VIDEO: Mažylio mityba nuo 1 metų

Pirmus metus skiriame didelį dėmesį mažylio mitybai, verdame tyreles, turime aiškų grafiką, tačiau kaip gi elgtis, kai mažylis peržengia metų slenkstį?

Mitybos specialistai pataria ir antraisiais mažylio gyvenimo metais nepamiršti mitybos režimo. Vaikas turėtų gauti apie 40 įvairių maisto medžiagų. Tikėtina, kad nė vienas maisto produktas jų neturės tiek daug, todėl labai svarbu, kad maistas būtų įvairus.

"Mažylio maistas turėtų būti subalansuotas - tinkamas riebalų, baltymų, angliavandenių santykis ir, aišku, kaloringumas. Pietų metu  turėtume gauti daugiausia maisto medžiagų, pusryčių ir vakarienės metu - iki 25 proc. paros kaloringumo, o pavakariams ir priešpiečiams - apie 15 proc kalorijų poreikio", - pasakojo mitybos specialistė Liucija Berniukevičiūtė.

Valgymo dažnumas ir porcijos

Antraisiais gyvenimo metais mažylis turėtų valgyti 5-6 kartus per dieną. Pusryčiams, pietums ir vakarienei - šiltą maistą, dar bent 2-3 kartus gali užkandžiauti.

Kaip teigė mitybos specialistė, per dieną vaikas turėtų gauti maždaug 3 porcijas pieno produktų: jogurto, varškės, grūdėtos varškės, sūrio. 2 porcijos turėtų būti tų maisto produktų, kuriuose yra baltymų: mėsa, žuvis, kiaušiniai, ankštinės kultūros.

  • Mėsa: Mažam vaikui tinkamiausia veršiena, jautiena, kalakutiena.
  • Žuvis: 1-2 kartus per savaitę rinktis tokią žuvį, kuriose yra mažiau kaulų. 
  • Pienas: Karvės pienas nėra rekomenduojamas mažiems vaikams, nes jame mažai geležies, daug baltymų. Geriau rinktis pieno gėrimą, kuris gausus vitaminų ir žymiai naudingesnis produktas, negu karvės pienas. Tačiau karvės pieną galima naudoti verdant košes.
  • Duona: patariame rinktis pilno gūdo. Jei mažyliui sudėtingiau kramtyti, geriau duonelę padžiovinti ir duoti jam skanauti kaip užkandį.
  • Arbata: geriau vaisinė, nei vaistažolių. Žinoma, pastarąją galima ruošti vaikučui sirguliuojant, bet nestiprią.
  • Saldumynai: Vaiko mityboje reikėtų vengti saldžių maisto produktų: įvairių tortų, pyragų, šokoladų. Patartina pasirinkti specialius vaikams skirtus skanėstus, kuriuose nėra papildomai pridėta cukrų, jie pakankamai saldūs ir mažyliai tikrai juos mėgsta.
  • Druska: Patartina vengti tų maisto produktų, kurių 100 g yra 0,4 g druskos.  Tad geriausias maistas, kuris gaminamas namuose, tada tikrai žinosime, kiek druskos įbėrėme.
  • Vanduo: Vaikams tinkamiausias gėrimas yra vanduo. Jį paskaninti galite citrusiniais vaisiais ar šviežiomis uogomis.

Vaikams netinkami produktai, kuriuose daug maisto priedų, pvz. saldūs, gazuoti gėrimai.

Atminkime, kad antraisiais gyvenimo metais vaiko augimo tempas sulėtėja, tad visiškai normalu, kad vieną dieną mažylis bus valgesnis, kitą - mažiau valgys.  Tačiau verta prisiminti, kad vaikams lėkštėje patinka spalvos, o pirmas gimtadienis - tinkamas laikas pradėti mokytis valgyti šakute :)