Vaikas nebenori lankyti muzikos mokyklos

Vaikas nebenori lankyti muzikos mokyklos

24. Oct 2012, 09:40

Metus palankęs muzikos mokyklą, vaikas pareiškia daugiau nebenorįs. Sutikti mamai su jo nuomone, ar nenusileisti?

 

Iš mamos laiško:

 

"Auginu aštuonerių metų sūnų, kuris jau antrus metus lanko muzikos mokyklos akordeono klasę. Iš pradžių labai mielai ėjo, bet šiais metais visai nebenori. Nežinau, ar verta jį kažkaip įkalbinėti, motyvuoti, ar nuleisti rankas, ir tegul nelanko. Gaila įdirbio, juk metus mokėsi, aš vežiojau per pusę miesto, laiką gaišom, o dabar mestų. Pati neapsisprendžiu, kas būtų geriau - tęsti ir po metų vėl įkalbinėti, ar leisti nebelankyti".

 

Konsultuoja neurolingvistinio programavimo konsultantė (NLP) Linga Švanienė:

 

 Sveika,

 

Puikiai suprantu tavo rūpestį, nes pati esu buvusi tiek vaiko, norinčio mesti muzikos mokslus, tiek mamytės, įkalbinėjančios sūnų tęsti mokymąsį muzikos mokykloje, pozicijose. Įsivaizduoju tuos kylančius klausimus, į kuriuos sunku rasti atsakymus.  Gal auga didis muzikantas, kurį reikia paskatinti ir palaikyti pažinties su instrumentu pradžioje? 

 

O gal vaiko gyvenimo kelias visiškai kitas, o įdėtas pastangos nevertos pastangų, kai baigęs muzikos mokyklą žmogus daugiau neprisilies prie instrumento? Pabandykim į muzikos mokymą pažiūrėti iš įvairių pusių.

 

Ko nenori vaikas?

 

Visų pirma svarbu išsiaiškinti, ką reiškia, kai vaikas sako, kad nenori lankyti muzikos mokyklos.  Gal jam nepatinka akordeonas, o mieliau pūstų saksofoną ar brazdintų gitarą?  Į šiuos klausimus berniukas negalėtų tvirtai atsakyti, nes jis neturi patirties.

 

Tai nereiškia, kad dabar jums teks kasmet pirkti naujus instrumentus. Tačiau įsiklausyti į vaiką ir išgirsti, kas būtent jam nepatinka, verta.  Viena mano pažįstama pasakojo, kad jos sūnus nenorėjo mokytis groti pianinu todėl, kad kiti vaikai į muzikos mokyklą eidavo išdidžiai nešdamiesi instrumentus, o jis - tuščiomis rankomis.

 

Vaiko ir mokytojo duetas

 

O gal bėda ne tiek instrumente, o tame, kad mokytojas neranda bendros kalbos su vaiku? Išsiaiškink, kas būtent vaikui nepatinka.  Gal jis mušamas per pirštus, baramas, vadinamas netinkamais žodžiais?   Verta pasikalbėti su mokytoju, išreikšti jam savo dvejones, sužinoti, kaip jis mato situaciją iš mokytojo pozicijos.

 

Apsisprendus tęsti mokslus, ir ateityje reikėtų derinti su mokytoju vaiko skatinimo, palaikymo veiksmus. O gal verta būtų paieškoti mokytojo fanato, kuris pats degtų muzika ir mokėtų tuo uždegti vaikus?

 

Muzikos mokykla ar kitos muzikos mokymosi formos

 

Vargu ar reikia aiškinti, kad muzikos mokymasis turi įtakos visapusiškam vaiko vystymuisi.  Tačiau muzikos mokykloje be mokymosi groti pasirinktu instrumentu yra papildomos privalomos pamokos, tad krūvis vaikui susidaro didelis.

 

O lavintis muzikoje galima ir lankant privačias muzikos pamokas, mokyklos chorą ar ansamblį, šokių būrelį, arba, tarkim, "Yamahos" muzikos pamokas.  Būdų, kaip draugauti su muzika, yra įvairių, tad galima pasirinkti, kas labiausiai tinka.

 

Muzika ar kas kita?


Jau aukščiau paminėjau, kad muzikalumas gali būti lavinamas ne tik mokantis groti kokiu tai instrumentu, bet ir šokant, dainuojant.  Tačiau, gali būti, kad vaikas nori piešti, lipdyti, o gal turi potraukį sportuoti.  Versdami jį mokytis muzikos, užversim kelius kitų gabumų vystymui.

 

Tad vėl kviečiu įsiklausyti į vaiką.  Jei jis pakankamai tvirtas  muzikos pamokų atmetime ir nori išbandyti save kitose veiklose, sakyčiau, kad verta jo paklausyti.  O jei vaiko nenoras susijęs su tingėjimu ir, metęs muziką, jis visą laisvą laiką sėdės prie televizoriaus ar žais kompiuterinius žaidimus, tai jo paties labui naudinga nukreipti vaiką  į veiklą, praturtinančia jį visapusiškai.  Tokia veikla gali būti ir muzikavimas.

 

 Tėvų vaidmuo

 

Iš tavo laiško matyti, kad vaiko muzikiniam lavinimui per praėjusius metus įdėjai daug pastangų.  Vežiojai jį į pamokas per pusę miesto, gaišai savo laiką.  Aš dar pridėsiu, kad investavai šeimos pinigus, mokėdama už pamokas bei nupirkdama akordeoną.  Įsivaizduoju, kad tau teko ir padėti jam mokytis groti, kontroliuoti, kad laiku būtų atliekamos namų užduotys.

 

Jei apsispręsi sūnelį toliau mokyti muzikos, įvertink ir savo laiką, lėšas bei energiją, kuriais teks prisidėti prie šio reikalo.  Ar esi tam pasiruošusi?

 

Ir dar vienas svarbus klausimas - ar sūnelio mokymas groti akordeonu nėra susijęs su tavo pačios neišsipildžiusia svajone tapti muzikante.  Jei taip, tai kviečiu leisti mažajam žmogui eiti savo keliu.  Jis atėjo į Žemę tam, kad gyventų savo gyvenimą, o ne tam, kad vykdytų tėvų lūkesčius.

 

Pralaimėjimas ar patirtis

 

Suprantu, kad gali būti gaila nubraukti tavo ir tavo sūnaus įdirbį, visus metus mokantis muzikos.  Tačiau tai nėra visiškas pralaimėjimas.  Jau besimokydamas vaikas gavo patirties ir muzikos pradmenis, vystė klausą, ritmą, o tu aktyviai prie to prisidėjai ir realizavai save kaip gerą mamą, kuri tinkamai rūpinasi savo vaiko vystymusi.

 

Neurolingvistinis programavimas kviečia neskirti pergalės nuo pralaimėjimo, nes į tariamas nesėkmes pažiūrėjus kaip į įgytą patirtį ar kaip į pamoką, jas galima sėkmingai panaudoti kelyje į savo svarbiausius tikslus.  Šiuo atveju tai gali būti tinkamų sąlygų sudarymas vaikui pažinti savo polinkius, save, pasaulį.

 

 Tad nesvarbu, ką nuspręstum dėl vaiko užklasinės veiklos, tu sėkmingai išliksi puikia mama.

Sėkmės!

 

Linga Švanienė

NLP konsultantė

Mob.tel.8-679 66811

El.p. neurokodas@gmail.com

www.neurokodas.lt

 

24. Oct 2012, 19:34

Musu gimineje buvo berniukas,kuris lanke akordiono klase.antruose mokslo metuose staiga praejo noras groti,bet buvo situacija,kai jo mokytoja savaitei isvyko ir ja pavadavo kita.ta kita ji kelis kart pagyre,kad jam sekasi ir jam grizo noras groti toliau.Ir ka jus manote? Siuo metu jam 19 metu,jis mokosi antrame akordiono klases kurse universitete ir skina laurus tarptautiniuose konkursuose Kinijoje,Italijoje,siuo metu amerikoje 😀 Itariu,kad beda gali slypeti per grieztoje, per dideli spaudima darancioje mokytoje,bet gal ir klystu......

24. Oct 2012, 11:36

pas mane buvo panasi situacija kaip ir pas Odeta,bet dukra buvo perspeta jei instrumentas bus nupirktas tures baigt mokykla ir kai tik pirmus metus parejus pareiske,kad neis ir t.t grieztai pasakiau eisi ir dabar jau 5klasej(lanko fortepijona) prsiminus man sako kaip gerai mama,kad neleidai man mesti muzikos mokykla😀 aisku kita situacija jei vaikui nepatinka ir tik tevu verciamas lanko is tokiu vaiku niekad nebuna muzikantu ir vaikas tada nesistengia.Linkiu rasti geriausia sprendima savo vaikui😀

24. Oct 2012, 10:36

Panaši situacija buvo ir mūsų šeimoje. Dukra labai norėjo lankyti muzikos mokyklą, fortepiono pamokas. Leidom dukrai apsispręsti per pirmus 2 mėnėsius, ar patiks. Kai ji nusprendė, kad lankys, tada pirkom instrumentą. Po pirmų metų panelė pareiškė, kad nebenori lankyti, aš nenusileidau. Pasakiau paprastai- muzikos mokykla lygiai tokia apt mokykla kaip ir pagrindinė, jei jau pasiryžai, turi eiti. Juolab, kad ji muzikali ir jai puikaii ten sekasi, tiesiog atisrado tinginys ir tiek. geriau tą laiką norėjo prie PC praleisti. Man 3 k. per savaitę reikia išlkt iš darbo, kad ją į mokyklą nuvežti/parvežti, tad vaikas, nesvarbu, kad jai tik 9 m. taip pat turi prisiimti atsakomybę ir pradėtus darbus padaryti iki galo. Aišku visai kita situacija, jei vaikas nėra gabus muzikai ir eina tik todėl, kad tėvai to nori...