Kad miegas būtų ramus ir saldus: 5 patarimai

Kad miegas būtų ramus ir saldus: 5 patarimai

Kiek daug mamų ir tėčių vakarais negali niekaip paguldyti savo vaikučių, kurie nori tai atsigerti, tai pasisioti, tai dar vieną, paskutinį filmuką pažiūrėti, dar vienos pasakaitės paklausyti ir pan. Knygose pilna patarimų, tačiau mes nuskubėjome pas specialistus ir gavome štai tokius patarimus. Ką daryti, kad mažieji greičiau užmigtų ir jų miegas taptų saldus, konsultuoja viena iš tėvystės mokyklos „Opa Pupa“ įkūrėjų, vaikų ligų gydytoja Vytenė Menkevičienė.

Jei vaiko miegas neramus ir pablogėjo visai neseniai, reikėtų pagalvoti, ar jautraus miego priežastis nėra išgąstis, baimės. Labai dažnai vaikų miegas pablogėja, mamai sugrįžus į darbą, pradėjus lankyti darželį, perkėlus į atskirą kambarį ir pan.  Neretai vaikai perima tėvų, ypač nuolat su jais būnančių mamų nuotaikas, todėl labai svarbu, kad mama ar tėtis nepamirštų savo poreikių ir sulauktų šeimos ar bičiulių pagalbos. Galite pasikeisdami migdyti - vieną vakarą mama, kitą - tėtis. 
 
Kuo mažiau dirbtinio apšvietimo
 
Taip pat labai svarbu, kad namuose atėjus vakarui būtų kuo mažiau dirbtinio apšvietimo, o energiją taupančios elektros lemputės turėtų būti pakeistos į paprastas bent jau tuose kambariuose, kuriuose vakaroja vaikas. Mėlyno spektro šviesa slopina miego hormono melatonino gamybą, taigi gali būti ir prasto miego priežastis.
 
Prieš miegą - jokių filmukų ir telefonų
 
Taip pat dvi valandos iki migdymo pasistenkite išjungti visus ekranus - televizorių, telefonus ir planšetes. Jos ne tik spinduliuoja mėlyną šviesą, bet ir aktyvina vaiko smegenis, todėl nakties miegas tampa jautresnis. Labai svarbu atminti, kad stimuliuojančiai veikia net ir specialiai vaikams skirti filmukai ar žaidimai.
 
Vakarienė be saldėsių
 
Taip pat svarbu atkreipti dėmesį ir į tai, ką vaikas valgo vakare. Šokoladas, įvairūs saldėsiai, sultys, kurių sudėtyje gausu cukraus, gali neleisti vaikiukui greitai užmigti. Pasistenkite savo vaikučiui vakarienei pasiūlyti daugiau sudėtinių angliavandenių ir skaidulų turinčio maisto: košių, daržovių, pilno grūdo duonos.
 
Svarbūs ir nuoseklūs migdymo ritualai
 
Vakare nurimti ir miegui nusiteikti padeda ir vakarinis migdymo ritualas. Iki migdymo likus apie 1,5 val. keliaukite praustis ir valytis dantukų, tuomet sugrįžkite į pritemdytą miegamąjį, apvilkite mažylį pižama, pasekite pasaką, kartu pavartykite knygutes, dainuokite.
 
Galite į pagalbą pasitelkti ir masažą. Prisilietimai nuramina ne tik vaikutį, bet ir mamą. Į natūralų, nerafinuotą augalinį aliejų (pvz. migdolų) galite įlašinti ir kokybiško levandų eterinio aliejaus arba jį pagarinti kambaryje, kuriame miegos Jūsų dukrytė.
 
Kai kurioms šeimoms padeda ir muzika - įjunkite kambaryje ramią, tylią melodiją ir palikite ją skambėti bent 2 valandas, galima ir per visą naktį. Labai svarbu, kad šis migdymo ritualas būtų nuoseklus: tuos pačius veiksmus, ta pačia tvarka atlikite kiekvieną vakarą.
 
"Mylimukas"
 
Kai kuriems vaikučiams ramiau miegoti padeda ir "mylimukas" - mylimas, mamą primenantis daiktas: žaisliukas, antklodėlė. Jei tokio neturite, pabandykite ją su juo supažindinti. Palaikykite jį greta savęs, kad įsigertų Jūsų kvapo, įtraukite jį į kasdienius mažylio žaidimus.
 
Visa tai - švelnūs miego problemų sprendimo būdai, todėl jiems suveikti prireiks mažiausiai vieno mėnesio. Tačiau pasitelkusi kantrybę ir empatiją, tikrai pajusite teigiamus vaiko miego pokyčius.

Mamyčių klubas - už švelnius auklėjimo ir pagarbos kupinus metodus žmogui nuo pat jo gimimo!

20180926121256-99376.jpg