Už simbolinę kainą įsigyti ne tik rūbų vaikams ir suaugusiems, bet ir buitinės technikos. Tokį, kaip niekad platų, prekių pasirinkimą ras jau devintus metus vykstančios „Mamų mugės“ lankytojai. Naudoti, bet puikiai tinkami daiktai labdaros mugėje šeimoms bus parduodami balandžio 16 – 25 d. Vilniaus „Gariūnų verslo parke“, o balandžio 22 – gegužės 1 d. Kauno „Žaliojoje galerijoje“.
Du kartus per metus vykstančios tradicinės mugės įkūrėja Jurga Barbora Jauniškienė neslepia, kad ilgą laiką su nerimu laukė sprendimų, ar dėl įtemptos pandeminės situacijos mugė galės įvykti. „Ruošėmės įvairiems scenarijams. Todėl labai džiaugiamės, kad šiemet mugės neteks nukelt į vasarą, kaip buvo pernai, ir darome viską, kad šeimos galėtų apsipirkti saugiai, erdviai, pagal visus epidemiologų keliamus reikalavimus. Lankytojų saugumas šiemet – didžiausias prioritetas“, – pabrėžia J. B. Jauniškienė.
Išsiplėtęs mugės asortimentas
Didžiulio susidomėjimo sulaukiančioje „Mamų mugėje“ šiemet už nedidelę kainą lankytojai galės įsigyti ne tik drabužių vaikams bei nėščiosioms, bet ir rūbų visiems suaugusiems, taip pat naudotos buitinės technikos bei kitokių namų apyvokos daiktų. Labdaros mugėje bus parduodama net 140 tūkst. prekių, kurias iš savo buities parduoda patys gyventojai.
„Žinome, kad tiek ateinantys prekių įsigyti, tiek jas parduodantys, į antrą gyvenimą nori išleisti net tik vaikų rūbus. Visi turime tokių daiktų, kurių, nors ir puikios būklės, nebenaudojami. Todėl šiemet nusprendėme, kad laikas plėsti prekių spektrą. Šį kartą apsilankę mugėje už simbolinę kainą galėsite įsigyti ir makaronų gaminimo aparatą ar fondiu, ir piktžolių naikinimo įrankį, o kažkas gal ras knygynuose neparduodamą išsvajotą knygą“, – akcentuoja „Mamų mugės“ įkūrėja.
Tvarų pasirinkimą skatina ir žinomos mamos
Tradicinę „Mamų mugę“ kasmet aplanko ir visuomenėje puikiai žinomos mamos. Štai keturių vaikų mama, kulinarinių knygų autorė ir TV laidų vedėja Beata Nicholson palaiko šią ilgametę iniciatyvą ir džiaugiasi, kad Lietuvoje vis daugiau žmonių atiduoda ar parduoda nenaudojamus daiktus bei perka iš antrų rankų.
„Puikiai žinau, kiek šeimos prikaupia daiktų, kurie, ypač skirti vaikams, greit tampa nebereikalingais ar net nė karto nepanaudotais. Jau ne vienus metus laikas nuo laiko peržiūriu daiktus namuose ir tuos, kurių nebereikia, paaukoju ar atiduodu. Pati taip pat perku panaudotus daiktus. Tikiu, kad daiktų naudojimas kelis ar daugiau kartų yra išsilavinusios visuomenės bruožas, todėl labai džiaugiuosi, kad Lietuvoje populiarėja protingą vartojimą skatinančios iniciatyvos“, – pabrėžia B. Nicholson.
Vien pernai „Mamų mugėje“ antrus namus rado 129,5 tūkst. naudotų prekių, iš kurių 70 proc. buvo vaikų iki 14 metų apranga ir namų tekstilė. Organizatorių skaičiavimais, tai sudaro net 54,4 tonas tekstilės – beveik tiek pat, kiek šalyje per metus tekstilės tiesiog išmetama į mišrių atliekų konteinerius.
Žiedinę ekonomiką skatinančioje „Mamų mugėje“ nuo 2012 m. „į antrą gyvenimą“ išleista daugiau nei milijonas daiktų, dar 350 tūkst. jų paaukota ir išdalinta labdarai. „Pagrindinė mūsų mugės idėja – skatinti tvarų daiktų panaudojimą ne vieną kartą, taip tausojant gamtos resursus. Todėl labai didžiuojamės, kad mugėje ne visus daiktus pardavę gyventojai noriai paaukoja juos tiems, kurie neturi už ką jų įsigyti. Tikime, kad šia forma įvairiapusiškai prisidedame prie visuomenės gerovės“, – priduria „Mamų mugės“ įkūrėja J. B. Jauniškienė.