Vasaros gidas: Ekskursija su gidu į bananų plantacijas (La Palma)

28. Jul 2021, 10:13 Gintarep Gintarep

Bananai, bananai, bananai - toks vaizdas susidaro saloje La Palma (Ispanija). Lyginant su Tenerife (gretima Kanarų sala) čia jie visai neaptverti, gali fotografuoti nors 5 cm atstumu, kiek širdis geidžia. Pagunda nusiskinti vieną-kitą, bet mes žinome, kad nuskynus vieną bananą, būna sugadinta visa kekė, tad negadinome, nors labai knietėjo paragauti. Besigrožint aplinka užkliuvo skelbimas apie ekskursiją po bananų plantacijas.
Skelbimas žada gidą, kalbantį ne tik ispanų kalba.... bet realybė kitokia, jis pasakoja tik ispaniškai. Šiaip įdomi ši sala, visi kalba tik ispaniškai arba vokiškai. Pradžioje tai patyrė dukrelė siūlų parduotuvėje, kai jai reikėjo, anot jos "žirklių, kaip picos peilis".

Mes esame bananų plantacijose. Gidas mums pasakoja ispaniškai , o dukrelė įsirašė pasakojimą, tad namie galėjome išstudijuoti tą, ko nesupratome.

Nesigailim, kad pasiryžome tokiai avantiūrai.
Iš gido sužinojome, kad į Kanarus bananai atkeliavo tik 16 amžiuje, juos atvežė kolonistai iš Amerikos. Parodė kokiais kardais nukertamos kekės, davė pakelti kekę (mes su dukrele nesugebėjome). Paaiškino, kad jokiu būdu negalima sunaikinti mažos atžalytės banano, nes juo maitinasi kekinio stiebo kekė.

Vienas stiebas gali užauginti tik vieną kekę.

Vietiniai  ūkininkai jais labai nesidomėjo – kas jų tiek suvalgys?  XIX a. ispanams į pagalbą atėjo britai, kuriems La Palmoje bananus auginti buvo pigiau nei atsigabenti iš Pietų Amerikos. Taip bananai tapo vienu svarbiausių La Palmos produktų.

Štai kaip tvarkingai atsižymi, o po to sodina bananų sodinukus.

Bananai čia kitokie – mažyčiai, itin saldūs ir aromatingi. Trečdalis Kanarų bananų užauginama La Palmoje, pusė – didžiausioje Kanarų saloje Tenerifėje, ir penktadalis – Gran Kanarijoje. Bananus kanariečiai ne tik valgo ir eksportuoja, bet ir gamina iš jų kosmetikos bei kūno priežiūros priemones. Galima parsivežti iš ekologiškų kanarietiškų bananų pagamintų puikių šampūnų, balzamų, losjonų, kremų, muilų, bananinių pieštukų lūpoms.