Karantinas – iššūkiai ir galimybės

Karantinas – iššūkiai ir galimybės

15. Apr 2020, 12:05 Aida Makutėnienė Aida Makutėnienė

Nuotolinis vaikų ugdymas kai kuriems pedagogams - milžiniškai sunki misija, kai kuriems - iššūkis , o tretiems – galimybės. Kaip ten bebūtų, nuotolinį mokymą vykdo visi. Mažais žingsneliais, tačiau „susidraugavo“ su kompiuteriu, atrado elektroninį laišką ir dar su kolegos pagalba susikūrė Facebook'e paskyrą. Visa tai tam, kad pavyktų šiandieninis vaikų lūkestis gauti nuotolines užduotis, mokytis jas atlikti ir vykdyti kartu su mokytojais.

Ar tikrai šiandiena reikia tokio viruso paplitimo ir visuotinio karantino, kad galėtume mokytojus priversti rūpintis savo kompiuteriniu raštingumu? Deja, kai kuriems taip!

Kol gyvenimas tekėjo įprasta vaga, jautėmės užtikrintai ir patogiai. Gaila, tačiau ne visi troško pokyčių, noro kibti į mokslus, kelti savo kompetenciją, stengtis, kad šiandieninis vaikų ugdymas būtų šiuolaikiškesnis įdomesnis ir išmanesnis. Kita vertus, ne visiems tėvams taip svarbu, kad mokytojas būtų užsiėmęs seminarais ir mokymais. Ypač iš ankstyvojo ugdymo buvo laukiama motiniška vaikų globa ir priežiūra. O kaip gi yra dabar?

Šiandiena visi esame karantine ir vykdome nuotolinį vaikų ugdymą. Visi: ikimokyklino ir priešmokyklinio ugdymo pedagogai, specialiojo ugdymo pedagogai, muzikos ir kūno kultūros mokytojai. Vieniems tai milžiniškai sunki misija, kitiems iššūkis , o tretiems – galimybės. Kaip ten bebūtų, nuotolinį mokymą vykdo visi. Mažais žingsneliais, tačiau kai kas „susidraugavo“ su kompiuteriu, atrado elektroninį laišką ir dar su pagalba susikūrė Facebook'e paskyrą. Visa tai tam, kad pavyktų šiandieninis lūkestis vaikams teikti nuotolines užduotis.

 Anketinė pedagogų apklausa parodė, kad pusė mūsų įstaigoje dirbančių mokytojų pripažįsta, jog vykdyti nuotolinius mokymus jiems trukdo prastas mokėjimas dirbti kompiuteriu, internetinėmis programomis, per mažos užsienio kalbos žinios, o kai kuriems ir IT įrankių namuose stoka. Be to, kai kurie jų atvirauja, jog nuotolinio darbo forma jiems labai nepatinka, namuose trūksta vietos ir ramios aplinkos.

Nepaisant sunkumų, norisi pasidžiaugti tais pedagogais, kuriuos iššūkiai motyvuoja ir skatina mokytis, džiaugtis nuolatos keliama savo kvalifikaciją, gebėjimu patogiai dirbti išmaniaisiais įrenginiais, o svarbiausia, jog pastarieji džiaugiasi savo vidine nuostata, kuri padeda jiems nusiteikti ir kokybiškai vykdyti nuotolinį vaikų ugdymą.

Daugiau nei pusė nuotolinių būdu dirbančių pedagogų džiaugiasi, jog gerai pavyksta komunikuoti su vaikučių tėvais, kuriems jie siunčia laiškus su užduotimis, nuorodomis, patarimais ir konsultacijomis. Kai kurie net paprašo papildomų užduočių vaikams. Smagiausia, jog tėvai nepatingi pedagogams atsiųsti vaikų, atliekančių užduotis nuotraukų ar video, dalinasi uždarose savo grupių facebook grupėse, rodo savo auklėtojoms ir komentuoja, kokius atradimus ir eksperimentus atliko vaikai, džiaugiasi jų darbo rezultatais. Pedagogai taip pat patenkinti, jog vaikai atlieka dauguma jiems siunčiamų žaidimų ir užduočių. Ypač žavisi vaikų idėjomis ir sumanymais, eksperimentine veikla.

Na, o tiems mokytojams, kurie mažais žingsneliais, tačiau šiuolaikiškai stengiasi žengti į priekį, visuomet suteiksime savo paramą ir tiesioginę pagalbą! Jau parengtas nuotolinio vaikų ugdymo planas, numatytos užduotys ir galimybės padėti kiekvienam, pagalbos besikreipiančiam pedagogui. Sunku pažadėti, jog visiems darbas nuotoliniu būdu patiks, tačiau dažniausiai juk nepatinka tai, ko dar nemokame! Tad šiandiena turime sau pasakyti, jog laikas išeiti iš komforto ir kibti į ko gero senokai atidėliojamus darbus: žiūrėti nuotolinius seminarus, mokytis dirbti reikalingose internetinėse platformose, lavinti užsienio kalbą, bendrauti nuotoliniu būdu su kolegomis, kurie gali pakonsultuoti, kaip prisijungti prie internetinių programų ar kaip išsiųsti aktyvias nuorodas tėvams.

Dėkoju visai mūsų įstaigos komandai, kurios vienybė ir susitelkimas ypač pasireiškė šiuo mums visiems sunkiu periodu. Pavaduotoja ugdymui Violeta Bisikirskienė, ėmėsi iniciatyvos pagelbėti toms pedagogėms, kurioms sudėtinga buvo susikurti elektroninius adresus, prisijungti prie Facebook grupės ir atrasti interneto platybėse reikalingas programas. Muzikos mokytoja Diana Bronicka drąsiai ėmėsi iniciatyvos savo rengiamą medžiagą kelti į Padlet platformą bei dalinasi ja su pedagogais ir tėvais. Kūno kultūros mokytojas Giedrius Zgirskas, nešykšti nuorodų, skatinančių vaikus sportuoti bei aktyviai leisti laiką namuose. Logopedė Vilma Budreckienė atvirauja, jog net nesitikėjo, kad nuotolinis vaikų mokymas toks efektyvus, jog kai kurią logopedinę pagalbą planuojama ir ateityje vykdyti nuotoliniu būdu.

Didžiuojuosi personalu ne tik atliekančiu savo darbo funkcijas esamomis sąlygomis, bet ir atrandančiu pozityvumo jame. Operatyviai Facebook'e sukurta privati įstaigos personalo grupė paskatino kolektyvą bendrauti, bendradarbiauti, draugauti ir atvirauti. Atsiskleidė pomėgiai, asmeninis veiksmingumas, nuomonių tolerancija ir drįsčiau teigti – pasitikėjimas vienas kitais.

Mes vaikus mokome pasitikėjimo, gebėjimo vertinti, siekti užsibrėžto tikslo. Tad pats laikas ir mums pasakyti „ Aš mokausi kartu su jumis, vaikai!“.

Parengė:  Aida Makutėnienė

priešmokyklinio ugdymo ekspertė,

Vilniaus lopšelis-darželis „Vaidilutė“ direktorė