtume stovėti ir tiesiog žiūrėti į tenais esančius laivelius.

Na, o kitai dienai mes palikome Livonijos ordino pilį. Net nežinau ką apie ją rašyti, nes ten buvo tiek visko, kad verčiau Jūs patys nuvykite ir apžiūrėkite.

Beje, jeigu važiuosite su vaikais, tai jie galės išmėginti savo taiklumą šaudydami iš lanko, o jeigu praalksite, tuomet užsukite į šalią esančią jaukią viduramžių stiliaus užeigą juokingi pavadinimu "Juodasis paršelis". Maistas ten išties nebrangus ir laaaaabai skanus, patikėkite, išbandėme:)

Bet prisipažinsiu, didžiausią palaimą pajutau Renkio parke, kuriame mus nerealiai nustebino menininkės I.Bergės skulptūros: saga, batas, siūlų kamuolys su adata, raktų ryšulys ir kepurė.

Be to, tenai galima išvysti milžinišką musę bei vorą, perskaičiuoti debesų avytes ir susipažinti su juokingu vėžliu. Kai mes lankėmes parke, mūsų mažylė smigo, tad mes su vyru pasijutome kaip kokie išdykėliai-vaikai, buvo be galo smagu ir linksma.

Na, o atsisveikinome mes su Ventspiliu prie vienintelio Latvijoje žydinčio gėlių laikrodžio bei bobslejininkų.

Tikimės, kad tai pirmas, bet ne paskutinis mūsų apsilankymas Ventspilyje, nes dar tiek daug visko nepamatėme. Jeigu ir Jūs dar nebuvote, būtinai būtinai nuvykite ir pamatykite visą tai savo akimis.

06. Sep 2010, 23:15

nuostabu😉superines foto😉
saunuoliukai akivaizdziai😉

06. Sep 2010, 20:45

Kokios nerealios nuotraukos! 😍 Labai smagios akimirkos 🌷 Niekaip neatsistebiu šita šeimynėle 😃 👍 Šaunuoliai 😀

06. Sep 2010, 12:11

vaizdai tai super! ačiū 😉

06. Sep 2010, 10:49

regina, juratux, erkule, mylimukas aga, išties smagu mumi buvo, ypač kai db pasižiūriu, prisimenu šiltas vasaros dienikes😉 o jau Gabytei tai ogo go kaip fainai😀
deimante man ir pačiai laaaabai patiko pasipuošti, kartais ir aš prisimenu, jog esu moteris😃
astas būtinai nuvažiuokite, mažyliui turėtų patikt😀
robke liuks liuks projektas, leidžia apsilankyti tokiose vietose, kur spec. net ir nevažiuotum😉 o va išbandai ir maloniai nustembi😀

06. Sep 2010, 10:43

Beje šaunus projektas žygis po Baltijos šalis 😉

06. Sep 2010, 10:42

Fantastika 😉 Ačiū, kad pasidalinot įspūdžiais 😀

06. Sep 2010, 09:57

Saunus reportazas, bet jau mazajai kiek ispudziu 😃

06. Sep 2010, 09:46

Pasakojimas - liuks!!! Būtinai reikės apsilankyti, kai mažiukas paaugs

06. Sep 2010, 09:12

ouikios vasariskos akimirkos😀 o jau skulpturos kokios ciotkos😉