Svarbiausios įdomaus ugdymo taisyklės

24. Sep 2015, 06:00 Goda_Mamyciuklubas.lt Goda_Mamyciuklubas.lt

Ar mokytis skaičiuoti ar pažinti raides galima taip, kad mūsų vaikas pats to norėtų ir pats prašytų? Yra pedagogų, teigiančių, jog tai gana paprasta užduotis - tereikia pasitelkti fantaziją ir laikytis kelių paprastų taisyklių.

Taisyklė nr. 1 – mokytis ne tik galime, bet ir turime smagiai, žaismingai. Mokymosi procesas gali tapti netgi savotišku staigmenų ir magijos pasauliu, jei tik mes, suaugusieji, pasitelksime truputį savo fantazijos.

“Kiekvienas esame unikalus, o mamytės, tėveliai, seneliai, pedagogų komanda turi pabandyti rasti būdų, kaip atskleisti vaiko unikalumą, nes unikalumas slypi čia pat, vaiko gebėjimuose. Profesorius Howardas Gardneris atskleidžia gražią ir plačią intelektinių gebėjimų puokštę. Darželių tinklas “Taškius” yra kūrybinė laboratorija, kurioje mes kuriame, analizuojame, tyrinėjame, be abejo, klystame, keliamės ir einame tolyn.

Pavyzdžiui, matematinės žinios vienam geriausiai įsisavina dėliojant korteles, kitam - kalant vinukus, dar kitam dainuojant, sportuojant ar žaidžiant klases lauke. Pedagogui svarbu atrasti vaiko unikalumą ir parinkti tinkamas priemones”, - teigė Ligita Neverauskienė, darželių tinklo “Taškius” ugdymo vadovė

Antroji taisyklė – mokymosi procesą prideriname prie vaiko pomėgių.

Minėtasis JAV psichologas Hovardas Gardneris sukūrė  taip vadinamą intelekto įvairovės teoriją, kurioje išskiria net keletą intelekto formų. Jis teigia, jog kiekvienam žmogui būdingi 2-3 intelekto rūšys.

Minėtasis mokslininkas ivardina devynis intelektus ir priklausomai nuo to, kokiu intelektu apdovanotas vaikas, tokią mokymosi sistemą jam ir reikia taikyti.

“Kada pastebimi vaiko stiprieji gebėjimai, tuomet atveriamos durys ir pradedama stiprinti silpnuosius bruožus. Pavyzdžiui, jei vaikui labai patinka veikti erdvinius dalykus, tai iš tiesų pedagogas pastebi, todėl erdvinio intelekto dėka galės pasiūlyti veiklas kalbinėje ar vaizdinėje saloje”, - aiškino pedagogė.

Pavyzdžiui vaikui, kurio stiprioji pusė – gamtinis intelektas… Jis noriai domėsis gamtiniais reiškiniais ir objektais, noriai ir greitai išmoks skirstyti juos į kategorijas. O paprastais žodžiais kalbant, toks vaikas mielai skaičiuos gyvūnus, išmoks spalvų sodindamas skirtingas gėles...

Beje veiklų mūsų mažiesiems visai nereikėtų skirstyti pagal tai, kam ji skirta, berniukui ar mergaitei. Tai ketvirtoji labai svarbi taisyklė.

“Dažnai primetame etiketes, kad vienokios veiklos tinkamos mergaitėms, kitos - berniukams. Šiandien negalime to pasakyti, nes vaikai renkasi patys. Mergaitės kala, drožinėja peiliu, berniukai žaidžia šeimą, eina apsipirkti”, - pabrėžė L. Neverauskienė.

Mokymosi taisyklių žinoma galima, o greičiausiai ir reikia savo namuose susikurti ir daugiau. Tačiau svarbiausia kad jos, šios taisyklės ne stabdytų, ribotų ir draustų, o skatintų smalsauti, sužinoti ir kurti.