Net jeigu Jums šiek tiek per 30 ar 50 metų: taisyklės vyresnio amžiaus moterims

Net jeigu Jums šiek tiek per 30 ar 50 metų: taisyklės vyresnio amžiaus moterims

21. Sep 21:19 Mamyčių klubas Mamyčių klubas

Visai neseniai mano paskaitoje „10 anti-age paslapčių“ manęs paklausė apie moterų baimę pasenti.

Visų pirma, baimė senti atsiranda dėl nemokėjimo būti santykyje su pačia savimi, o juk santykius reikia mokėti užmegzti! – taip tuomet atsakiau į šį klausimą.

Šiandien noriu pratęsti pokalbį šia tema ir  pasidalinti anti-age paslapčių dešimtuku su moterimis, kurios pasitiki savimi ir nori kuo ilgiau gyventi aktyviai, išsaugoti sveikatą ir ilgaamžiškumą. 

Gamta rūpinasi mumis - ta gražiąja žmonijos puse - kaip vaisingumo simboliu. Kai tik mūsų hormonų balansas sutrinka - žaidimas baigtas. 

Moters hormonų pusiausvyros sutrikimas susijęs su  širdies ir kraujagyslių sistemos ligomis, kaulų tankio sumažėjimu (osteoporoze), nutukimu, padidėjusiu arteriniu kraujo spaudimu, antro tipo cukriniu diabetu, onkologinėmis ligomis. Todėl skęstančiojo gelbėjimas yra paties skęstančiojo reikalas!

1. Kūno masės indeksas (KMI) yra vienas svarbiausių moters sveikatos rodiklių, kurį reikia kontroliuoti. Beje, riebalinis audinys susijęs su estrogenų gamyba, todėl brandžiame amžiuje svarbu palaikyti optimalų riebalinio audinio kiekį – nepakankamas riebalinio audinio kiekis  yra toks pat pavojingas kaip ir jo perteklius! Siektinas KMI vyresniame nei  40 metų amžiuje svyruoja nuo 20 iki 25, todėl garsiosios balerinos Majos Pliseckajos figūra nėra geriausias pavyzdys, kalbant apie moters sveikatą.

2. Kaulų tankio sumažėjimas (arba osteoporozė) taip pat yra sumažėjusios moteriškųjų lytinių hormonų sekrecijos pasekmė. Moterims rekomenduojama atlikti vitamino D koncentracijos tyrimą, densitometriją (įvertinti kaulų tankį), pasitarus su gydytoju pradėti vartoti maisto papildus su kalciu, magniu bei vitaminu D, o kasdienėje mityboje rinktis  daugiau baltymų turinčius maisto produktus.

3. Pasaulinė Sveikatos Organizacija (PSO) rekomenduoja bent 150 minučių per savaitę atlikti širdies veiklą gerinančius ir raumenis stiprinančius aerobinius pratimus. Tai gali būti ėjimas, bėgimas, plaukimas arba važiavimas dviračiu. Taip pat prisiminkite, kad sėdėjimas yra toks pats žalingas sveikatai kaip ir rūkymas!

4. Sumažinkite saldumynų ir paprastųjų angliavandenių kiekį savo kasdieniame racione. „Saldus senėjimas“ ir galutiniai glikacijos produktai (angl. AGE advanced glycation end products) yra vieni iš svarbiausių organizmo senėjimą skatinančių veiksnių. Dar vienas svarbus tyrimas, kurį rekomenduojama atlikti savo sveikata besirūpinančiai moteriai (ypač sergant cukriniu diabetu) – glikuoto hemoglobino tyrimas.

5. Norint užtikrinti visavertę mitybą būtinas pakankamas kiekis naudingųjų polinesočiųjų (omega – 3 ) riebalų rūgščių. Vienas iš šių rūgščių natūralių šaltinių - linų sėmenų aliejus. Jame gausu ne tik gerųjų riebalų rūgščių, bet ir moters organizmui būtinų fitoestrogenų. Puikiu  omega – 3 riebalų rūgščių šaltiniu yra ir jūrinės žuvys (arba iš jų išgauti žuvų taukai). Šios rūgštys naudinos kraujagyslių elastingumo palaikymui ir antsvorio prevencijai.

6. Ypatingas dėmesys taip pat turėtų būti skiriamas normaliam riebalų apykaitos palaikymui bei lipidų formulės kontrolei (blogojo (mažo tankio lipoproteinų) ir gerojo  (didelio tankio lipoproteinų) cholesterolio santykiui palaikyti). Lipidograma - dar vienas laboratorinis tyrimas, kurį rekomenduojama atlikti. 

Riebalų apykaitai svarbi žarnyno mikroflora, o tinkamai jos funkciją padeda užtikrinti augaliniai preparatai. Pavyzdžiui, „Lactoflorene Colesterolo“ sudėtyje esančios bifidobakterijos Bifidobacterium longum BB536®, raudonieji fermentuoti ryžiai, kofermentas Q10 g, vitaminas PP, padeda palaikyti normalų cholesterolio kiekį. Šio komplekso efektyvumas, mažinant antsvorį ir normalizuojant lipidogramos rezultatus, patvirtintas moksliniais tyrimais. 

https://lactoflorene.eu/languages/lt/colesterolo/

7. Vanduo – pagrindinis gyvybės šaltinis. Rekomenduojamas paros vandens kiekis - 30 ml/kg. Žmogaus kūno senėjimas neretai yra dehidracijos ir skysčių praradimo procesas.

8. Miegas. Rekomenduojama 7-8 val. nepertraukiamo nakties miego. Būtent naktį gaminasi leptinas ir somatotropinas – jaunystės ir lieknėjimo hormonai. Tai lengviausias būdas gauti hormonus visiškai nemokamai. 

9. Fitoestrogenai - augaliniai moteriškų lytinių hormonų analogai. Nesigilinant į šių medžiagų įvairovę rekomenduoju į savo racioną įtraukti įvairius sojos, žiedinių kopūstų, Briuselio kopūstų bei brokolių patiekalus, taip pat naudoti linų sėmenų aliejų bei linų sėklas.

10. Amžius tikrai nėra priežastis atsisakyti jums patinkančių užsiėmimų bei malonių dalykų. Tai galėtų būti įvairi fizinė veikla (šokiai, ėjimas, plaukimas baseine), bendravimas su patinkančiais žmonėmis arba net romantiški santykiai. Būti laimingai nereikia specialios progos!

Na ir pabaigai - niekada nepamirškite, kad „penkiasdešimt yra antras trisdešimt“ - tai galėtų būti šiuolaikinių moterų šūkis :-)

Autorius: Olga Juškovskaja

Kur galima įsigyti: www.eurovaistine.lt

Gegužės mėnesį kraujo tyrimai parodė, kad cholesterolis yra padidėjęs iki 6,27. Gydytojas rekomendavo gerti Lactoflorene Cholesterolo. Tikrai labai geras preparatas , natūrali sudėtis . Po pirmojo kurso buvo geras rezultatas - cholesterolis nukrito iki 5,3, praktiškai iki normos ribos. Jokio šalutinio poveikio nėra, priešingai, be pagrindinės cholesterolio kiekio mažinimo funkcijos, jis taip pat gerina virškinamojo trakto veiklą. Po 3 mėnesių aš pakartosiu kursą.

Инесе Инесе 26. Oct 13:44

Aš nupirkau mamai Laktofloreno Cholesterol dėl didelės cholesterolio koncentracijos kraujyje. Labai patogus vartojimas, po 1 paketėlį per dieną prieš valgį. Po 8 savaičių cholesterolis normalizavosi. Dabar nupirkau šiuos papildus ir savo tėčiui, jis jau labai seniai rūko, be to ir amžius duoda apie save žinot , tai tikrai nepakenks sveikatos palaikymui.