Pratinimosi prie puoduko mokykla su sugeriančiomis kelnaitėmis Huggies® Pull-Ups®


E-paštas: *
Mamos vardas: *
Mažylio lytis: *


Ar tavo mažylis pasiruošęs pratintis prie puoduko? *






* Obligātie lauki

5 žingsniai link sėkmingos draugystės su puoduku

23. May 2014, 16:40 Egle_Mamyciuklubas.lt Egle_Mamyciuklubas.lt

Kai matote, kad mažylis nori šlapintis, bet pats neina link puoduko, žinoma, padėkite jam ir nelaukite, kol jis padarys į kelnytes. Tačiau norint, kad būtų sėkmingas pratinimas prie puoduko, reikia tai daryti žingsnis po žingsnio. Kai vaikutis jau tam subrendęs, didelį vaidmenį vaidina ir mamos charakteris. Yra vaikų, kurie viską įsisavina labai greitai ir savarankiškai, ypač tie, kurių charakteris panašus į mamos. Bet yra mažylių, kurie daug lėtesni ir užsisvajoję.

Tokiu atveju stenkitės greitai pakeisti vaikui šlapias sauskelnes ar apatines kelnaites, kad jis priprastų jaustis sausas.

Pirmas žingsnis

  • įstikinkite, kad vaikas pasiruošęs permainoms
  • mokykitės suprasti vaiko kūno kalbą
  • kai vaikas nori pasišlapinti, jums reikia pastebėti, ką jis daro tokią akimirką
  • kai vaikas jau šlapinasi ar atlieka „didelį reikalą“, kaip jis elgiasi tuomet – gal griebasi už sauskelnių, sukryžiuoja kojytes
  • kai vikas jau „nusilengvino“ į sauskelnes, pastebėkite, kaip jis į tai reaguoja – ar tęsia savo žaidimus, o gal nori kažką pasakyti.

Antras žingsnis: kiti požymiai, kad vaikas pasiruošęs:

  • kartoja tai, ką tualete daro vyresni broliai ar seserys
  • supranta paprastus prašymus
  • jaučiasi nepatogiai šlapiose sauskelnėse, parodo tai ar kitaip jums apie tai praneša.

Kaip ir su kitais įgūdžiais, taip ir puoduko abėcėlės mokymosi procese kūnas dirba vieningu režimu. 18 -24 mėnesių amžiaus vaikui vystosi įgūdžiai, kurių dėka jis gali bendrauti žodžių pagalba ir tapti savarankišku. Jis gali pajusti norą nubėgti į tualetą. Bet jis gali ir priešintis visam šiam procesui, nes šiame laikotarpyje jis jau moka pasakyti NE. Jei tėvai dažnai girdi šį žodelį, tuomet būtų metas atidėti mokymosi procesą bent savaitei ar dviem ir vėl grįžti, kai neigimo laikas praeis.

Trečias žingsnis: Paklauskite savęs, kiek esate patys tam pasiruošę

Išsirinkite laiką, kai esate neužimti sunkia veikla, kai nėra įtampos nei namie, nei darbe, ir tada galite skirti savo laiką vaikučio pratinimuisi prie puoduko. Būk pasiruošusi apsišarvuoti ir humoru, ir kantrybe, ir teigiama nuotaika. Jums gali prireikti specialių mokymosi-pratinimosi kelnaičių, kurios gelbės miego ar pasivaikščiojimų metu.

Išnaudokite vieną iš vaiko interesų, kurie formuojasi šiuo laikotarpiu – būti savarankišku, daryti taip, kaip tėveliai daro.

Jeigu vaikutis turi bendraamžių draugų, kurie irgi pratinasi prie puoduko, pakvieskite į svečius ir tegu jie stebi vienas kitą. Geru pagalbininku šiuo atveju gali būti vaikų darželis, kur visi vaikai daug greičiau išmoksta sėdėti ant puoduko, nes daro visi kartu.

Kai kurie tėvai panaudoja lėlę ar meškiuką ir sodina ją/jį ant puoduko. Mažylis žiūri, kaip daro lėlė, padeda mamai nunešti šlapius jos drabužėlius į skalbyklę, sodina pats lėlytę ant puoduko, nuleidžia vandenį tualete ir taip kaupia patirtį.

Žinoma, gali padėti ir knygos šia tema, kur pavaizduoti paveikslėliai su vaikučiais ant puodukų ir įvairūs paaiškinimai.

Ketvirtas žingsnis: vadiname daiktus tikrais vardais

Mokykite vaiką žodžių, kurių paglaba jis mokėtų įvardinti kūno dalis. Vaikas, kuris žino, kas yra lytiniai organai, greičiau suvokia, kokia jų fiziologinė nauda.

Berniukui drąsiai galite pasakyti, kas yra sėklidės, pimpaliukas – įvardinkite lytinius organus taip, kaip jūsų šeimoje įprasta. Vaikas supras žodžius, o pasakys juos sulaukęs pustrečių metų. Žinoma, mokykite ir kitų kūno dalių.

Mokykite vaiką naudoti frazes, kurios apibūdina veiksmus – laikas pasisioti, pakakoti ir kt.

Penktas žingsnis: padedame vaikui suprasti ryšį tarp to, ką jis jaučia ir kas po to turi atsitikti

Kitaip tariant – pratinti prie puoduko, vadinasi, mokyti vaiką visą seriją procedūrų: pajusti poreikį pasišlapinti, nueiti atsisėsti ant puoduko, pasėdėti ten ir visa tai turi įvykti laiku.

Kai vaiko elgesys parodo, kad jis pasiruošęs pasišlapinti, jūs turite jį pakviesti ant puoduko. Kai tik jis išmoks susieti tą pojūtį šlapimo pūslėje su puoduku, tuomet jis pradės pats atsisės ant puoduko savarankiškai.

Mokykite vaiką kalbėti apie tai, ko jis nori, klauskite jo, kai tik pastebite signalus: Nori pasisioti? Tokiu būdu jam atsiras ryšys – kai jis nori šlapintis, tai reikia pasakyti mamai.

Kai mažylis įsisavins šį žingsnį, galite laukti sėkmės. Atkreipkite dėmesį į tai, kas kokį vaidmenį atlieka: jūs duodate taisykles, vaikas padaro visą kitą darbą.

Būna, kad mažoji atžala niekaip nereaguoja į jūsų pastangas, bet neliūdėkite, kantrybės ir kartokite tai dar ir dar.

Kita sąsaja, kuri turi vaikui atsirasti – kai tik jį tėvai sodina ant puoduko, visa kita jis turi atlikti pats. Tai sąlyginis refleksas. Jį galima išugdyti tesingai pataikant sodinimo ant puoduko momentus. Mamos užduotis – stebėti vaiką, greitai reaguoti ir viską suspėti.

Greitu laiku vaikas išmoks susieti visus šiuo dalykus – jei pasiprašys ant puoduko, atsimins, ką reikia į jį daryti.

20140523113551-21992.jpg