Kelionė kruiziniu laivu: Ryga - Stokholmas - Ryga

27. May 2010, 09:00

Labiausiai pergyvenau, kaip kelionę ištvers 1 metų sūnus Vilius.

Paklausiusi MK mamyčių patarimų ir padrąsinimų ramiai ruošiausi kelionei. Tiesa, pati kelionė buvo trumpa, vos kelių dienų, bet įspūdžių parsivežėm daug!

Mūsų kelionė prasidėjo mašinoje, pirmiausia reikėjo nuvykti į Rygą, kartu su mumis vyko ir du giminaičiai.

Mašinoje Vilius pamiegojo

Pamiegojęs užvalgė

Kelionės pradžia buvo puiki.

Rygoje mūsų jau lauke laivas ir, deja, apniukęs oras...

Ryga pro mašinos langą

Palikę mašiną krante, skubėjome į laivą.

Mūsų laivas

Apsižvalgėm keturvietėje kajutėje.

Žvalgytuvės kajutėje

Laivo koridoriuose viskas spindi

Labai nustebino, kaip kompaktiškai įrengtos kajutės, vietos ten tikrai labai mažai, bet visko užtenka. Vizualiai atrodo daugiau vietos, tokį įspūdį sudaro veidrodžiai, visur viskas spindi.

Pasidėję daiktus, susitvarkę, būtiniausius reikalus (užvalgę, pasikeitę sauskelnės), ėjome ant denio stebėti, kaip laivas išplaukia.

Išplaukiame iš Rygos

Kol dar matai krantą, atrodo, nieko čia keisto, bet kai laivas nuplaukia toliau – jausmas keistas. Supranti, kad tu tokiame laivelyje (palyginti su jūra - mažame), prieš tokią galingą jūrą...

Išplaukiant palydi švyturys

Neaprėpiamos jūros platybės

Net lietus nesutrukdė mums vaikštinėti po denį

Vilius jautėsi puikiai, jam viskas buvo įdomu - tiek žmonės, tiek laivas, tiek pati jūra...

Kelionės pradžioje įsivaizdavau, kad vienintelė pramoga laive – stebėti jūrą. Klydau. Pasirodo, ten atskiras pasaulis, ir atskiras gyvenimas verda.

Be parduotuvių, kavinių, kazino (kur reikia turėti nemažai pinigėlių), vyko ir pramoginė programa, kurią galėjo stebėti ir joje dalyvauti visi keleiviai. Vos įžengus į pramogų zoną pasitiko Brazilijos karnavalas su smagia muzika, šokiais, pasirodymais.

Akrobatų pasirodymas

"Brazilijos karnavalas"

Besidžiaugiant smagiais pasirodymais, pajutome, kad gerokai supa laivą. Atsirado šiek tiek nerimo... O kas bus jeigu ir pan. ... Vilius, rodos, nejautė jokio supimo. Kuo ramiausiai užmigo. Tik aš negalėjau pusę nakties miegoti galvodama, ar neprasidės man jūros liga... Dabar žinau, kad tikrai be reikalo kankinausi...

Aš su Viliumi kėliausi anksčiausiai. Kol daugelis dar miegojo, mudu ėjome į denį pažiūrėti, kaip saulė kyla, kaip artėjame prie kranto. Įspūdis nepakartojamas. Giedras rytas ir nuostabūs vaizdai už borto.

Kitas kruizinis laivas

Negalėjom atsigrožėti salomis salelėmis... Užburiantis vaizdas. Pačios salelės – akmuo, ant akmens susiformavęs dirvožemis. Labai nustebino, kad net mažose salelėse namukai stovi.

Salų pagrindas - akmuo

Kuo arčiau kranto plaukėm, tuo daugiau laivų sutikom. Nepakartojama. Eismas didelis, tik viskas vyksta ne ant žemės, o vandenyje, kur galioja kitos taisyklės, ir nėra kelio ženklų. Kiek supratome, tarp salų kursuoja keltai, panašiai kaip pas mus autobusai/troleibusai.

Pagaliau krantas – Stokholmas.

Stokholmo uoste

Ekskursiją po Stokholmą susiplanavome patys. Tiesa, siūlė imti gidus, bet pabijojome, kad su mažu vaiku ne visur paskui grupę galim spėt.

Maršrutą buvom susiplanavę, turėjom informacijos apie įdomiausias vietas. Daug aplėkti nebuvo nei tikslo, nei galimybių (laiko buvo nuo 10 val. ryto iki 16 val. vakaro). Objektai, kuriuos labiausiai norėjome pamatyti, buvo: Rotušė, Karalių rūmai ir Vaza muziejus.

Viską planavom apeiti pėsčiomis, bet paklausėm bendrakeleivių ir iki Rotušės važiavome autobusu.

Mums labai pasisekė, bevažiuojant autobusu mažasis keleivis užmigo. Tad išlipę galėjome greitai apžiūrėti senamiestį, Rotušę, Karalių rūmus.

Rotušė

Fontanas prie miesto rotušės

Negalėjau atsistebėti švedų paslaugumu, mandagumu, pagarba moteriai ir vaikui. Dar prieš įlipant į autobusą, žmonės pirmiausia praleido mus su vežimėliu (kai Lietuvoj įlipam paskutiniai, nes niekam neįdomu, kad tu su vežimu ir mažu vaiku).

Autobusas privažiuoja taip arti šaligatvio krašto, kad nereikia kelti vežimo, tiesiai įvažiuoji. Įlipus vėl užleidžia visi vietą vežimui. Svajonių šalis auginti vaikus. Gal keliavusioms mamytėms keisti tokie mano įspūdžiai, bet man, mažai pasaulio mačiusiai, tai paliko didelį įspūdį.

Kur beėjome matėme labai daug mamyčių su mažesniais ar didesniais vaikučiais.

Dar vienas nustebinę dalykas – dviračiai. Jų pilna visur, tiek prie daugiabučių, tiek prie įvairių įstaigų įrengtos aikštelės dviračių stovėjimui. Net ant važiuojamosios dalies yra speciali juosta dviračiams.

Dviračių pilna visur

Matėm tokį vaizdelį-  autobusas važiuoja vidurine juosta, o dviratininkas pirma juosta, dviratininko juostoj buvo pastatytos kelios mašinos, tad dviratininkas įvažiavo į autobuso juostą. Tiesiai autobusui prieš nosį. Autobuso vairuotojas nepypino, nesikeikė, o ramiai važiavo paskui dviratį, kol tas pasitraukė. Kaip supratome, dviratininkai labai gerbiami.

Visa Švedijos sostinė apsupta vandens, pakrantės pilnos laivų, laivukų, katerių. Ne veltui Stokholmas vadinamas „mažąja Venecija“.

Sausumoje važiuoja mašinos, o visai šalia laivai plaukia.

Pagrindinis objektas, kurį norėjome pamatyti – Vaza muziejus. Tai vikingų laivas, pastatytas 1628 m., kurio istorija kažkuo primena Titaniką – paskendo pirmą kartą išplaukęs į jūrą, vos po 20 minučių ir 2 nuplauktų kilometrų bangos apvertė laivą ant šono ir jis nuskendo. Po dviejų metų statybų. Su 200 žmonių.

Maketas, imituojantis karinius veiksmus jūroje

Jūroje pragulėjo 333 metus, prieš keturis dešimtmečius ištrauktas iš jūros. 1990 metais atidarytas muziejus, kur eksponuojamas šis laivas.

Laivo denis ir burių stiebai

Laivas apgaubtas pastatu, iš lauko matyti per stogą kyšantys burių stiebai. Tuo metu tai buvo pats didžiausias pasaulyje karinis laivas. Teigiama, kad tai yra didžiausias Žemėje išsaugotas ir užkonservuotas eksponatas. Tai vienas lankomiausių Skandinavijos šalių muziejų. Švedijos pasididžiavimas.

Angos pro skirtos šaudyti iš patrankų

Laivas, kuris yra 69 metrų ilgio, 11,7 metrų pločio, 52,5 metrų aukščio 1210 tonų talpos, eksponuojamas prietemoje iš tiesų užgniaužia kvapą. Laivo iš vidaus neįmanoma pamatyti. Apžiūrėti galima jo išorę, net per 4 aukštus, nuo grimzlės pirmame aukšte iki burių stiebų – ketvirtame aukšte.

Šonuose eksponuojami daiktai likę iš laivo, net atkurtos laivo kajutės, įvairūs brėžiniai, maketai kaip buvo kurtas laivas, koks laive buvo gyvenimas, didelėje kino salėje galima pamatyti, kaip laivas buvo iškeltas iš jūros.

Maketas, skersinis laivo pjūvis kaip atrodė gyvenimas tame laive

Tikrai vertas dėmesio muziejus. Jei kada lankysitės Stokholme, būtinai aplankykite Vaza muziejų! Vaikštinėdami po muziejų ir grožėdamiesi net nepajutome kaip prabėgo 2,5 val. Buvo pats laikas  baigti ekskursiją ir eiti prie savo laivo.

Aplankius muziejų būtina pasistiprinti

Plaukimas namo buvo žymiai ramesnis. Sočiai pavakarieniavę, pasėdėjome denyje ir nuėjome miegoti. Naktį, atrodo, laivo nesupo.

Paliekame Švedijos krantus

Pabudę ryte, tolumoje jau matėme Latvijos krantus. Jautėmės labai pavargę, bet kartu ir pilni įspūdžių, bei laimės, kad kelionė praėjo sklandžiai.

Po kelionės nuvargę, bet laimingi

Jei turėsite galimybę, būtinai aplankykite Švediją!

Jolanta (jolanta003)

02. Mar 2011, 12:14

😀

01. Mar 2011, 22:37

Bet jau buldogiukas koks!!!

25. Feb 2011, 09:35

Labai aciu uz grazius komentarus, jau taip nuotaika pakelia 😃

tifer tifer 25. Feb 2011, 09:23

oi,kokia faina nuotrauka

24. Feb 2011, 16:52

o kaip faina 😀

24. Feb 2011, 16:25

gerule 😉

24. Feb 2011, 11:24

Medyte, labai gerus foto komentarus sugalvojai😀 Saunuole😀

23. Feb 2011, 20:00

22. Feb 2011, 17:15

SUPER 😃

22. Feb 2011, 16:45

nu fantastiskai atrodo-tikru tikriausias slaptas pasitarimas😃

22. Feb 2011, 16:30

😃 juokini 😃 slaptas pasitarimas... 😃

14. Nov 2012, 12:40

Na va, pagaliau ir mano šeima susiruošė į 3 dienų kelionę Ryga-Stokholmas-Ryga. Labiausiai nerimą kelia, kad vyksime su dviem vaikais 1,5 ir 3 metuku. Tikiuosi viskas bus gerai, nepasiklysime, kažką pamatysime. Svarbiausia reikia apsispręsti ką norime ir galime pamatyti, nes per pusdienį nelabai daug ką spėsime. Gaila rotušės apžvalgos aikštelė nuo spalio iki balandžio mėn. uždaryta, o taip norėjau ten apsilankyti, teks kitas vietas rinktis.

28. May 2010, 23:25

Nu labai smagi kelionė 😀 🌷 Gražios foto 😀 Šaunu 😀

27. May 2010, 15:57

smagi kelionė, ir mes keliavome į stokholmą, tai iškilo prisiminimai 😀

27. May 2010, 13:02

labai gražiai viskas aprašyta😀 reikės ir mums su mažyle kažką pan.išbandyti😀

27. May 2010, 10:36

Smagūs įspūdžiai 😀

27. May 2010, 09:52

kokia saunuole mamyte,kad taip graziai papasakjo mums savo istorija 😉 Galetu ir daugiau buti tokiu pasakojimu kur mamytes keliauja su savo mazais vaikuciais. Labai idomu buvo. Aciu 😀

27. May 2010, 09:49

Ir mes keliavom tokiu maršrutu,labai patiko mums😀