Pusryčių dribsniuose cukraus kiekis gerokai viršija normą

Pusryčių dribsniuose cukraus kiekis gerokai viršija normą

21. Jan 08:00 Mamyčių klubas Mamyčių klubas

Jau kelis dešimtmečius buvo formuojama nuomonė, kad grūdinių dribsnių dubuo – vienas iš sveikiausių maisto produktų, kurį rūpestinga mama tiesiog privalo patiekti savo vaikučiui per pusrytėlius. Tačiau daugelis javų „slepia“ siaubingą paslaptį: sausų pusryčių gamintojai į juos „pripumpuoja“ milžinišką kiekį cukraus.

Mokslinių tyrimų grupė „Kuris? (angl. Which?)“ ištyrė cukraus kiekį 50-yje skirtingų gamintojų sausų pusryčių. Rezultatai turėtų šokiruoti. Produktuose, apie kuriuos visada galvojome, kad jie yra sveiki, „pakrauta“ didžiulis kiekis cukraus, todėl jie galėtų būti prilyginti šokoladiniams sausainiams.

Pateikiamas ir mokslinių tyrimų grupės „Kuris?“ didžiausių „nusikaltėlių" sąrašas:

pirma vieta – „Kellogg Frosties“ (37 proc. cukraus);

antra vieta – „Tesco Choco Snaps“ (36 proc. cukraus);

trečia vieta – „Sugar Puffs“ (35 proc. cukraus). Anot

Maisto standartų agentūros (Didžioji Britanija) duomenimis, cukraus kiekis yra aukštas, kai viršija 15 proc., taigi, šiuo atveju, cukraus kiekis yra viršijamas dvigubai. Pripažinti moksliniai faktai rodo, kad per didelis cukraus kiekis padidina jūsų šansus nutukti, susirgti diabetu, širdies bei kepenų ligomis, netgi vėžiu.

Didžiausias per didelio cukraus kiekio pavojus – nutukimas. Tai ne tik dėl to, kad jis yra kaloringas, tačiau cukrus jūsų organizmą veikia kaip narkotikas. Suvartodami daug cukraus, jūs jo norite vis daugiau – tai kaip užburtas ratas. Tikriausiai girdėjote apie glikemijos indeksą – kaip greitai maisto produktai išskiria cukrų į jūsų kraują.

Pusryčių dribsniai turi aukštą glikemijos indeksą, o tai reiškia, kad virškinimo metu jie išsiskiria staigiai ir cukraus kiekį kraujyje galime palyginti šuoliui. Tuomet jis greitai nuslūgsta ir „palieka“ jus su dar didesniu alkio jausmu, nei buvote prieš tai. Štai kodėl žmonės, kurie ryte valgo sausus pusryčius, jaučiasi pavargę ir tiesiog negali išlaukti pietų meto, dažniausiai pietauti jau užsimano 11 valandą.

Ką rinktis?

Pusryčiai, sudaryti iš nesaldinto jogurto ir saujelės vaisių ar riešutų, yra lėtai ant ugnies deganti anglis – organizmas pasisavina palaipsniui, todėl nebus staigaus cukraus alkio.

Taigi, jeigu jums rūpi jūsų vaikų sveikata, pasistenkite patiekti pusryčiams ne dribsnius, o kažką tikrai sveiko – vaisių, riešutų, daržovių ar nesaldintos košės. Nuo jūsų sąmoningumo priklauso visos šeimos sveikata.