Vaikų užimtumas artėjančių atostogų metu – kaip pasirinkti dienos stovyklą?

Vaikų užimtumas artėjančių atostogų metu – kaip pasirinkti dienos stovyklą?

05. Feb 2020, 06:00 Egle_Mamyciuklubas.lt Egle_Mamyciuklubas.lt

Artėjant dar vienoms mokinių atostogoms, tėvai dažnai susiduria su klausimu - ką gi daryti? Norisi, kad vaikams atostogos būtų kupinos teigiamų emocijų, atradimų bei džiaugsmo, deja, patiems dažnai tenka dirbti ir nepavyksta su mažaisiais praleisti tiek laiko, kiek norėtųsi. Tokiose situacijose puikiu sprendimu tampa dienos stovyklos: jos suteikia galimybę mokiniams pailsėti nuo įprastų užsiėmimų mokykloje ir leidžia tiesiog pabūti vaikais.

Kaip tinkamai pasirinkti ir atrasti Jūsų vaikui tinkamą dienos stovyklą, pataria „Šiaurės licėjaus“ neformalaus ugdymo vadovė Jurgita Skominienė ir pradinio ugdymo pedagogė Gintarė Liorančaitė.

„Pirmiausia, tai kitoks, turiningas laisvalaikis, su aktyviomis ir įtraukiančiomis patirtinėmis veiklomis, kurios lavina bendravimo, bendradarbiavimo, loginio mąstymo bei kūrybiškumo gebėjimus. Čia vaikai įgyja naujos teigiamos patirties - nauja aplinka, nauji draugai, naujos ir neįprastos veiklos. Dienos stovyklos - puiki vieta ir išskirtiniams vaikų gebėjimams ar net talentams atsiskleisti,“ – pasakoja dienos stovyklas organizuojanti „Šiaurės licėjaus“ neformalaus ugdymo vadovė.

Ieškokite kitokių veiklų, nei vaikui įprasta

Reguliarus aplinkos pakeitimas vaikams yra naudingas: tai skatina vaikų smalsumą, aktyvumą. Pakeitę aplinką vaikai tampa dėmesingesni ir lengviau atranda naujus dalykus. Itin puiku, jei tai teminė stovykla: tokiu būdu turiningai įgyjama naujų žinių, išbandomos įvairios veiklos, o nauja informacija įsisavinama itin efektyviai. Atkreipkite dėmesį, kaip organizuojamos veiklos: ar vaikams suteikiama laisvės ir laiko bendrauti, žaisti ir užsiimti norima veikla. 

„Atostogų stovyklų metu, mes, mokytojai, stengiamės, kad vaikams būtų įdomu ir jie pailsėtų nuo įprastinio ugdymo proceso, todėl daugiau renkamės aktyvias veiklas. Įprastinis ugdymas labiau orientuotas į vaikų žinias, o atostogų stovyklos į vaikų įgūdžių stiprinimą, socialinę vaikų komunikaciją, aktyvų laiko praleidimą. Jeigu matome, kad vaikui sunkiai sekasi atlikti vieną ar kitą darbelį, o gal tai jo nesudomino - leidžiame  pasirinkti kitą norimą veiklą. Svarbu, kad stovyklos metu vaikai galėtų patirti naujų, jiems neįprastų dalykų,“ – pataria pradinio ugdymo pedagogė G. Liorančaitė.

Svarbu - dėmesys kompetencijoms

Atostogų stovyklose turėtų būti gausu veiklų, ugdančių kūrybiškumo, bendravimo ir bendradarbiavimo, sveikos gyvensenos, fizinio aktyvumo kompetencijas. Taip pat, naujoje aplinkoje vaikai patys mokosi savimi pasirūpinti: apsirengti einant į lauką, rasti tualetą, nepamiršti įsidėti gertuvės. Tokiu būdu ugdomas ne tik vaikų savarankiškumas, bet ir atsakomybės jausmas. 

„Kiekvieną stovyklą organizuojame pagal pasirinktą tematiką: tai gali būti įvairių senovės civilizacijų ar gamtos stichijų ir reiškinių tyrinėjimas. Tačiau, nepaisant temos, į kiekvieną stovyklą įtraukiame veiklas, svarbias kompetencijų ugdymui: menų inkubatoriai, kulinarinės pamokėlės, laboratorijos, patyriminės pojūčių veiklos, aktyvios edukacijos lauke. Labiausiai vaikams patinka mokslinės laboratorijos ir įdomieji eksperimentai, todėl stovyklose stengiamės kuo daugiau įtraukti reiškinių tyrinėjimo,“ – pasakoja „Šiaurės licėjaus“ mokytoja.

Skatinkite bendrauti

Nauji aplinka – puiki proga tobulinti savo socialinius ir komunikacijos gebėjimus, sklandžiai reikšti mintis, mokytis bendrauti su kitais, sutarti. Taip pat, kartu leidžiant laiką, gali pasitaikyti ir nesutarimų, kuriuos išmokstame išspręsti taikiai, gražiai susitarti. Atostogų stovyklose gausu ir įvairių komandinių veiklų, kurių metu vaikai mokosi dirbti komandoje, siekti bendro tikslo, identifikuoti savo ir draugų stipriąsias puses, jas pasitelkti. 

„Dienos stovyklose vaikai skirstomi į grupes pagal amžių, o panašaus amžiaus vaikams lengviau komunikuoti, atrasti bendrus interesus ir pomėgius. Kadangi į stovyklas vaikai ateina iš skirtingų darželių ir mokyklų – tai puiki proga susirasti naujų draugų, bendrauti ir žaisti,“ – teigia G. Liorančaitė. 

Kaip pasirinkti tinkamiausią?

„Visada rekomenduojame rinktis stovyklą, atsižvelgiant į vaiko pomėgius, poreikius ir polinkius. Aptarkite su vaiku įvairių stovyklų temas, siūlomas programas ir leiskite vaikui pačiam išsirinkti, kas jam tuo metu atrodo įdomu. Tada jis tikrai su malonumu ir motyvuotas keliaus į stovyklą bei gaus iš jos daugiausia naudos. Tikslingiau būtų rinktis platesnės tematikos stovyklas, apimančias daugiau ugdymosi sričių, tokiu atveju vaikas turės daugiau galimybių sužinoti, patirti ir atrasti naujų dalykų, labiau tikėtina, kad veiklos taip greit nepabos. 

Pavyzdžiui, „Šiaurės licėjaus“ dienos stovykloje vasario atostogų metu, vaikų lauks patyrimų, eksperimentų bei edukacijos kupinos teminės dienos nagrinėjant keturias pagrindines gamtos stichijas: vandenį, žemę, ugnį ir orą. Kiekvienai stichijai bus skirta visa diena, kurios metu vaikai ne tik susipažins su nauja, įdomia informacija, bet turės galimybes tai išbandyti praktiškai - eksperimentuodami bei patys tyrinėdami bei vykdydami įvairiausias misijas: vulkano įsiveržimo, ledkalnio tyrinėjimo, raketos-baliono skrydžio ir ugnies suvaldymo,“ – pasakoja neformalaus ugdymo vadovė Jurgita Skominienė.