Kelionė į Estiją. III dalis (paskutinė)

19. Oct 2010, 08:00

Žinote, dar viena atostogų diena mūsų šeimoje buvo praleista atskirai, vyras su mažyle kaitinosi saulutėje, o aš išvažiavau apžiūrėti keletą vietovių.

Pirmiausiai nuvykai į Ninasę, kur išvydau neįtikėtino grožio medines statulas.

Pasirodo, jos - Saaremos salos nacionaliniai herojai. O prie vandens aptikau akmenėlių piramides.

Pasirodo, jos yra sudėtos žuvusiems "Estonijos" kelte pagerbti. Pirmąją piramidę pastatė močiutė su anūkais. Nuo to laiko kiekvienais metais gamtos nusiaubtos piramidės atstatomos iš naujo.

Pakeliui užsukau prie dar vieno skardžiaus, man buvo be galo įdomu palyginti jį su Pangos skardžiumi.

Kaip minėjau, Pangos skardis yra gana aukštas, o šis, Limestone, tesiekia vos 5 metrus. Tačiau matyti vaizdai man labai patiko, tikriausiai dar ir todėl, kad buvau ten absoliučiai viena, nei vienos gyvos dvasios:) O grįžinėdama atgal aš užsukau į tokį žvejų kaimelį Tagaraną ir Sadamo uostą.

Žinote, praleidau vos keletą valandų atskirai nuo savo šeimos, bet spėjau jų pasiilgti, tad kaip įmanydama skubėjau pas juos. Vakare mes visa šeima ėjome palydėti saulutės.

Tai buvo vienas iš tų romantiškų vakarų, kai vaikutis sminga tiesiog ant rankų, o mes su vyru sedėjome apsikabinę už rankyčių ir žvelgėme į tolį, į besileidžiančią saulę. Žinote, tai buvo pirmas kartas mano gyvenime, kai aš lydėjau saulutę mylimo vyro glėbyje:)

Tai buvo nepakartojama. Paskutinės savo atostogų dienas mes leidome naujuose namuose, nes prasidėjo nerealūs karščiai ir mes laikėmes kuo toliau nuo mašinos, juolab, kad tenai šalia buvo ir jūra, ir šeimininko iškastas tvenkinys.

Mes mėgavomės maudynėmis, šalia augančiomis braškėmis ir vienas kito draugija.

Galiausiai, jau paskutinę atostogų dieną, mes nuvykome į Muhų salą, iš kur į Kuivatsų uostą ir į Lietuvą. Reikėtų pasakyti, kad Muhu ir Saaremos salas skiria supiltas 3 km ilgio pylimas, tad Jūs galite įveikti tą kliūtį mašina, nebereikės naudotis kelto pagalba:)

Muhu saloje iš viso yra 52 kaimai ir apie du tūkstančiai žmonių. Žinoma, kad ten vyrauja matriarchatas, moters žodis yra paskutinis. O yra taip todėl, kad jau nuo senovės Muhu salos moterys sugeba išlaikyti savo šeimas, juolab kad ir sunkius fizinius darbus nuveikia ne vyrai, o būtent moterys.

Kiek girdėjome, Muhu saloje juokaujama, kad vyrams beliko du pagrindiniai darbai - tai alaus gerimas ir gausus giminės pratęsimas. Muhu saloje lankėme viską, kas buvo mums pakeliui.

Pirmiausiai mes nuvykome prie Poidės piliakalnio ir bažnyčios. Atkreipkite dėmesį į plyšį priekinėje bažnyčios dalyje.

Pasak legendos, kai žmonės statė šią bažnyčią-tvirtovę, tai kažkas iš viršaus bandė sukliudyt jos statyboms, tačiau statybininkai išsiderėjo statybas su viena sąlyga, po jos užbaigtuvių į kiemą vienu metu negalės įeiti 7 broliai.

Statybos buvo pabaigtos, bažnyčia-tvirtovė pastatyta ir tuo metu į kiemą įėjo višta su viščiukais, tarp kurių buvo 7 broliukai-viščiukai. Staiga iš dangaus pasigirdo baisus trenksmas, tai buvo žaibas, kuris ir įskėlė priekinę bažnyčios sieną.

Tuo metu, kai mes ten lankėmes, šalia buvo šeima, aš dar atkreipiau dėmesį į tai, kad tai buvo moteris su 3 ar 4 vaikais, ir ji sunkiai dirbo. Atvažiavus namo ir pasidomėjusi Muhu salos istorija, supratau kodėl taip buvo, juk ten vyrauja matriarchatas.

Matyt, tuo metu vyras gėrė alų:) Paskiau mes traukėme link Eemu vėjo malūno ir galiausiai Koguvos kaimelį.

Koguva - tai žvejų kaimelis-muziejus po atviru dangumi. Jeigu kada nuspręsite ten apsilankyti, žinokite vieną, kad į gyvenamų namų teritoriją geriau neiti, nes pas juos galioja nuosavybės įstatymas, net policija neturi teisės peržengti šeimininko namus be jo leidimo.

Mes nuėjome į patį muziejų, jis, žinoma, buvo mokamas, paskiau apžiūrėjome pakeliui esančius namelius ir netgi užsukome į tuo metu veikiančią parodą.

Žinote, kas mane labiausiai sužavėjo? Kuo puikiausiai išsilaikę namai bei akmeninės tvoros. Atrodė, jog ten sustojo laikas. Tai yra stebuklinga, gali prisiliesti prie istorijos:) Toliau nuvykome į Kuivatsų uostą, iš kur ir persikėlėme į žemyną ir traukėme link Lietuvos.

Štai ir viskas. Atostogos Estijoje baigėsi. Deja deja, tenka sugrįžti į realybę.

19. Oct 2010, 23:36

o Gabyte kokia mazulka dar 😀

neri neri 19. Oct 2010, 19:58

gera prisiminti vasarą tokį niūrų rudenį 😉

19. Oct 2010, 08:57

oi, kada tai buvo...berods liepos menesi😀 grazu sugrizt i tuos prisiminimus😀