Mažylio vaikščiojimas ir pratimai liemens stiprinimui: kineziterapeutės Viktorijos patarimai

Mažylio vaikščiojimas ir pratimai liemens stiprinimui: kineziterapeutės Viktorijos patarimai

Ar skatinti mažylius vaikščioti? Ką jie privalo daryti taisyklingai, kada pastebėti problemas ir kada auti batukus? Konsultuoja masažistė, vaikų kineziterapeutė Viktorija Paltanavičiūtė (www.viktorijosmasazai.lt).

VAIKŠČIOJIMAS ANT PIRŠTŲ

Jeigu vaikas pradeda vaikščioti ant pirštų galų ir dari tai nuolat, o mes nekreipiame dėmesio bei nesiimame jokių priemonių - gali susidaryti netaisyklinga kaulų ir sąnarių padėtis, atsirasti kojų skausmai, silpti raumenys, net formuotis netaisyklinga laikysena ar stuburo iškrypimas. Vaikams, kurie vaikšto ant pirštų galų, sunkiau bėgioti, pritūpti, pašokti, atsispirti.

Bet jei mažyliai, kurie tik žengia pirmuosius žingsnelius, tik kartais pasistiebia - tai normalu! Jiems taip lengviau išlaikyti pusiausvyrą. Kai jau pradeda vaikščioti rimčiau patys, vis dažniau turi remtis pilna pėda, o gerai įgudę - visai nebevaikščioti pirštų galais. Tai nereiškia, kad jis negali pasistiebti, kai nori kažką pasiekti ar išdykauja, bet būtina stebėti stovėseną ir stengtis imtis priemonių, iškart pastebėjus netaisyklingą vaikščiojimą.

Labiausiai sunerimti reikia, jeigu mažylis iki dviejų metų dar vis vaikšto ant pirštų galų - tuomet būtina kreiptis į gydytoją.

Dėl kokios priežasties vaikai pradeda vaikščioti ant pirštų galų?

Daugelis galvoja, kad vaikai stato kojytes ant pirštų galų todėl, kad jų kojų raumenys yra įsitempę arba sutrumpėjusi Achilo sausgyslė. Iš tiesų, yra atvirkščiai - Achilo sausgyslės sutrumpėjimo priežastis dažniausiai yra vaikščiojimas ant pirštų galų, o toks vaikščiojimas yra jau pasekmė.

Antra,­ vaikai taip stato kojytes dėl silpnų liemens raumenų - šonų, pilvo ir nugaros. Esant silpnam liemeniui, labai sunku išlaikyti tam tikrą padėtį, todėl stengdamiesi tą kompensuoti vaikas įtempia galūnes. Taigi, norint išspręsti šią problemą, patariama stiprinti liemens raumenis.

PRATIMAI, STIPRINANTYS LIEMENS RAUMENIS

Pratimus liemeniui jau galima daryti nuo pusės metų. Mankštelė užtrunka nedaug laiko, todėl vaikutis nespės pavargti ar suirzti, o kasdien skyrus bent po 10-15 minučių mankštai, greitai pastebėsite rezultatą.

Siūbavimas ant kamuolio

Labai veiksmingi pratimai yra ant didelių gimnastikos kamuolių. Pratimai atliekami pasodinus mažylį ir prilaikant iš nugarinės pusės - švelniai pasiūbuokite į priekį-atgal, į kairę-dešinę. Paviršius, ant kurio vaikas sėdi, nestabilus, todėl jam reikės įtempti liemens raumenis norint išlaikyti pusiausvyrą.

Siūbavimas ant žemės

20160210121919-80423.jpg

Panašius pratimus galima daryti pasodinus mažylį ant žemės ar kito jums patogaus (ir saugaus!) paviršiaus. Taip pat po keletą kartų vaiką palenkite į priekį, atloškite švelniai atgal, į vieną šonelį, į kitą.  Šiuos pratimus galite daryti net pasisodinus ant kelių.

Pritūpimai

20160210122251-69672.jpg

Labai geras kojų raumenis stiprinantis pratimas. Žinoma, vaikas jų pats nepadarys, juos atliksite kartu, bet būtina stebėti, kad vaikas atlikdamas šį pratimą stovėtų pilna pėda (galima prilaikyti čiurnos sąnariuką) ir viena šalia kitos pridėtomis pėdutėmis. Tiesiog pastatytą vaikutį pamažu spauskite link žemės - keliukai turi prasiskėsti, bet pėdutės likti savo vietose, pilnai prispaustos prie grindų.

Atsilenkimai

20160210122444-52621.jpg

Puiku pratimas nugaros raumenims - laikykite vaikutį tiesiomis kojomis (viena ranka ten galite jas labiau prispausti prie savęs) ir paprašykite mažylio pasilenkti, paimti žaisliuką nuo stalo ar grindų ir atsilenkti. 

Pėdutėms 

20160210122847-73832.jpg

Taip pat labai naudinga patempti ir palankstyti pėdas ir kojų pirštukus. Sėdint jums ant kelių ar ant žemės - laikykite vaiko pėdutę iš apačios ir palenkite ją į priekį, palaikykite 5 sekundes, atleiskite ir taip penkis kartus. Padarykite į priekį, atgal, į dešinę, kairę. Negalima daryti stipriai ar per jėgą, tai tempimo pratimas. 

SVARBU: Būtina prisiminti, kad visus pratimus daryti reikia simetriškai - jeigu padarėte dešinei kojytei, būtina mankšta ir kairei. Tad net jei mažylis pyksta, pabaikite bent tą vieną pratimą daryti abiems pusėms. Arba pasižymėkite ir kitą kartą darykite nuo priešingos pusės!

PIRMIEJI BATUKAI - KADA IR KOKIE?

Rekomenduoju pirmuosius batukus apauti, kai tik vaikutis pradeda vaikščioti ir nešioti juos namuose. Lauke, kai šilta, pievoje ar ant smėliuko, žvyro, geriausia lakstyti basomis. 

Renkantis batukus būtina prisiminti, kad:

  • Batų užkulnis turėtų būti aukštesnis ir tvirtesnis;
  • Geriausia, kad pirmųjų batukų priekis būtų atviras - taip matyti ar vaikutis nelenkia pirštukų į vidų ir batukai nėra maži;
  • Bato padas turėtų būti šiek tiek lankstus, kad būtų patogiau vaikščioti, pasistiebti ar atsispirti;
  • Supinatoriai bato viduje nebūtini, nebent ortopedas skyrė tokius nešioti.

Turite klausimų įvairiems specialistams? Rašykite redakcija@mamyciuklubas.lt