Vasaros gidas: Žagarės ozo pažintinis takas

27. Jun 2021, 22:57 irmantaite irmantaite

Kasmet apsilankome Žagarėje, daug kas jos apylinkėse aplankyta, matyta, ''Žagarės vyšnių'' festivalyje sudalyvauta.

Šį savaitgalį keliavome Žagarės ozo pažintiniu taku. Jį rasite adresu: P.Cvirkos g,. Žvelgaičiai, Joniškio r., visai šalia Žagarės.

Koordinatės WGS: 56.356071, 23.227689   LKS: 452267, 6247228

Žagarės ozas – ilgas, siauras kalvagūbris, praslinkusių ledynų suformuotas iš smėlio ir žvyro. Keliaujant šiuo maršrutu galima pasigrožėti nuostabia gamta, stebėti paukščius, gyvūnus ar vabzdžius, pastovyklauti.

Šis pažintinis takas ne itin ilgas, 3,6 km. Vaikai tikrai lengvai įveiks. Taku apėjome visą Žvelgaičių ežerą. Tiesa takelis siauras, tenka lipti ir leistis laipteliais, tai su vežimėliais tikrai būtų kliūčių.

Savo maršrutą pradėjome nuo regyklos ''Voras", dar kitaip vadinamos apžvalgos aikštele. Link regyklos atkeliausite mediniu tilteliu, įveiksite pakopas ir žinoma, kas nebijo aukščio, užkops iki regyklos viršaus.

Tiesa, apačioje tūno didelis akmeninis - metalinis voras. Nebaisus.

Grįžę link ežero pradedama savo pėsčiųjų žygį.

Keliaujame siauru keliuku, apsupti pušų, o pro jas matydami Žvelgaičių ežerą vienoje pusėje, ir upės Švėtė vandenis kitoje pusėje.

Keliaujant taku tikrai yra ne vienas sustojimas poilsiui. Aplink visą ežerą įrengta daug poilsinių. Matyti jog tai žmonių mėgstama poilsio vieta.

Stendai skelbia jog čia galime grožėtis vabzdžių, drugelių įvairove. Skrajojančių drugelių nepavyko nufotografuoti, bet mūsų džiaugsmui sutikome ką tik stende pamatytą vabalą - dygųjį ragijų. Tupėjo ramiai, tad šį nemenką vabalą galėjome apžiūrėti iš visų pusių.

Toliau vingiuotas takas vedė link pievų. Tad turėjome galimybę vienam  kitam puodeliui arbatos pasirinkti jau žydinčių čiobrelių.

Ir vėl žygiuojame miško takeliu.

Norintiems poilsio puiki vietelė atsikvėpti. Tądien uodai mūsų nepuolė.

Pailsėjus reiktų leistis apžiūrėti Meilės salos. Keliausite pontoniniu tiltu, jis šiek tiek linguos.

Akis paganysite žvelgdami į vandens augaliją. Žydi lelijos, plukės.

Aiškiai matyti įvairių žolių raštai.

Meilės saloje pastatyta skulptūra, galima prisėsti ant suolelio ir sėdint  po ąžuolu pasinerti į apmąstymus.

Dar truputėlis miško kelelio ir prieiname puikią žaidimų aikštelę.

Šioje vietoje daug poilsinių, smėlėta pakrantė, puiki vieta maudynėms, tinklinio aikštelė, supynės  ir t.t. Iš tiesų gerai sutvarkyta vieta poilsiui. O mums belieka  keliuku prieiti link aikštelės, kurioje palikta mašina.

Žygis patiko, oras ne per karštas, tako ilgis nenuvargino, buvo toks malonus pasivaikščiojimas ir grožėjimasis gamta, mėgaujantis pievų gėlių aromatu, klausantis paukščių čiulbėjimo.