Kaip žaidžiant ugdyti darželinuko savarankiškumą ir intelektą

Kaip žaidžiant ugdyti darželinuko savarankiškumą ir intelektą

08. May 2014, 09:39 Goda_Mamyciuklubas.lt Goda_Mamyciuklubas.lt

Ikimokyklinio amžiaus vaikus prižiūrintys suaugusieji kasdien susiduria su nemenkais ugdymo iššūkiais. Nesvarbu, ar vaikas lanko darželį, ar yra prižiūrimas individualiai namuose, suaugusiųjų pareiga stebėti, kad mažylis lavintų pastabumą, loginį mąstymą, mokytųsi koncentruoti dėmesį ir savarankiškai atlikti paprastas užduotis. 

Vaikų ugdymas yra kompleksiškas procesas ir viena tobula priemonė neegzistuoja. Tačiau vaikų ugdymo ekspertai ir vaikiškų edukacinių priemonių leidėjai siūlo rinktis tokią, kuri geriausiai atitinka konkretaus amžiaus vaikų poreikius. 

20140508093837-74897.jpg

Padeda žaidimai

„3–4 metų amžiaus ikimokyklinukui svarbiausia išmokti susikaupti ir koncentruoti dėmesį“, – sako vaikų knygų leidyklos „Nieko rimto“ edukacinių renginių vadybininkas Saulius Valužis. – „Jam taip pat svarbu įtvirtinti naujai išmoktus dalykus ir tokiu būdu stiprinti savarankiškumo ir pasitikėjimo savimi jausmą“.

S. Valužis kaip vieną geriausių būdų tą padaryti siūlo edukacinę priemonę „LOGICO Primo“. Šį Vokietijos ugdymo ekspertų parengtą žaidimą prieš gerą dešimtmetį pradėjo leisti dabar jau nebeveikianti leidykla „Kronta“, o šių metų pavasarį iš naujo atgaivino vaikų knygų leidykla „Nieko rimto“.

„Tuo metu dirbau „Krontos“ leidykloje ir bendradarbiaudami su kolegomis iš Vokietijos pradėjome leisti „LOGICO Primo“, – pasakojo S. Valužis. – „Ši edukacinė priemonė yra laikoma viena sėkmingiausių mokymosi sistemų pasaulyje, todėl netrukus sulaukėme teigiamų įvertinimų ir iš Lietuvos darželių.“

„Nutrūkus „LOGICO Primo“ leidybai, ikimokyklinio ugdymo įstaigų atstovai ir toliau teiravosi naujų rinkinių, o jau dabar sulaukiame džiugių reakcijų ne tik iš jų, bet ir iš darželinukų tėvelių“, – šypsojosi S. Valužis.

Padeda susikaupti

Vilniaus lopšelio-darželio „Pasaka“ direktorės pavaduotoja ugdymui Jolita Gedvilienė su „LOGICO Primo“ susipažino dar 2005 m. Pedagogė pabrėžė, kad ilgiau padirbus su „LOGICO Primo“ ji pastebėjo, kad ši priemonė itin praverčia darželių auklėtojams tuo, kad padeda individualizuoti veiklą. Vaikai gali mokytis tų dalykų, kurių, lyginant su bendraamžiais, jie dar nemoka. Arba, priešingai, gali imtis sudėtingesnio lygio, jei yra itin gabūs.

„LOGICO“ padeda vaikams išmokti bendradarbiauti, įgyti draugų, mokytis vieniems iš kitų. Kai, pavyzdžiui, du vaikai tą pačią užduotį atlieka sėdėdami vienas šalia kito“, – kalbėjo J. Gedvilienė, – „Vaikai labiau susikoncentruoja, užduotis atlieka savo tempu ir neatmestinai, įgyja naujų žinių ar įtvirtina žinomus dalykus.“

20140508093855-31807.jpg

Pedagogė taip pat pabrėžė, kad įdedant, išimant korteles bei vedžiojant ratukus, vaikai išmoksta tikslių, koordinuotų judesių. J. Gedvilienė kaip šios ugdymo priemonės privalumą išskyrė faktą, kad komplekte esančios dalys yra skirtos skirtingo amžiaus vaikams, o jų temos yra aktualios ir atpažįstamos ikimokyklinukui. „Užduotys yra aiškios, todėl vaikas gali dirbti be didelės suaugusiojo pagalbos ir savu tempu“, – kalbėjo pašnekovė.

„LOGICO Primo“ sistema tiek darželių auklėtojams, tiek tėvams patogi tuo, kad turint vieną lentelę į ją galima dėti vis kitokias užduočių korteles. Tokiu būdu kelių komplektų užtenka ilgam. Šiuo metu interneto parduotuvėse ir knygynuose galima rasti užduočių komplektų 4 ir 5 metų amžiaus vaikams.

Tegu išbando patys

Panaršius internete galima rasti nemažai teigiamų tėvų atsiliepimų apie „LOGICO Primo“. Tėvai dažniausiai pabrėžia, kad žaidimas padeda nusiraminti net ir pačiam judriausiam vaikui, tai ypač svarbu prieš einant miegoti. Tarp minimų privalumų yra ir gebėjimo susikaupti ugdymas,  loginio mąstymo skatinimas, spalvų, formų, skaičių mokymasis. Tėvai taip pat džiaugėsi, kad žaidimas neturi atskirų smulkių dalių, kurios galėtų pasimesti ar, blogiau, atsidurtų mažųjų pilveliuose.

Tėvams, kurie nuspręs „LOGICO Primo“ išbandyti namuose, J. Gedvilienė pataria pirmiausia leisti vaikui pačiam susipažinti su priemone. Nereikia skubėti mokyti, o kištis tik tuomet, kai vaikas pats paprašys pagalbos. „Reikia leisti vaikui pačiam atrasti pasitikrinimo, ar teisingai atliko užduotį, būdą“, – sakė J. Gedvilienė. – „O atlikus užduotis nepamirškite pasikalbėti su vaiku, paklausti, kodėl jis pasirinko vienokį ar kitokį sprendimo būdą.“

Žaidimo leidėjai neabejoja, kad pasinaudojus ugdymo ekspertų patarimais ir atsižvelgiant į individualias vaiko savybes tėvai turi puikią progą paprastu ir nebrangiu būdu lavinti vaiką, jo koncentraciją ir ugdyti savarankiškumą.