Pirmųjų pasiekimų ABC: II dalis

Pirmųjų pasiekimų ABC: II dalis

04. Aug 2015, 08:00 Mamyčių klubas Mamyčių klubas

Šiandien pasiekimų Abėcėlėje sužinosime, kodėl vieni mažyliai pirmiausia pradeda ropoti, o kiti – sėdėti. Ir dar – kokias pagrindines klaidas daro tėveliai vaikučio vystymosi procese.

Kaip pasakoja kineziterapeutė Kristina Baranova, grožis, intelekto vystymasis, charakterio formavimasis, o svarbiausia, vaiko sveikata – štai rimtos užduotys, kurios tenka tėvams. Būtent jie ir yra vaikučio grožio menininkai, sveikatos ir taisyklingos laikysenos architektai.

Taisyklinga laikysena

Laikyseną, visų pirma, lemia stuburo padėtis, dubens lenkimosi kampas ir raumenų išsivystymo laipsnis. Fiziologiniai stuburo išlinkimai pradeda formuotis, kai ima vystytis visa mažylio psichomotorika.

Motinos įsčiose vaisius yra padėtyje, vaidinamoje visiškoje kifozėje (kifozė – stuburo linkis į priekį). Pradėjus kūdikiui laikyti galvą, susidaro pirmasis kaklinės stuburo dalies linkis atgal (taip vadinama kaklo lordozė).

Kai mažylis ima aktyviai šliaužti, išsitiesia jo kojytės, todėl šiuo metu stiprėja juosmens raumenys. Taigi formuojasi antrasis juosmeninės stuburo dalies linkis (juosmens lordozė).

Kaklinės ir juosmeninės stuburo dalies linkiai atgal ir krūtininės dalies linkis pirmyn (krūtinės kifozė) – pagrindinės sąlygos formuotis vertikaliai vaiko padėčiai jam augant.

Svarbiausia, ką turėtų prisiminti tėveliai – kuo daugiau ir aktyviau vaikutis ropos ir šliaužios, tuo taisyklingesnę jis turės laikyseną ir efektyviau vystysis raumenų sistema (sėdmenų raumenys, nugaros, pilvo, rankų, kojų raumenys).

Koordinuotai vaikutis jau moka šliaužioti būdamas 8 – 9 mėnesių. Tam, kad jis atsistotų „keturiomis“, jis turi atsikelti nuo pilvo tokia eiga: pirmiausia turi pakelti galvą, po to perkelti kūno svorį ant pečių linijos, ant delnų, ant vienos rankytės ir štai mažylis jau pasirėmęs „keturiomis“.

Svarbus eiliškumas

Judėjimo funkcijų vystymasis – sudėtingas procesas. Labai svarbus laipsniškas centrinės nervų sistemos brendimas ir teisinga aplinkos įtaka.

Atskirų įgūdžių formavimosi laikotarpiai gali varijuoti, tačiau jų eiliškumas turi likti. Pavyzdžiui, kūdikis negali sėdėti, kol neišmoksta laikyti galvos ir ištiesinti nugaros.

Mamyčių klubas