Kompiuterinis žaidimas vietoje namų darbų? Tai ne vaikiška svajonė, o išmani realybė – populiariausias pasaulyje kompiuterinis žaidimas „Minecraft“ persikelia į Lietuvos moksleivių klases. Jau netrukus startuosiantis analogų neturintis projektas legendinį žaidimą pavers tikra edukacine erdve, o išbandyti šią ugdymo naujovę galės net 100 pirmokų klasių.
Sudominti jaunąją kartą tradiciniais mokymo būdais darosi išties nelengva, tad ugdymo specialistai nepaliauja ieškoti inovatyvių ugdymo sprendimų. „Minecraft“ integravimas į bendrojo lavinimo procesą – tai vienas naujausių „Šviesos“ ir neformalaus ugdymo viešosios įstaigos „Trys kubai“ projektų, kuriam licencijas teiks programinės įrangos kurėjas „Microsoft“, o balandžio mėnesį testuos šimtas Lietuvos mokyklų.
„Žaidimai yra svarbi ir neatsiejama šiuolaikinių vaikų gyvenimo dalis – taip kilo mintis suderinti mokslą su tuo, kas moksleiviams patinka ir teikia džiaugsmą. Kurdami edukacinį turinį vis labiau įsitikiname, kad netradicinės ugdymo priemonės padeda ne tik kelti vaikų motyvaciją ar lavinti vaizduotę, bet ir įtvirtinti pagrindinių mokomųjų dalykų, tokių kaip matematika, lietuvių kalba ar pasaulio pažinimas, žinias.“ – pasakoja „Šviesos“ edukacinių sprendimų skyriaus vadovė Milda Juonė.
Lietuvoje „Minecraft“ žaidimą išgarsino prieš porą metų nuskambėjusi iniciatyva virtualioje erdvėje sukurti „Tesla Gigafactory“ baterijų gamyklos prototipą. Šiandien žaidime sukurta ir daugiau žymių objektų, tokių kaip Gedimino kalnas, Vilniaus katedra ar Valdovų rūmai.
Prie projekto prisijungęs puikiai jaunimui pažįstamas „Trijų kubų“ įkūrėjas ir daugiau nei 80 tūkst. sekėjų „Youtube“ platformoje turintis Darius Kniūkšta sako, kad šis žaidimas ne tik leidžia ugdyti vaikų fantaziją, bet ir turi potencialą jaunuosius profesionalus ruošti dar vaikystėje.
„Vieni pagrindinių dalykų, kuriuos lavina „Minecraft“ – tai loginis mąstymas, erdvės pajautimas ir meniniai sugebėjimai. Jaunimui šio žaidimo aplinka yra lengvai suprantama, tad tai puiki galimybė joje pateikti mokomąją medžiagą. Žaidybinė edukacija dera su technologinėmis naujovėmis, mokina skaitmeninio raštingumo, o tai reikalinga norint paruošti gerus ateities specialistus, gebančius dirbti kintančioje aplinkoje,“ – įsitikinęs D. Kniūkšta.
Bandomoji projekto versija kol kas apims 4 mokomuosius dalykus – matematiką, lietuvių kalbą, pasaulio pažinimą ir informatiką – bei bus skirta tik pirmosios klasės moksleiviams. Dvi savaites truksiančių bandymų metu, pirmokams „Minecraft“ žaidime teks atlikti tokias užduotis kaip painaus labirinto įveikimas išmokus atskirti „b“ ir „p“ garsus, skaičių sekos sudėliojimas trimatėje erdvėje ar sveikų produktų rūšiavimas virtualiame turgelyje.
150 milijonų kopijų pasaulyje pardavusio „Minecraft“ žaidimo edukacinė versija moksleiviams suteikia galimybę fiksuoti pamokos turinį (fotografuoti vystomo projekto etapus, kaupti progreso nuotraukas albume, užsirašyti reikiamą informaciją lentelėse), kurį vėliau galima perduoti mokytojui. Žaidimo platforma taip pat leidžia organizuoti testus ar žinių patikrinimus.
Mokytojai, norintys su savo klase pirmieji išbandyti užduotis „Minecraft“ žaidime nuo balandžio 2 d. kviečiami registruotis čia, o moksleiviai ir jų tėveliai – raginti prie išmanaus projekto jungtis mokyklų bendruomenes.