Moksleivių darbų konkursas „TYČIOTIS NEGALIMA DRAUGAUTI“

Moksleivių darbų konkursas „TYČIOTIS NEGALIMA DRAUGAUTI“

19. Mar 2013, 07:00

 

Moksleivių kūrybinių darbų konkursas „Tyčiotis Negalima Draugauti“ – „Veiksmo savaitės BE PATYČIŲ 2013“ veikla, organizuojama VšĮ „Vaikų linija“ ir JAV ambasados Lietuvoje.

 

Konkurso tikslas – paskatinti moksleivius pagalvoti apie savo vaidmenį patyčių situacijoje ir kaip jie gali prisidėti prie patyčių mažinimo. Savo mintis konkurso dalyviai kviečiami kūrybiškai perteikti naudojant įvairias meno raiškos priemones.

 

Kūrybiniame darbe turi atsispindėti tai, ką autoriams reiškia moksleivių-stebėtojų vaidmuo patyčių situacijoje, t.y. kas juos gali motyvuoti veikti ir keisti susiklosčiusią situaciją.

 

Konkurso dalyviai – moksleivių grupės (narių skaičius neribojamas) ir pavieniai moksleiviai iš 10-12 klasių (gimnazijos II-IV kl.).

 

Daugiau informacijos: www.bepatyciu.lt

 

Kodėl reikia atkreipti dėmesį į patyčias?

 

Patyčios nėra ta patirtis, kuri padeda vaikui būti tvirtesniam ir užsigrūdinti. Tyrimai rodo, kad patyčios gali sukelti daug įvairių trumpalaikių ir ilgalaikių neigiamų padarinių ne tik vaikams, iš kurių tyčiojamasi, bet ir tiems, kurie tyčiojasi ar stebi patyčias.

 

- Vaikai, kenčiantys nuo patyčių, dažnai jaučiasi nesaugūs, patiria nerimą, baimę. Ilgalaikis nerimas ir baimė yra psichikos sveikatos problemų rizikos veiksnys.

 

- Vaikai, iš kurių tyčiojamasi, dažniau liūdi, jaučiasi prislėgti, mažiau pastiki savimi, prasčiau save vertina. Jie pradeda galvoti, kad tikrai turi trūkumų, yra blogi, juokingi, negražūs ir pan.

 

- Tyčiojimasis gali būti viena priežasčių, kodėl vaikai vengia eiti į mokyklą, lankyti pamokas. Dėl to gali imti prastėti jų dėmesingumas mokykloje, mokykliniai pasiekimai, vaikams gali būti sunku mokytis.

 

- Patyčios ilgainiui gali paskatinti rastis kitokį agresyvų ar socialiai nepageidaujamą elgesį vyresniame amžiuje. Vaikai, kurie tyčiojasi iš kitų, daug dažniau įsivelia į muštynes, niokoja kitų asmenų nuosavybę.

 

- Patyčios neigiamai veikia vaikus, kurie stebi patyčias. Tokie gali jausti baimę ir manyti, kad kitą kartą irgi gali tapti patyčių auka, arba jaustis kalti, kad negali ar nemoka padėti tam, iš kurio tyčiojamasi.

 

- Patyčios sukuria baimės ir nesaugumo atmosferą mokykloje. Tai neigiamai veikia mokinių mokymąsi. Į mokyklą vaikai turėtų eiti nesibaimindami, kad kiti su jais nesikalbės, juos stumdys, muš. Jei mokiniai mato, kad nereaguojama į tyčiojimąsi, formuojasi nuostata, kad toks elgesys yra tinkamas ir priimtinas.