6 tėvų klaidos, maitinant mažylį

6 tėvų klaidos, maitinant mažylį

01. Dec 2016, 09:00 Mamyčių klubas Mamyčių klubas

Tėvai būna skirtingi. Vieni mano, kad valgydinti vaiką reikia tik tuomet, kai jis pats užsinori, kiti gi mano, kad būtina pavalgydinti mažylį tam skirtu laiku.

Žinoma, tai mūsų visų užduotis. Vaikas ne tik turi būti sotus. Jis turi teisingai maitintis. Ar neverta vaikytis vaikučio su šaukšteliu košės ar šaukštu sriubos? Būna ir tokių atvejų…ir neretai.

Kiekvieną mėnesį, kasmet jūsų atžala vis daugiau pažįsta jį supantį pasaulį. Jam viskas įdomu ir jis tikrai nenori ilgai sėdėti vienoje vietoje. Nori valgyti, tačiau vos praeina penkios minutės ir jis jau lekia. Ką daryti?

Kai jūs jau netenkate kantrybės bandydamos vietoj nenustygstantį vaiką pavalgydinti, giliai įkvėpkite ir prisiminkite, kad dabar – toks normalus vaiko vystymosi etapas, kuris pamažu praeis. 

Besijaudindamos, kad mažylis nepavalgė, o juolab norėdamos, kad jis suvalgytų daugiau, jūs tik pakenksite. Kiek vaikutis norės, tiek ir valgys, galbūt tuo momentu jam tiek reikia. Jūs visada turite gerbti vaiko sprendimą!

Atminkite, kad jūsų užduotis – visuomet vaikučiui pasiūlyti valgyti, tačiau kiek suvalgyti, renkasi jis.

Kaip nustatyti, kad mažylis jau sotus? 

Štai keli to rodikliai: 

  • Užverta burna, kai siūlote maisto
  • Sako „Ne“!
  • Nusuka galvą
  • Stumia nuo savęs lėkštę ar šaukštą
  • Laiko maistą burnoje, nerydamas
  • Išspjauna maistą
  • Stengiasi pasitraukti nuo savo staliuko
  • Verkia ir rėkia
  • Demonstruoja pykinimą

Parodykite pavyzdį!

Daugelis tėvų atsiduria etape, kai vaikas pradeda valgyti tik tam tikrus maisto produktus. Tai normali vystymosi dalis, kuri dar vadinasi – maisto neofobija – naujo maisto baimė. Vaikui reikia laiko, kad pažintų kitokį maistą ir juo mėgautųsi.

Norint padėti, galima laikyti patarimų:

-Valgykite kartu su vaikučiu kaip galima dažniau. Jie mokosi mėgdžiodami.

-Bevalgydami kalbėkite malonius dalykus apie maistą, kurį valgote. Išgirdę tai vaikai norės pabandyti, ką valgote jūs.

-Stenkitės padaryti taip, kad jūsų vaikutis dažniau valgytų kartu su panašaus amžiaus vaikais 

-Stenkitės, kad kasdien mažylis valgytų tris pagrindinius valgius ir du užkandžius. Jis pripras prie dienotvarkės ir žinos, ko tikėtis. Jis gerai nevalgys, jei bus pavargęs arba labai alkanas. Nesitikėkite, kad jis valgys prieš miegą. Duokite ko nors užkąsti arba atsigerti.

-Siūlykite dviejų tipų maistą – įprastas ir saldus valgis. Vaikas dažnai pavargsta nuo vienodo maitinimo, tad pagaminkite jam ko nors naujo. Keitimas dviejų skonių valgių leis vaikučiui gauti naudingų medžiagų spektrą.

-Apribokite valgymo laiką – iki 20-30 min. Paprastai vaikai vieną porciją suvalgo per 20 minučių. Geriau apsiboti valgymo laiką ir po to duoti ko nors užkąsti nei tempti valgymo laiką iki valandos.

-Pagirkite mažylį, nes jiems tai patinka. Jei jam skiriate laiko tik tuomet, kai nevalgo, jis taip gali elgtis specialiai, kad atitrauktų jūsų dėmesį.

-Siūlykite mažas porcijas. Jei ją suvalgo, galie pasiūlyti dar.

-Duokite valgio, kurį būtų galima valgyti ir rankomis. Vaikučiui patinka pačiam kontroliuoti procesą.

-Valgykite ramioje aplinkoje, toli nuo TV ar žaislų. Tokio amžiaus vaikai gali susikoncentruoti tik į vieną dalyką.

-Jeigu valgote ne namie, būkite pasiruošę tam, kad vaikutis nenorės valgyti svetimoje vietoje nepažįstamo maisto, tad įsidėkite ką nors iš namų.

-Įtraukite mažylį į valgio gaminimą, tai jį nuteiks pozityviai.

-Galite valgyti kartais ir ne namie, pvz. suruošti pikniką. 

Dažnos klaidos:

  • Neskubinkite valgyti. Kai kurie vaikai valgo lėtai, o skubindami tik mažinate jų apetitą.
  • Neverskite vaiko valgyti daugiau nei jis nori
  • Nesiūlykite iškart saldaus valgio, nes tokiu būdu nevalgys nesaldaus.
  • Neduokite pieno, vaisių sulčių valandą prieš valgį, nes jie mažina apetitą.
  • Nesiūlykite užkandėlių iškart prieš pagrindinį valgį ir ne iškart po jo, jei blogai valgė. 
  • Jei mažylis atsisako kažkurių produktų, tai nereiškia, kad visąlaik to nevalgys – skoniai keičiasi. Nesijauskite kalti, jei maitinant kažkas pavyko ne taip, kaip norėjote. 

Jeigu jau taip nerimaujate, sudarykite savaitės valgių ir gėrimų, kuriuos vaikas valgys, sąrašą. Jeigu ten yra visos maisto grupės ir kiekvienoje jų yra pasirinkimas, tai problema ne tokia ir baisi.