Kalvarijų memorialinis draustinis Vilniuje

04. May 2010, 08:00

Šįkart jau visa šeima nutarėme  apsidairyti Vilniaus Kalvarijų memorialiniame draustinyje, Kryžiaus kelyje. Jis buvo įkurtas XVII a., jame yra 35 kryžiaus kelio stotys. Vilniaus Kryžiaus kelias  atkartoja esantį Jeruzalėje.

Mūsų kelionė prasidėjo nuo saldaus dukrytės miego mašinoje.

Kai tik atvažiavome, pastebėjome, kad šalia yra įrengtos kelios mašinų aikštelės, kurios yra visiškai nemokamos.

Iš pradžių apžiūrėjome Sopulingos Marijos bažnytėlę, šalia kurios buvo labai gražiai sutvarkytas kiemelis. Taip ir norėjosi prisėsti šalia ir įkvėpti pasodintų gėlyčių aromato. Būdami ten, karts nuo karto pakelkite galvą į viršų, neregėtų vaizdų prisižiūrėsite.

Beje, šalia Kryžiaus kelio yra Vaikų sanatorija "Pušyno kelias". Čia su mažaja lankome baseiną.

Vilniaus Kryžiaus kelias yra 7 km ilgio, tad neretai ten galima ir pasimesti, arba tiesiog susipainioti tarp pažymėtų ženklų. Mes lankėmes pirmą kartą, tad nuolat tekdavo žiūrėti į žemėlapį arba praeiti Kryžiaus kelio stoteles nenuosekliai. Pvz. po Sopulingos Marijos koplytėles, pagal Kryžiaus kelio planą, mes turėjome nuvykti prie Alyvų kalno, o vietoj jo mes atsidūrėme 8 -oje stotelėje, pas Aną. Taigi, mano aprašyta kelionė Kryžiaus keliu tikrai bus nenuosekli, už tai man atleiskite.  Svarbiausia, kad mums buvo smagu, lauke gražus oras, o ir mūsų angeliukas nuolat šypsojosi ir džiaugėsi šia kelione.

Mus sužavėjo Ziono kalnas. Matyt, todėl, jog Zionas - tai Jeruzalėje esanti kalva, žydų karaliaus Dovydo rezidencija ir Jeruzalės šventykla. Būtent toje vietoje, per Paskutinę Apaštalų vakarienę, prasidėjo Kristaus Kančios kelias.

Žinote, mes susidūrėme su daugybe kliūčių kelyje, kadangi teko kopti arba leistis nuo stataus kalno. Bet mes įveikėme visas kliūtis!

Buvo pasakiškai gražu prie Kedrono upelio ir slėnio. Vakariniame šio slėnio šlaite (Jeruzalėje) tekėjo Gihono šaltinis. Būtent prie jo karaliaus Dovydo sūnus Saliamonas buvo pateptas karaliumi. O Vilniuje tekantis upelis buvo pavadintas Kedronu, per jį, kaip ir Jeruzalėje, pastatytas mažas tiltelis ir koplytėlė. Anksčiau žmonės tikėjo upelio stebuklais, kad jis gali gydyti akių ligas.

Netrukus pasiekėme Alyvų kalną. Jį pasiekėme tik perėję važiuojamąją dalį. Mūsų atveju viskas pavyko puikiai, kadangi Gabija sedėjo vežimėlyje. Jeigu važiuosite pasivaikščioti į Kryžiaus kelią su vaikais, tuomet pasirūpinkite jų saugumu. Beje, toje vietoje yra pėsčiųjų perėja, bet kaip mes žinome, ne visi vairuotojai noriai sustoja ir praleidžia pėsčiuosius. Taigi, būkite atidūs.

Ar žinojote, jog nuo Alyvų kalno Jėzus buvo paimtas į dangų? Šventa vieta kopimui į viršų ir tiesiog ramiam pasisėdėjimui arba apmąstymams.

Po Alyvų kalno priėjome Trinapolio bažnyčią ir vienuolyną. Beje, visai netoli yra dar viena nemokama automobilių stovėjimo aikštelė. Tad Jūs turite pasirinkimo laisvę, čia ateiti pėsčiomis arba privažiuoti.

Toliau kopėme į kalną, kur atsivėrė ypatingai gražūs panoraminiai vaizdai, net kvapą užgniaužė. Negaliu pasakyti, ar tai buvo dėl kopimo į viršų ar dėl regimo vaizdo.

Galų gale priėjome šaltinį, kur žmonės semiasi geriamo vandens. Tačiau jeigu Jūs esate su vežimėliu, tai susidūrsite su rimta kliūtimi, kadangi vienintelis priėjimas - tai mediniai laiptai. Mes buvome su vyru dviese, tad iš pradžių aš nuėjau apžiūrėti tos vietovės, o vyras važinėjo su mažylė, o paskui mes apsikeitėme.

Na, ir paskutinis mūsų sustojimas buvo Rotušė. Pastebėjome, kad mūsų mažoji pavargo ir nutarėme pratęsti Kryžiaus kelią kitą dieną, juk 35 stotelės - tai ne juokas.

15. Dec 2010, 13:25

08. Dec 2010, 17:17

noli, noli 😃

05. May 2010, 20:18

labai sauni vierta, i metus bent kelis kartus lankausi, nes salia gimines gyvena 😀

04. May 2010, 22:46

Įdomi diena buvo😀

04. May 2010, 15:30

įdomi ekskursija ir kokia nuostabi mažoji keliauninkė 😀

04. May 2010, 13:53

Labai gražūs vaizdai 😀 Net nežinojau, kad šitokia vieta Lietuvoje yra.... 😛 O jūs keliauninkai žiiūriu 😃 Šaunu 😉 🌷

04. May 2010, 13:00

grazus vaizdeliai 😀

04. May 2010, 11:59

Esu buvusi. Labai gražiai aprašei 😀

sun sun 04. May 2010, 11:54

esu ir as buvusi😉 sauni kelione 😀