Ką valgyti vaikui, kuris labai mėgsta sportuoti?

Ką valgyti vaikui, kuris labai mėgsta sportuoti?

09. Jun 15:10 SauleJakim SauleJakim

Svarbiausia - angliavandeniai

Angliavandeniai yra, ko gero, pati svarbiausia medžiaga sportuojančiam žmogui. Juos kūnas kaupia kaip energijos rezervus, kurios reikės maksimaliu pajėgumu sporto metu.Ši medžiaga taip pat bus reikalinga ruošiantis kitos dienos treniruotėms, t.y. atstatyti organizmo medžiagų balansą.

  • Patartina suvalgyti nedidelį užkandį prieš treniruotes, ypač tokiu atveju jei pietūs mokykloje vyksta anksčiau nei įprasta. Tinka sumuštinis su kumpiu ir sūriu ar keletas vaisių. Žinoma, taip pat nereikia pamiršti išgerti vandens.

  • Po treniruotės ar rungtynių galima atsigaivinti sportiniu gėrimu (pvz.: izotoninis), buteliuku pieno, bananu ar kitais produktais kurie bus lengvi, tačiau turės didelės naudos.

Raumenų auginimas proteino pagalba

Jeigu jūsų paauglys turi tikslą auginti raumenis, jam reikės itin daug proteino gaunamo su maistu. Čia irgi svarbu subalansuota dieta.

Žinoma, jei treniruotės labai intensyvios galima rinktis ir proteino maisto papildus sportui, tačiau tai turėtų būti produktas kuris vartojamas tik kaip papildomas medžiagų šaltinis.

  • Liesa mėsa tokia kaip vištiena, kalakutiena, žuvis, neriebus pienas ir jogurtas, kiaušiniai yra laikomi tikrai gerais ir kokybiškais proteino šaltiniais.

  • Ankštiniai tokie kaip pupelės, lęšiai bei riešutai taip pat yra geras šio baltymo šaltinis. Juos galima valgyti ir kaip užkandžius.

  • Patartina tam tikrą proteino šaltinį įtraukti kiekvieno patiekalo metu. Tokiu būdu raumenys galės lengviau atsistatyti ir atgauti jėgas.

Keletas užkandžių

Užkandžiai - geras dalykas jei paauglys išalksta, tačiau dar nėra metas pagrindiniams dienos patiekalams.

Pateikiame kelis, kuriuos galima įsidėti į mokyklą ar keliaujant į treniruotę:

  • Sultys, sportiniai gėrimai

  • Riešutai

  • Vaisių batonėliai

  • Grūdiniai batonėliai

  • Džiovinti vaisiai

Pabaigai

Aptarėme keletą dalykų apie mitybą paaugliams. Intensyviai sportuojant svarbu valgyti daug ir naudingai, tik tokiu būdu galima pasiekti norimų tikslų ir rezultatų.