Ar Lietuvoje yra sistema, kuri ugdytų gabius vaikus?

Ar Lietuvoje yra sistema, kuri ugdytų gabius vaikus?

24. Oct 2010, 08:40

 

Patys gabiausi vaikai Lietuvos bendrojo lavinimo ugdymo įstaigose yra priversti vegetuoti – jų gebėjimai neugdomi, o ir žinių jie gauna per mažai, teigia lrt.lt kalbinti gabių vaikų tėvai.

 

Specialistai pastebi, kad mūsų šalyje vis dar nėra bendros gabių vaikų atpažinimo, įvertinimo ir ugdymo sistemos, ir vis dar diskutuojama, ar tokia sistema yra reikalinga ir koks turėtų būti gabių vaikų ugdymo modelis.

 

Tėtis Alfredas pastebi, kad Lietuvos bendrojo lavinimo ugdymo įstaigos šiandien vykdo masinio švietimo misiją. Anot jo, mokyklose, kaip ir daugelyje kitų visuomenės sričių, orientuojamasi į skęstančiųjų gelbėjimą.

 

Nors Alfredo sūnus šiandien eina į trečią klasę, matematiką jis mokosi pagal penktos klasės programą. Gabų vaiką tėvai leidžia į „Gabių vaikų akademiją“, nes, anot jų, mokykloje nėra patenkinami didesnę pažangą nei kiti darančio, žingeidesnio vaiko poreikiai.

 

Anot pašnekovo, ugdymo procesas mokyklose turėtų būti organizuojamas skiriant daugiau dėmesio ir suteikiant daugiau galimybių gabesniems vaikams.

 

Gabūs vaikai atrenkami ne pagal konkrečias žinias

 

„Gabių vaikų akademijos“ vadovė Ingrida Ramanauskienė pažymi, kad skirtingai nei yra įprasta manyti, gabūs vaikai atrenkami ne vertinant jų tam tikros srities žinias, bet psichologams įvertinant jų bendruosius gebėjimus.

 

„Bendrieji vaiko gebėjimai tai nėra gebėjimai muzikai, gebėjimai sportai, gebėjimai lietuvių kalbai ar matematikai. Vaikai, kurie turi bendruosius gebėjimus, paprastai gabūs daugeliui sričių, nebūna taip, kad, pavyzdžiui, vaikas labai gabus lietuvių kalbai ir visiškai negabus matematikai.

 

Bendraisiais gebėjimais pasižyminčiam vaikui pavyks gauti aukštus įvertinimus tiek iš dailės, tiek iš muzikos, nes bendrieji gebėjimai – tai yra vaiko sugebėjimas apdoroti informaciją, vaiko gebėjimas rinkti informaciją, daryti išvadas, tą informaciją sisteminti ir ja naudotis“, – dėstė pašnekovė.

 

Gabus vaikas turi pajausti, kas yra sveika konkurencija, kad mokėtų dirbti ir bendradarbiauti su tokiais pat stipriais kaip ir jis. Aš manau, kad iš tokių vaikų, jeigu jiems bus sudarytos visos galimybės panaudoti savo potencialą, tikrai gali išaugti dideli žmonės“, – sakė pašnekovė.

 

Plačiau apie tai: www.lrt.lt

 

Ar jūs pastebite savo vaikų gebėjimus? Kaip pasiruošę juos toliau ugdyti ir lavinti?

 

24. Oct 2010, 22:33

As uz mokytojus,kurie sugeba izvelgti vaiko gabumus ir jiems pritaikyti ir skirti uzduotis,kurios ir toliau lavins vaika,o ne uzmerktom akim jas atliks ir sustos viename taske.Tam yra mokyklose psichologo etatas.Uz ka jie pinigus gauna?Kad pas juos uzsuka per sav po viena ar du padauzas....Kiekvienas turi ismanyti savo darba(as taippat mokytoja)

24. Oct 2010, 09:15

Labas visiems. Suprantu tėtį Alfredą, bet noriu ir pareplikuoti. Pati esu mokytoja, tai žinau kaip iš mūsų reikalauja skirti dėmesio ir gabiesiems mokiniams, ir specialiųjų poreikių mokiniams, ir įvykdyti ugdymo programas. Pamoka tik 45 min., mokinių 25-30 su įvairiais poreikiais ir galimybėmis. O tu vienas žmogau ir sukis, kad visi būtų patenkinti. Šiai dienai ir medžiagą pats turi paisruošti, nes nelabai rasi vadovėlių įvairių lygių mokinukams.